آشنایی بیش تر با نسل جدید هیوندای آزرا در ایران + ویدیو

آشنایی بیش تر با نسل جدید هیوندای آزرا در ایران
با آغاز حضور هیوندای آزرای نسل جدید در ایران، به نمایندگی هیوندای ” رفیعی نیا “ی ” کرمان موتور ” واقع در اتوبان صدر تهران رفتیم تا این خودروی لوکس آشنا شویم و از سویی بتوانیم ملاقاتی کوتاه با بزرگ ترین سدان وارداتی جدید بازار ایران داشته باشیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در صورتی که واردات خودرو امکان پذیر نشود، تنها چند صد دستگاه هیوندای آزرا ۲۰۱۸ در جاده های ایران تردد خواهند کرد که شاید به نسبت خودروهایی همچون رنو تلیسمان، فولکس واگن پاسات و… کم تر باشد. اما محبوبیت و جذابیت این سدان لوکس کره ای به قدری است که می تواند با همین چند صد دستگاه، مشتریان ایرانی را جذب کند و لازم نباشد با تردد چند هزار دستگاهی آزرا، مردم به خرید این خودرو ترغیب شوند و به آن اعتماد کنند.
هیوندای آزرا ۲۰۱۸ تا امروز تنها از سوی شرکت کرمان موتور به بازار ایران عرضه شده است. این شرکت خودروساز که به عنوان شریک تجاری ” هیوندای ” کره جنوبی شناخته می شود، از پارسال قصد عرضه سدان لوکس هیوندای را داشته است. بنابراین آزرا را با سفارشی سازی مخصوص به خود وارد ایران کرده و کمپانی مادر نیز، این خودرو را بر اساس سفارش گذاری کرمان موتور و شرایط ایران ساخته و به کشور فرستاده است.
هیوندای آزرا ۲۰۱۸ در بازار جهانی با پیشرانه های گوناگون بنزینی عرضه می شود که می تواند ۱۸۷ تا ۲۸۶ اسب بخار قدرت تولید کند. با توجه به شرایط بنزین و آب و هوای ایران، کمپانی هیوندای و شرکت کرمان موتور برای کاهش استهلاک این خودرو و بالا بردن ضریب اطمینان و از سویی قوانین حاکم بر واردات خودرو، آزرا ۲۰۱۸ را با پیشرانه ۲٫۴ لیتری ۱۸۷ اسب بخار به ایران آورده اند. پیشرانه ۴ سیلندر این خودرو به فن آوری پاشش سوخت مستقیم ( GDi ) مجهز است که می تواند گشتاور ۲۴۱ نیوتن متر را تولید کند و از طریق جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک توان آن را به چرخ های جلو برساند.
با این که نسل جدید آزرا در ایران نسبت به دو نسل قبلی این خودروی به نسبت لوکس از توان کم تری برخوردار است، اما ظاهر جذاب و سبک سواری آن می تواند مشتریان خاص سوار را به سمت ششمین نسل هیوندای آزرا، آن هم با سفارشی سازی کرمان موتور جذب کند. نوع طراحی آزرای جدید به تمامی خطوط جدید تیم طراحی هیوندای را نشان می دهد و از سویی دیگر سبک لوکس در بدنه و کابین آن به وضوح مشخص است. با این که هیوندای آزرا ۲۰۱۸ به رینگ های ۱۹ اینچی مجهز است، اما بر اساس پیشینه ای که از این خودرو در کشورهای دیگر وجود دارد، می توان سواری به مراتب نرم تری را از این خودرو نسبت به رقیب ها توقع داشت. همچنین فاصله محوری بیش تر آزرای جدید نسبت به خودروهایی همچون تلیسمان و پاسات، می تواند فضای کابین راحت تر و بزرگ تری را در اختیار راننده و سرنشینان قرار دهد.


