نسخه استیشن پورشه تایکان در حال آزمایش دیده شد

نسخه استیشن پورشه تایکان

همین چند روز پیش بود که تصاویر نسخه پرتوتایپ «تایکان کراس توریزمو» در اینترنت منتشر شد. در نگاه نخست، این طور به نظر می رسید که با خودرویی نه چندان متفاوت نسبت به نمونه استاندارد «تایکان» روبه‌رو هستیم.

مدیران 777 مدیران 777

لازم به ذکر است که این تصاویر در خیابان های آلمان گرفته شده بود. همچنین از نکات جالب توجه پیرامون این پرتوتایپ می توان به وجود نمره پلاک متفاوت بر روی آن و تغییراتی در طراحی سقف و پوزه خودرو اشاره کرد. خب این اولین کراس توریزمویی نیست که بدون روف ریل (باربند) در حال تست شکار عکاسان شده است. اما از سوی دیگر، نخستین تایکان با سقف صاف است که آن را کاملاً بدون برچسب های استتاری می بینیم. البته این به آن معنا نیست که با تفاوتی شگرف در ظاهر خودرو طرف هستیم!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

از نمای عقب، آن حالت نرم و صاف پیوستگی شیشه و درِ پنجم، بی درنگ ما را به یاد «پانامرا اسپرت توریزمو» می اندازد. به گونه ای که در نگاه اول، همه چیز میان این دو یکسان و برابر به نظر می رسد. شاید وجود ریل ها برای کراس توریزمو مناسب تر باشد. در هر حال، این خودرو را همچنان می توان یک استیشن واگن با طراحی تند و تیز نامید. همچون دیگر پرتوتایپ هایی که شکار دوربین ها شده اند، این یکی هم با برچسب های استتاری مختلف در نمای جلو همراه است. به خصوص در محل قرارگیری چراغ های LED که تلاش زیادی بر مخفی نگه داشتن طرح المان آن به خرج داده اند. احتمالاً این ابتکار برای رازآمیز نگه داشتن المان های جدید طراحی این خودرو بوده تا در زمان رونمایی از تازگی آن ها کاسته نشود. دست کم، تصور ما این است که این نوارهای LED به طور کلی فیک (تقلبی) هستند! چراکه نه تنها به شکل صاف بر سر جای خود قرار نگرفته اند، بلکه وجود آن ها آن قدر اضافی به نظر می رسد که شاید چهره تایکان کراس توریزمو بدون آن ها بهتر باشد!

نسخه استیشن پورشه تایکان

افزون بر تغییرات نمای جلو می توان مشاهده کرد که گلگیرهای جلو هم دستخوش تغییراتی بوده اند. باید اعتراف کرد که این مدل به عنوان نسخه کراس توریزمو، سرسنگین تر و عضلانی تر از نسخه های معمولی تایکان شده است. شاید فقط کمبود روف ریل ها است که احساس نقص در ظاهر خودرو ایجاد می کند. جدا از بحث طراحی بیرونی، در خصوص باطن آن می توان گفت که با یک نسخه کربنی از تایکان سدان مواجه خواهیم بود! این خبر بدی محسوب نمی شود، زیرا قلب تپنده الکتریکی می تواند تمام ۷۶۱ اسب بخار قدرتش را در هر چهار چرخ مدیریت کند. یعنی شتاب صفر تا ۹۹ کیلومتر بر ساعتی در حدود ۲.۶ ثانیه! البته نسخه میان رده احتمالاً فقط ۵۳۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و ما هیچ اطلاعاتی از قیمت حدودی آن در دست نداریم. اما پرسش این جاست که «پورشه» سرانجام چه زمانی از تایکان کراس توریزمو پرده برداری می کند؛ خب احتمالاً هفته ها و روزهای آتی هم زمان های مناسبی باشند!

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.