هیوندای آزرا به انبار کرمان موتور در جاده مخصوص رسید

هیوندای آزرا به انبار کرمان موتور در جاده مخصوص رسید
با اعلام امکان ترخیص خودروهای موجود در گمرک های کشور از سوی دولت، بسیاری از واردکنندگان خودرو نسبت به ترخیص خودروها و پاسخ به تعهدهای خود اقدام کردند. شرکت ” کرمان موتور ” هم به عنوان نماینده رسمی ” هیوندای ” در ایران، جدیدترین محصول این خودروساز کره ای را از گمرک بندرعباس ترخیص کرد و اکنون تعداد زیادی از این سدان لوکس را به انبار مرکزی خود آورده است.

مدیران 777 مدیران 777

بر اساس تصاویر ارسالی از سوی مخاطبان ” اسب بخار “، مشخص است که این شرکت سعی دارد آزراهای موجود در انبار را هر چه سریع تر به دست مشتری برساند و تعدادی از این خودروها را در محوطه ستاد تحویل خود قرار داده است. در تعدادی از تصویرها مشخص است که کرمان موتور سانتافه ها و توسان های مانده در گمرک را نیز ترخیص کرده و به احتمال زیاد در روزهای آینده با تخصیص پلاک برای این خودروها از سوی پلیس، تعداد قابل توجه ای از محصولات هیوندای وارد بازار می شود. با توجه به تعداد خودروهای موجود در تصویر، عرضه هیوندای آزرای ۲۰۱۸ به بازار خودروی کشور باعث می شود قیمت
غیر منطقی این خودروی جدید در بازار تا حدی کاهش پیدا کند. در حال حاضر با آغاز عرضه این خودرو، برخی دلالان بهای فراتر از یک میلیارد تومان را برای این خودرو اعلام می کنند. این در حالی است که مشتریان آزرا ۲۰۱۸، مبلغی حدود ۳۵۰ میلیون تومان را به حساب کرمان موتور واریز کرده اند. در زمان ثبت نام این خودرو نیز کرمان موتور بهای رسمی آن را با توجه به نرخ ارز در آن روزها ۳۷۹ میلیون تومان اعلام کرده بود و تنها در مرحله پیش فروش آزرا، ۹ میلیون تومان تخفیف نقدی به مشتریان اعطا شد. با در نظرگیری سود تاخیر و مشارکت، می بینیم که مشتریان هیوندای آزرا این خودروی لوکس را با بهایی کم تر از ۳۷۰ میلیون تومان تهیه کرده اند.
هیوندای آزرای ۲۰۱۸ به عنوان جدیدترین سدان نیمه لوکس یا لوکس بازار ایران شناخته می شود. این خودرو که در زمان عرضه اولیه می توانست با محصولاتی همچون فولکس واگن پاسات، رنو تلیسمان، پژو ۵۰۸ و… رقابت کند، تا حدی در بحث ابعاد و اندازه از آن ها بزرگ تر بود و فضای کابین بزرگ تری را در اختیار سرنشینان قرار می داد.
با این که این خودرو با پیشرانه توربوی ۲ لیتری هم قابل سفارش است، اما کمپانی هیوندای، موتور ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی را برای بازار ایران انتخاب کرده و در حال حاضر، آزراهای ۲۰۱۸ می توانند با فن آوری GDi حداکثر ۱۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۱ نیوتن متر تولید کنند. یک جعبه دنده اتوماتیک ۶ دنده نیز توان این پیشرانه را به چرخ های جلوی هیوندای آزرا می رساند.


امکاناتی مانند ۹ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، کروزکنترل هوشمند، سقف پانارومیک، سقف و ستون جیر، صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی، سیستم تهویه مستقل سرنشینان جلو و عقب، سامانه یونیزه هوای کابین، سنسور نور و باران، استارت دکمه ای، پرده برقی شیشه عقب، پرده دستی شیشه های کناری عقب، گرم کن صندلی های جلو و عقب و فرمان، سردکن صندلی های جلو، حافظه صندلی راننده، تریم داخلی چرم، چراغ روشنایی روز، شیشه های سولار، سیستم صوتی و تصویری حرفه ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، سنسور باد لاستیک و… در هیوندای آزرا ۲۰۱۸ دیده می شود. در صورت پابرجا بودن ممنوعیت واردات خودرو، آزرا ۲۰۱۸ آخرین محصول جدید کمپانی هیوندای در ایران خواهد بود و از سویی دیگر جزو آخرین سدان های لوکس بازار ایران شناخته خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.