«چین بنزینی»؛ به روز شده بی وای دی F3

بی وای دی چین بنزینی
چند وقتی است که کمپانی بی وای دی در کنار عرضه سدان «چین پرو»، سدان کوچکتری را در رده C و یا +B معرفی کرده است. این خودرو « بی وای دی چین» نام دارد و بر اساس سیاست کمپانی سازنده، با سه سبک فنی به بازار عرضه خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

چین پرو به عنوان یک سدان نیمه لوکس در کمپانی بی وای دی شناخته می شود که به نسبت ابعاد و اندازه بزرگتری از سدان های قبلی این خودروساز چینی دارد. اما در کنار حضور چین پرو، بی وای دی تصمیم گرفته تا سدانی اقتصادی تر را معرفی کند تا در بحث بهای تمام شده ارزانتر باشد. این سدان جدید که بی وای دی چین نام دارد، قرار است تا با سه سبک فنی به بازارهای هدف معرفی شود. کمپانی بی وای دی برای کنترل هزینه ها و تولید یک سدان اقتصادی، تصمیم گرفت تا همچنان از پلتفرم E120 تویوتا در «چین» استفاده کند و برای همین، بسیاری از ویژگی های ظاهری و ابعادی بی وای دی F3 و چین نسل قبل نیز در این سدان جدید دیده می شود. در اصل بی وای دی چین جدید، نمونه فیس لیفت و به روز شده از F3 و چین قدیمی است.
اصلی ترین نمونه بی وای دی چین، نسخه برقی آن است که به تازگی وارد خط تولید این خودروساز در چین شده و از روز گذشته (۱۹ اوت ۲۰۱۹) نیز تولید انبوه آن آغاز گردیده است. بی وای دی چین برقی (BYD Qin EV) می تواند با هر بار شارژ کامل باتری هایش مسافت بیش از ۴۲۰ کیلومتر را بپیماید و پیشرانه الکتریکی ۱۰۰ کیلووات (۱۳۴ اسب بخار) آن قابلیت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۸٫۵ ثانیه به این خودرو می دهد.
بی وای دی چین بنزینی
اما بر اساس قواعد جدید این خودروساز، بی وای دی چین نیز باید با دو سبک فنی دیگر نیز معرفی شوند. چین هیبریدی (Qin DM) و چین بنزینی به عنوان دو نسخه دیگر این سدان اقتصادی به حساب می آیند و در آینده نزدیک با قرارگیری در کنار چین برقی، دست مشتری را برای انتخاب یک سدان اقتصادی باز خواهند گذاشت.
اما آنچه که مشخص است، نمونه بنزینی چین جایگزین بی وای دی F3 در بازارهای هدف خواهد شد و به عنوان نمونه جدید و فیس لیفت آن می تواند تا فروش خوبی را تجربه کند. بی وای دی چین بنزینی در بحث فضای کابین، ابعاد، الگوی درهای جلو و عقب، شیشه ها، آینه های جانبی، سقف، ستون و سیستم تعلیق تفاوتی با F3 فعلی ندارد و تنها با داشتن چهره جدید و فضای کابین به روز، می تواند جایگاه بهتری را به عنوان یک سدان اقتصادی چینی تجربه کند.
بی وای دی چین بنزینی
بر اساس تصاویر منتشر شده از چین برقی و از سویی گمانه زنی های رسانه های مختلف آسیایی به احتمال زیاد بی وای دی چین بنزینی با امکاناتی نظیر سانروف، چراغ روشنایی روز، سیستم کنترل پایداری، سیستم تهویه اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه حساس به اجسام، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل شروع حرکت در سربالایی، استارت دکمه ای، کروز کنترل، آینه های تاشو برقی، کامپیوتر سفر، بلوتوث، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم عامل اندروید، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی چرخان و… معرفی خواهد شد.


با توجه به سیاست های کمپانی بی وای دی برای مشابه سازی سامانه های فنی، به احتمال زیاد بی وای دی چین بنزینی به عنوان نمونه فیس لیفت F3 به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو ۱۵۴ تا ۱۶۱ اسب بخار مجهز باشد و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه و یا ۶ سرعته دستی گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر را به چرخ های جلو منتقل نماید.
با توجه به اینکه نمونه فول اتوماتیک بی وای دی F3 فعلی قیمتی حدود ۱۱ هزار و ۵۳۰ دلار در بازار چین دارد، پیش بینی می شود که نمونه فول اتوماتیک بی وای دی چین بنزینی با بهایی کمتر از ۱۴ هزار دلار به بازارهای مورد نظر معرفی شود.


شما مخاطبان اسب بخار می توانید با کلیک بر روی لینک، ویدیوی معرفی و بررسی بی وای دی F3 را تماشا نمایید.


پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Auto Home

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.