پایان توهم هیوندای آزرای میلیاردی

آشنایی بیش تر با نسل جدید هیوندای آزرا در ایران
با آغاز تحویل هیوندای آزرا ۲۰۱۸ توسط کرمان موتور، شاهد بودیم که دلالان بهای این خودروی لوکس کره ای را تا یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان اعلام می کردند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این در حالی بود که طبق بررسی های انجام شده، با توجه به قیمت رسمی ۳۷۹ میلیون تومانی آزرا در زمان ثبت نام و در نظرگیری سود مشارکت و تاخیر، کرمان موتور این سدان بزرگ را با قیمتی حدود ۳۵۰ میلیون تومان در اختیار خریداران قرار داده است. حال با گذشت چند هفته از حضور هیوندای آزرای جدید در خیابان ها و جاده های کشور، شاهد هستیم که توهم دلالان به واقعیت نزدیک نشده و پروژه گران فروشی آن ها با شکست مواجه شده است. در هفته ی جاری، فروشندگان هیوندای آزرا ۲۰۱۸ از قیمت خیالی خود عقب نشینی کردند و گاهی این خودرو را با بهایی کمتر از ۷۵۰ میلیون تومان هم در سایت های خرید و فروش خودرو قرار دادند. جالب است بدانید به گفته تعدادی از نمایشگاه داران تهرانی، فروش های صورت گرفته برای این خودرو در روزهای گذشته با بهای ۷۲۰ میلیون تومان بوده و هنوز بسیاری از دلالان و دارندگان این خودرو نمی خواهند باور کنند که آزرا را نمی توان با قیمتی فراتر از این اعداد فروخت.
با وجود اینکه برای همگان مشخص شده که هیوندای آزرا ۲۰۱۸، نمی تواند در شرایط فعلی به قیمت های فراتر از ۷۵۰ میلیون تومان فکر کنند، باز هم می بینیم که عده ای می خواهند با گران فروشی جو روانی بازار را برای این خودرو به سمت یک میلیارد تومان ببرند.
در خرید این خودرو توجه داشته باشید که هیچ تفاوتی میان نمونه های ۷۵۰ میلیون تومانی و فراتر از یک میلیارد تومان وجود ندارد و کلا کرمان موتور، هیوندای آزرا ۲۰۱۸ را در یک تیپ به بازار عرضه کرده است. این خودرو با اینکه از نظر ابعاد و اندازه فراتر از خودروهایی چون فولکس واگن پاسات و رنو تلیسمان قرار می گیرید، اما با توجه به برخی ویژگی ها و بحث اعتبار برند در نهایت می توان آزرا را رقیب قیمتی خودروهای نام برده دانست. برای همین بسیاری از کارشناسان بازار خودرو معتقد هستند که در آینده ی نزدیک قیمت هیوندای آزرا ۲۰۱۸ حتی به محدوده ی ۶۵۰ میلیون تومان هم نزدیک می شود. زیرا با قیمت ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان باز هم استقبال خوبی از این سدان بزرگ نشده و از طرفی با کاهش بهای ارز، دلالان هم مجبور هستند تا هرچه سریعتر کالای خود را به پول نزدیک کنند.
برای آشنایی بیشتر با هیوندای آزرا ۲۰۱۸ و مشاهده ی ویدیو معرفی این خودرو، می توانید بر روی لینک کلیک کنید.


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.