معاوضه «ام جی»های تولید داخل با ملک ۱۳۰ میلیاردی در تهران – تکذیب شد

آغاز تولید ام جی RX5 در خودروسازی فردا
به تازگی فراخوانی در فضای مجازی منتشر شده است که یک سرمایه دار به دنبال معاوضه ۴۰۰ دستگاه ام جی با یک ملک ۱۳۰ میلیارد تومانی در شهر تهران است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با توجه به ممنوعیت واردات خودرو از سال گذشته و از سویی نبود محصولات ام جی در فهرست خودروهای وارداتی موجود در گمرک، می توان به طور قطع گفت که این ۴۰۰ دستگاه ام جی، جز محصولات تولیدی در کشور به حساب می آیند. وجود این اطلاعات در میان مخاطبان خودرو باعث شد تا بسیاری معاوضه این تعداد ام جی با ملکی در تهران را به پای شرکت «آذویکو» بنویسند. اما با یک حساب و کتاب ساده مشخص است که بهای هر خودرو بیش از ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده و لذا این خودروها نمی توانند جز محصولات آذویکو و ام جی ۳۶۰ های تولید داخل باشند. بلکه قیمت مدنظر برای هر دستگاه از این خودروها، اشاره به ام جی RX5 دارد که چند وقتی است مونتاژ آن در «خودروسازی فردا» شروع شده است. جالب است که هیچگاه شرکت خودروسازی فردا، شرایط فروشی را برای این کراس اوور جدید اعلام نکرده و با این حال نمونه های پلاک شده RX5 به صورت محدود در خیابان ها دیده می شود.
نکته قابل تامل اینجاست که نمایشگاه داران قیمت ام جی RX5 را بیش از ۴۸۰ میلیون تومان به مشتریان اعلام می کنند و هیچ وقت مشخص نشده بود که این خودروها چگونه از خط تولید خودروسازی فردا، سر از بازار آزاد و نمایشگاه ها در آورده اند؟
اما با این آگهی منتشر شده در فضای اینستاگرام، مشخص است که یا شرکت مورد نظر، خود به دنبال معاوضه محصولات تولیدی اش با املاک گران قیمت در تهران است و یا به صورت سبدی، RX5ها را در اختیار برخی افراد خاص برای توزیع در بازار می گذارد! با نگاهی به دو احتمال فوق، کاملا واضح است که یک خودروساز بدون در نظر گرفتن حقوق مشتریانش برای رسیده به نقدینگی حاشیه سود حدود ۲۰۰ میلیون تومانی را برای دلالان و واسطه ها در نظر گرفته است و یا با دریافت امتیازهای صنعتی که به خودروسازان و فعالان صنایع اختصاص پیدا می کند، به جای رساندن محصولاتش به مصرف کنندگان واقعی، وارد بازار تبدیل نقدینگی شده و سود حاصل از صنعت را صرف جمع آوری املاک گران قیمت در تهران می کند.
آیا در شرایط فعلی نباید نهادهای نظارتی به این مسئله ورود پیدا کنند؟ چرا باید خودرویی که قیمتی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان دارد، بدون هیچ شرایط فروشی در اختیار واسطه ها قرار بگیرد و حال بهایی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان را در بازار آزاد داشته باشد؟
ام جی


چهارصد دستگاه «ام جی» حاشیه ساز، برای «خودروسازی فردا» نیست

روز گذشته پایگاه خبری اسب بخار گزارشی مبنی بر انتشار یک آگهی عجیب در فضای مجازی و کسب و کار را به مخاطبان خود ارائه داد. پس از شرکت آذویکو که مالکیت خودروها را رد کرد، شرکت خودروسازی فردا هم صبح امروز به صورت رسمی اعلام کرد که ۴۰۰ دستگاه ام جی مورد نظر متعقل به این شرکت نیستند و در بحث عملیاتی این مسئله غیر ممکن است.

“آریانژاد” مدیرعامل خودرسازی فردا در گفت و گو با خبرنگار اسب بخار اعلام کرد: «تیراژ تولید ام جی RX5 در خط تولید خودروسازی فردا واقع در سمنان تا به امروز کمتر از ۱۰۰ دستگاه بوده و به هیچ وجه امکان ندارد که خودروهای آگهی شده مربوط به این شرکت و یا ام جی RX5 باشد». وی در خصوص فروش های این شرکت افزود: «تمام فعالیت های خودروسازی فردا قابل بررسی بوده و فرایند این شرکت کاملا قانونی است و نمی توان آن را متهم به تخلفی کرد».
مدیرعامل خودروسازی فردا در پایان گفت: «نسبت دادن معاوضه ۴۰۰ دستگاه ام جی با یک ملک در تهران به شرکت خودروسازی فردا، کاملا اشتباه و غیرممکن است و بنده این مسئله را به طور کل تکذیب می کنم».


آلبوم تصاویر ام جی RX5:


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.