مشخصات تکمیلی «رنو آرکانا» اعلام شد

رنو آرکانا
“آرکانا” که نخستین کراس اوور کوپه کمپانی «رنو» به حساب می آید و به عنوان دستاورد دفتر روسیه این کمپانی خودروسازی شناخته می شود، به زودی قرار است به صورت گسترده وارد بازار اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی شود.

مدیران 777 مدیران 777

با توجه به استقبال خوب از رنو آرکانا پس از رونمایی در روسیه، بازارسنجی های گروه رنو برای این کراس اوور کوپه آغاز شد و قرار است به زودی عرضه سراسری این خودروی جدید آغاز شود. کمپانی سازنده این خودرو اعلام کرده که اکنون تنها پیشرانه ۱۳۳۰ سی سی ۴ سیلندر توربو برای آرکانا قابل سفارش است. این پیشرانه توسط اتحاد «رنو-نیسان-میتسوبیشی» با گروه «دایملر» طراحی شده و در حال حاضر در محصولات جدید برندهای نام برده نیز دیده می شود. کمپانی رنو نیز نمونه ۱۴۸ تا ۱۵۰ اسب بخار این پیشرانه ۱٫۳ لیتر را برای آرکانا انتخاب کرده است. همچنین جعبه دنده اتوماتیک CVT ایکس ترونیک گروه رنو-نیسان نیز بر روی این کراس اوور کوپه نصب شده و وظیفه انتقال قدرت را به چرخ های جلو و عقب دارد. این جعبه دنده پیش از این بر روی خودروهایی چون نیسان ایکس تریل، قشقایی، جوک، رنو کولئوس و… نصب شده و به دلیل فن آوری ایکس ترونیک توانسته پیشِ روی مشتریان موفق ظاهر شود. البته به گفته کمپانی رنو در آینده نزدیک امکان سفارش گذاری آرکانا با جعبه دنده ۶ دنده دستی و تک دیفرانسیل جلو ایجاد خواهد شد.
در بحث امکانات رفاهی و ایمنی، رنو آرکانا در سال ۲۰۱۹ قابل قبول ظاهر شده و می تواند مشتریان خود را راضی کند. امکانات این خودرو که در نسخه فول آپشن دیده می شود، عبارت است از:
شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای
سیستم کنترل پایداری
یخ زُدای الکتریکی شیشه جلو
گرم کن فرمان و صندلی های جلو
رادار نقطه کور
فرمان کمکی برقی
کروزکنترل
نورپردازی کابین با قابلیت انتخاب میان ۸ رنگ
تریم داخلی چرم
سه حالت رانندگی استاندارد (عادی – اقتصادی – اسپرت)
قابلیت تنظیم خودرو در حالت رانندگی شخصی سازی شده
سیستم تهویه اتوماتیک تک کاناله
کروزکنترل و محدودکننده سرعت
رینگ آلومینیومی تراش خورده
نمایشگر لمسی RLink
رهیاب ماهواره ای
سیستم صوتی حرفه ای BOSE
آینه های تاشو برقی
سنسور نور و باران
دوربین ۳۶۰ درجه
استارت دکمه ای
درگاه شارژر USB عقب
تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت (تک دیفرانسیل جلو – اتوماتیک – چهار چرخ محرک با تقسیم نیروی غیرمتغیر)
چراغ روز
روشن کردن خودرو از روی ریموت کنترل سوییچ


با وجود این امکانات در رنو آرکانا، بسیاری از کاربران فضای مجازی نبود تجهیزاتی چون سانروف یا سقف شیشه ای پانورامیک، درِ صندوق برقی، سردکن صندلی های جلو، گرم کن صندلی های عقب، صندلی برقی راننده، آینه حساس به نور، ترمز پارک برقی، رادار خطی، سیستم پیشگیری از تصادف، کروزکنترل هوشمند، سیستم تهویه دو کاناله و… را به پای کم کاری رنو گذاشته اند و توقع دارند حداقل امکاناتی در سطح نسل دوم رنو کپچر در آرکانا دیده شود.
اما از سطح امکانات، ابعاد، قیمت و پلتفرم خودرو مشخص است که کمپانی رنو نگاه تا حدی اقتصادی به آرکانا داشته و سعی کرده نخستین کراس اوور کوپه خود را در رده محصولات اقتصادی معرفی کند. برخی احتمال می دهند در آینده نزدیک، رنو یک کراس اوور کوپه بزرگ تر از آرکانا را به بازار جهانی معرفی کند و پلتفرمی مشترک با نیسان ایکس تریل و کولئوس را برای آن در نظر بگیرد.

پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.