مشخصات فنی جنسیس GV70 اعلام شد

جنسیس GV70

حدود دو ماه پیش بود که کمپانی «جنسیس» از کراس اوور جدید خود با نام “GV70” پرده برداشت و حالا مشخصات فنی این خودروی جذاب از سوی کمپانی منتشر شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پس از معرفی GV70 بازتاب خوبی در رسانه های خودرویی دیده شد. با وجود این که، GV70 شباهت های زیادی با برادر بزرگ خود، “GV80″، داشت اما بسیاری از علاقه مندان به خودرو طراحی آن را تحسین کردند. با بررسی دقیق تر این خودرو متوجه می شویم که خطوط طراحی با الهام از GV80 شکل گرفته اند و با کپی مواجه نیستیم. به تازگی کمپانی جنسیس مشخصات بیش تری از GV70 منتشر کرده است و می توانیم نگاه دقیق تری را به این خودرو داشته باشیم.

براساس اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت جنسیس، جنسیس GV70 با سه پیشرانه متفاوت عرضه خواهد شد. پیشرانه ۲.۵ لیتر توربوشارژ بنزینی ۴ سیلندر، پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توربوشارژ و پیشرانه ۲.۲ توربو دیزل موتورهایی هستند که برای جنسیس GV70 در نظر گرفته شده اند. تمامی این پیشرانه ها با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شوند و این خودرو در نسخه های دیفرانسیل عقب و تمام چرخ محرک قابل سفارش خواهد بود. در نسخه هایی که مجهز به پیشرانه ۳.۵ لیتر توربو هستند، سیستم انتقال قدرت، نیرو را به صورت استاندارد به چهار چرخ منتقل خواهد کرد و با این تفاسیر می توان جنسیس GV70 را رقیب مستقیم خودروهایی مثل «مرسدس بنز GLC»، «ب ام و X3»، «لینکلن Corsair» و «ولوو XC60» دانست.

جنسیس GV70

در جنسیس GV70 پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر، که به صورت استاندارد روی این خودرو نصب شده است، توان تولید قدرت ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۱ نیوتن متر گشتاور را دارد. پیشرانه قوی تر با حجم ۳.۵ لیتر و سیستم توربو، خروجی های ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و پیشرانه ۲.۲ لیتری توربودیزل توان تولید حداکثر ۲۰۷ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

در کنار نسخه معمولی از جنسیس GV70 نسخه اسپرت آن هم عرضه می شود که در ظاهر تفاوت هایی با نسخه معمولی دارد و برخی المان های بدنه در این خودرو مشکی رنگ خواهد بود. جنسیس GV70 اسپرت برای رقابت با خودروهایی مثل «ب ام وX3 M40i» و «آئودی SQ5» می آید و همانند آن ها از سیستم های کنترل لغزش با بالاترین تکنولوژی بهره می برد تا در حالت اسپرت رانندگی خوبی داشته باشیم.

جنسیس GV70

همچنین جنسیس تأیید کرده است در GV70 سیستم تعلیق پیشرفته ای خواهیم داشت که براساس اسکن مسیر تنظیماتی را برای سیستم تعلیق در نظر می گیرد. این سیستم همانند سیستم تعلیق «مرسدس بنز» موسوم به اکتیو بادی عمل می کند و براساس اسکن مسیر و تطبیق آن با سیستم ماهواره ای، مناسب ترین تنظیمات برای رانندگی در مسیر مورد نظر اعمال خواهد شد. با این آپشن، جنسیس GV70 به اولین کراس اووری تبدیل می شود که در بازار آمریکا به این آپشن پیشرفته مجهز است.

جنسیس GV70

افزون بر سیستم تعلیق تطبیق پذیر، امکاناتی مدرن مثل هشدار و جلوگیری از تصادف، سنسور نقطه کور، سیستم رانندگی بین خطوط، تشخیص اثر انگشت و پرداخت اینترنتی خودکار توسط سیستم اطلاعات و سرگرمی را در این خودرو داریم. البته یکی از جذاب ترین و مدرن ترین امکانات این خودرو، رادار سرنشینان عقب است که با دقت بالایی وضعیت حضور کودک و یا حیوان خانگی در عقب را بررسی می کند و به راننده اطلاع می دهد. در کنار این ها، جنسیس GV70 مجهز به سیستم خودران سطح دو شده که در بزرگراه ها می توانید رانندگی را به این سیستم بسپارید. این سیستم با کروزکنترل تطبیق پذیر جنسیس هماهنگ عمل می کند و براساس اطلاعات سیستم رهیاب ماهواره ای، بهترین عملکرد خودران را در این خودرو رقم می زنند.

در مقایسه با دیگر محصولات جنسیس، مثل G70 و GV80، باید انتظار عملکرد اسپرت تان از GV80 بیش تر باشد، چراکه این شاسی بلند کامپکت بر مبنای ساختاری «کیا استینگر» شکل گرفته است و پلتفرمی کاملاً جدید دارد. افزون بر این، GV70 درست مثل هم‌سگمنتی های اسپرتش در دو نسخه دیفرانسیل عقب و تمام چرخ محرک عرضه می شود. بنابراین در ساخت این خودرو تمرکز بر عملکرد و امکانات اسپرت بیش تر از میزان لوکس بودن و راحتی بوده است.

جنسیس GV70

آن چه GV70 را از رقبا متمایز می کند طراحی زیبای این خودروست. همانند باقی مدل های جدید جنسیس، در این خودرو هم جلوپنجره مشبک و بزرگ را داریم و چراغ های جلو به همان سبک خطی طراحی شده اند. با وجود شباهت ها بین GV70 و GV80، به راحتی می توان تشخیص داد که خطوط، به خصوص در نمای کناری، تغییراتی دارد و طراحی GV70 را می توان مدرن تر و البته اسپرت تر از GV80 دانست.

جنسیس GV70 به زودی در کره تولید خواهد شد و عرضه آن در آمریکا برای نیمه دوم سال ۲۰۲۱ تخمین زده می شود. کارشناسان GV70 را یکی از مهم ترین خودروهای سال آینده ارزیابی می کنند و به نظر می رسد موفقیت این خودرو در بازار از پیش قابل پیش بینی است.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

جنسیس GV70 با چه پیشرانه های عرضه می شود؟

در جنسیس GV70 پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر، که به صورت استاندارد روی این خودرو نصب شده است، توان تولید قدرت ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۱ نیوتن متر گشتاور را دارد. پیشرانه قوی تر با حجم ۳.۵ لیتر و سیستم توربو، خروجی های ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و پیشرانه ۲.۲ لیتری توربو دیزل توان تولید حداکثر ۲۰۷ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

امکانات و آپشن های جنسیس GV70 چیست؟

سیستم تعلیق پیشرفته با اسکن مسیر، کروزکنترل تطبیق پذیر، تشخیص اثر انگشت، هشدار سرنشینان عقب و رانندگی خودران سطح ۲ از جمه امکانات مدرن این خودروست.

جنسیس GV70 چه زمان عرضه خواهد شد؟

جنسیس GV70 به زودی در کره تولید خواهد شد و عرضه آن در آمریکا برای نیمه دوم سال ۲۰۲۱ تخمین زده می شود.        

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.