معرفی نسخه ای خاص از کیا کارنیوال 2021

کیا کارنیوال 2021

به تازگی کمپانی «کیا»، «کارنیوال لیموزین» را معرفی کرده که خودرویی با سطح بالایی از تکنولوژی است و تجهیزات جالبی در کابین دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

سه ماه پیش بود که کیا از نسل جدید پرچم‌دار مینی ون های خود پرده برداشت. کیا کارنیوال ۲۰۲۱ که در آمریکا با نام «سدونا» شناخته می شود، ظاهری بسیار متفاوت و مدرن داشت و مثل بسیاری دیگر از مینی ون های جدید چهره ای شبیه به شاسی بلند ها پیدا کرده بود. اما خودروساز کره ای نسخه متفاوت از کارنیوال را برای بازار داخلی معرفی کرده که در واقع، نسخه لیموزین است و برای قرارهای کاری مهم و جابه‌جایی اشخاص مهم مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیران 777 مدیران 777
کیا کارنیوال 2021

در نماتی بیرونی خودرو تغییرات نسبت به مدل معمولی به سادگی قابل تشخیص اند. سقف در این خودرو بالاتر آمده و رکاب هایی برای سادگی سوار و پیاده شدن به خودرو اضافه شده است. اما تغییرات اساسی در داخل این خودرو دیده می شود. در این خودرو ۷ صندلی داریم که دو صندلی میانی به صورت خاصی بزرگ تر و قابل تنظیم تر طراحی شده اند. کیا در مورد کابین این خودرو ادعا می کند که علیرغم خاص بودن تمام المان ها، طراحی طوری انجام شده تا امکان شخصی سازی بیش تر برای خریداران فراهم باشد. یک صفحه نمایش ۲۱.۵ اینچی در وسط و متصل به سقف، پخش تصویری را برای سرنشینان عقب فراهم می کند و سقف طوری بلند طراحی شده تا جابه‌جایی سرنشینان در این خودرو به راحتی انجام شود.

از جمله امکانات کابین این خودرو می توان به نورپردازی زیبا با نوار ال ای دی اشاره کرد که حالات مختلف دارد و وجود آپشن کاربردی‌ای مثل تصفیه کننده هوا در این خودرو در شرایط کنونی جهان بسیار جالب به نظر می رسد. در کنار این ها کارنیوال لیموزین یا همان Hi Limousine در تمام پنجره ها مجهز به پرده های بزرگ است تا همانند دیگر لیموزین ها در مواقع خاص حریم شخصی را در این خودرو به طور کامل داشته باشیم. به طور کل می توان گفت کارنیوال لیمو ترکیبی از مشخصات لیموهای قدیمی و مدرن را در خود دارد و در مجموع بسیار جذاب به نظر می رسد.

در این مینی ون لوکس آپشن های ایمنی جالبی به صورت استاندارد داریم. سیستم رانندگی بین خطوط، سنسور نقطه کور، سیستم جلوگیری از تصادف، سنسور تشخیص خودرو، عابر پیاده و دوچرخه سوار از جمله آپشن هایی هستند که در این مینی ون دیده می شوند. در کنار این ها سیستم خودران سطح ۲ را در کیا کارنیوال لیمو داریم و درها مجهز به قفل اتوماتیک ایمنی هستند که در هنگام عبور وسایل نقلیه دیگر از کنار خودرو، درها به طور اتوماتیک قفل خواهند شد.

کیا کارنیوال 2021

کیا کارنیوال لیمو در حال حاضر در کره به فروش می رسد و هنوز فروش آن در دیگر بازارها تأیید نشده است، اما به نظر می رسد در چند ماه آینده این خودرو را در بازار آمریکا هم ببینیم. مشخصات فنی این خودرو هنوز مثل کارنیوال معمولی مشخص نیست اما طبق شایعات یکی از پیشرانه های موجود از نوع ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۱۰ نیوتن متر گشتاور است. افزون بر این، انتظار معرفی پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوشارژ با یک موتور الکتریکی و بسته باتری ۱٫۵ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی نیز می رود. این پیشرانه ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.