گزارش اسب بخار از بورس تهران/ افت ارزش خودرویی های بازار سرمایه بیش تر شد

افت ارزش خودرویی های بازار سرمایه بیش تر شد

دومین روز کاری هفته در حالی برای خودرویی های حاضر در بازار سرمایه به پایان رسید که نمادهای شاخص ساز این گروه نسبت به دیروز افت بیش تری را تجربه کردند.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، روند نزولی در این گروه که پس از ۱۰روز در آخرین روز هفته گذشته متوقف شده بود، با شروع هفته کاری جدید باز به مدار نزولی بازگشت و امروز نیز ادامه یافت. در اولین روز کاری هفته به رغم ریزش ها حجم داد و ستد از نظر میزان عرضه و ارزش ریالی قابل توجه بود، اما امروز در گروه خودرو و قطعات حاضر در بورس اوراق بهادار تهران معاملات چندان رونقی نداشت و تنها کمی بیش از ۲۸۸ میلیون سهم به ارزش ۱۷۹ میلیارد و ۹۱۴ میلیون تومان در ۲۳ هزار نوبت دست به دست شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طی این داد و ستدها «خودرو» و «خساپا»، به ترتیب، با افت ۴٫۷۷ و ۵ درصدی همراه شدند اما باز هم بیش ترین میزان داد و ستد به نام این دو نماد ثبت شد. امروز در ۵۸۳۱ نوبت ۴۹ میلیون سهم «ایران خودرو» به ارزش ۱۹ میلیارد و ۵۸۲ میلیون تومان خرید و فروش شد. این میزان برای «سایپا» ۲۰۲ میلیون سهم بود که در ۹۸ نوبت و به ارزش ۶۹ میلیارد و ۴۳۶ میلیون تومان به دست آمد.

«خگستر»، «خپارس»، «خبهمن» و «خزامیا» از دیگر نمادهای بالانشین این گروه بودند که به ترتیب با افت ۱٫۵۴،۱٫۱۶، ۴٫۹۹ و ۰٫۷۵ درصدی به کار خود پایان دادند.

«خمحرکه» ۱٫۸۷-، «ختوقا» ۲٫۴۳-، «خاذین» ۰٫۲۱-، «ورنا» ۱٫۰۴-، «خاهن» ۱٫۸۲-، «ختور» ۰٫۱-، «خریخت» ۰٫۳۱-، «خاور» ۰٫۳۵-، «خمهر» ۰٫۳-، «خچرخش» ۰٫۴۳-، «خشرق» ۰٫۲۲-، «خکمک» ۰٫۱۳-، «خوساز» ۰٫۱۸-، «خرینگ» ۰٫۷۲-، «خموتور» ۰٫۰۷-، «خکار» ۰٫۳۸-، «خفنر» ۰٫۰۵-، «ختراک» ۰٫۰۴-، «خنصیر» ۰٫۱۵-، «خزر» ۰٫۳-، «خدیزل» ۴٫۹۹-، «خمحور» ۰٫۰۷، «خکرمان» ۳-، «خلنت» ۰٫۰۶-، «خکاوه» ۰٫۲۸-، «تشتاد» ۰٫۲- و «خفناور» ۰٫۰۳- از دیگر نمادهای حاضر در این گروه هستند که همگی با افت ارزش روزانه سهام خود به انتظار آخرین روز کاری هفته نشسته اند.

در این گروه «خعمرا» (توسعه و عمران شهرستان نائین) با ۰٫۰۲ درصد تنها نماد مثبت این گروه بود.

بر پایه این گزارش، شاخص بورس که پس از کاهشی چشم گیر روند افزایشی به خود گرفته و دوباره وارد کانال ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد شده بود، امروز دوباره نزولی شد و به کانال ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عقب گرد کرد.

معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۴۳ هزار و ۲۹۵ واحد نزول رقم ۱ میلیون و ۶۸۴ هزار واحد را ثبت کرد. فعالان بازار همچنین  1 میلیون ۱۰۲ معامله به ارزش هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، مخابرات ایران، پالایش نفت تهران و معدنی و صنعتی گل گهر نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر منفی و در مقابل، ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس و سایپا نمادهای پربیننده این بازار بودند.

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.