وقتی درهای هیوندای آزرای جدید را باز می کنید، با بالاترین سطح کیفیت هیوندای در این خودرو رو به رو می شوید. با این که بسیاری معتقدند که هنوز آزرای جدید نمی تواند در بحث متریال داخلی مانند لکسوس ES، فولکس واگن آرتئون و… ظاهر شود، اما باید گفت با توجه به سیاست های هیوندای، کیفیت آزرا نسبت به سانتافه، توسان، النترا، سوناتا و… حداقل یک پله بالاتر است. حتا در بخش عایق بندی کابین و ریگلاژ درها می بینیم که آزرا بسیار قوی تر از دیگر محصولات هیوندای است. به نوعی می توان گفت در شرایط کنونی بازار جهانی، آزرا نقطه طلاقی نشان هیوندای و جنسیس در گروه خودروسازی
” کیا – هیوندای ” به حساب می آید.
روی درهای خودرو از طرح های تیتانیومی مات استفاده شده و بر آن نشان آزرا حک شده است. اگر به لوگوی جلوی آزرا دقت کنید، می بینید که نشان هیوندای براق و توپر ساخته شده است. دلیل آن هم این است که پشت این لوگو رادار فاصله این خودروی لوکس نصب شده و راننده می تواند با وجود این قطعه ها، از کروزکنترل هوشمند در آزرای سفارش کرمان موتور استفاده کند.
در صندوق عقب این خودرو برقی هوشمند است و نیز مجهز به آخرین سامانه های تشخیص بازکردن در صندوق. اگر به قسمت هایی مانند جلو پنجره، در صندوق و زیر آینه ها دقت کنید، با دوربین های بسیار کوچکی رو به رو می شوید که نقش دید ۳۶۰ درجه را برای راننده ایفا می کنند. این دوربین ها را می توان فعال کرد ( به غیر از حالت پارک (P) ) و بر اساس نیاز راننده، دید مستقل هر کدام از آن ها را روی نمایش گر ۸ اینچی آزرا داشت. نمایش گر هیوندای آزرا از نوع لمسی است که می تواند به صورت مستقیم به سیستم عامل های اندروید و IOS تلفن های همراه متصل شود. همچنین سیستم صوتی متصل به این نمایش گر از نوع اینفینیتی است که نوعی سیستم صوتی و تصویری حرفه ای در خودروهای هیوندای به حساب می آید. در کنار این نمایش گر، ساعت عقربه ای نصب شده روی داشبورد آزرا، حس لوکس بودن را مانند خودروهای دیگر به سرنشین القا می کند.
صندلی های جلوی آزرا، برقی هستند و به سردکن و گرم کن سه حالتی نیز مجهزند. صندلی راننده قابلیت تنظیم ۱۴ حالت را دارد و به خسته گیر برقی پشت زانوی راننده مجهز است. همچنین حافظه دوگانه شخصی سازی خودرو برای راننده وجود دارد. سیستم تهویه هیوندای آزرا از نوع دوکانال اتوماتیک است و می تواند هوای درون کابین را تا حدی پاک سازی کند. همچنین امکان فعال کردن گرم کن فرمان از پنل سیستم تهویه روی داشبورد، امکان پذیر است. پایین تر از دسته دنده این خودروی لوکس، دکمه ترمز پارک برقی، اتوهلد، تنظیم سه حالت رانندگی، سنسور پارک، فعال کردن دوربین ۳۶۰ درجه و پرده برقی شیشه عقب وجود دارد. حالت رانندگی اقتصادی، اسپرت و عادی در این خودرو تعریف شده است و با قرار گرفتن در هر کدام از این حالت ها، میزان حساسیت پدال گاز و سفتی فرمان تغییر می کند. افزون بر پرده برقی شیشه عقب، سرنشینان عقب می توانند از پرده های دستی شیشه های کناری نیز استفاده کنند. روی خسته گیر آرنج درهای عقب هیوندای آزرا ۲۰۱۸، افزون بر دکمه بالابر شیشه ها، دکمه گرم کن صندلی های عقب هم نصب شده است. بین صندلی های جلو، در راستای امتداد کنسول میانی راننده، دو دریچه پرتاب باد برای صورت سرنشینان عقب نیز وجود دارد.

در بحث ایمنی، در کنار سیستم کنترل پایداری الکتریکی برای آزرای جدید، این خودرو به دو کیسه هوای رو به روی سرنشینان جلو، کیسه هوای زانوی راننده، دو کیسه هوای پرده ای سرتاسری، دو کیسه هوای کناری سرنشینان جلو و دو کیسه هوای کناری سرنشینان عقب مجهز است. به عبارت ساده هیوندای آزرا ۲۰۱۸ دارای ۹ کیسه هوای ۱۳ نقطه ای است.
شرکت کرمان موتور به عنوان نماینده رسمی هیوندای کره جنوبی، در حال حاضر تولید برخی مدل های این خودروساز جهانی را انجام می دهد و با توجه به بسته بودن ثبت سفارش، تعهدهای خود را در قبال خریداران خودروهای وارداتی هیوندای انجام می دهد. هیوندای آزرا ۲۰۱۸ که قیمت اولیه ۳۷۹ میلیون تومان را داشته است، امروز با همان قیمت و با محاسبه سود مشارکت و تاخیر، به صورت پلاک شده در اختیار مشتریان قرار گرفته و از چند روز گذشته تردد این سدان به نسبت لوکس در شهرهای مختلف کشور آغاز شده است.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.