لامبورگینی SC20: یک گاو وحشی دیگر از ایتالیا + ویدیو

لامبورگینی SC20

«لامبورگینی اونتادور» در حال تجربه کردن چرخه عمری طولانی است. به گونه ای که تاکنون، تعداد زیادی سوپراسپرت ۱۲ سیلندر بر پایه این اتومبیل به تولید رسیده اند.

مدیران 777 مدیران 777

یکی از اولین های آن ها که قطعاً همه ما آن را به خوبی به یاد داریم، «اونتادور J» بود؛ نسخه ای بدون سقف از گاو خشمگین سنت آگاتا که در اوایل سال ۲۰۱۲ برای مشتریان ثروتمند ساخته شد. اما به نظر می رسد روح ۷۰۰ اسب بخاری «اونتادور J» هنوز هم زنده است، چراکه با گذشت ۹ سال از معرفی آن، در پدیده جدیدی به نام “SC20” رخنه کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

این خودرو هم توسط «لامبورگینی اسکوادرا» ساخته شده است. SC20 در حقیقت، نسخه جاده ای کانسپت “SCV12” است که در اوایل همین سال ۲۰۲۰ معرفی شد. سوپراسپرتی که به نظر، فقط برای مسابقات توسط تیم سازنده طراحی شده باشد. این اسپدستر جدید از سوپرخودروساز ایتالیایی، با بخشی از قطعات “SC18 Alston” ساخته شده است. خودرویی که اولین محصول اسکوادرا در تاریخ بود که برای استفاده در خارج از مسابقات موتور اسپرت به تولید رسید.

همچون SC18 Alston نام برده، پیشرانه تنفس طبیعی ۶.۵ لیتری با ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور در بطن SC20 آرمیده است. اگر این اعداد برای تان آشنا به نظر می رسند، از آن جا ریشه می گیرد که دقیقاً در اونتادور SVJ نیز به گوش تان خورده بودند! SVJ یکی از سرسخت ترین ویرایش های اونتادور بود. قطعاً با مشاهده SC20، بی معطلی می گویید این خودرو هم توسط اسکوادرا طراحی شده است، چراکه استایل خشن و پرخاشگر آن فاصله چشم گیری با سبک طراحی اونتادور و لامبوهای فابریک دارد! ایده های آیرودینامیکی دیوانه وار، حال و هوای یک اتومبیل مخصوص پیست را به SC20 بخشیده اند. همچنین شاخه موتور اسپرت لامبورگینی هم اعلام کرده است که آن ها در طراحی این محصول، نه تنها از اونتادور J الهام گرفته اند، بلکه غول هایی همچون «دیابلو VT رودستر»، «وننو رودستر» و «کانسپت گالاردو S» را هم زیر نظر داشته اند.

از نکات جالب توجه در طراحی SC20 می توان به شباهت چراغ های عقب به «لامبورگینی سیان» و رنگ بدنه سفارشی «بیانسو فو» و قطعات تزیینی آبی رنگی، که شخصاً توسط خریدار گمنام این خودرو سفارش داده شده اند، اشاره کرد. قطعات طرح کربن هم کاملاً در معرض دید قرار دارند، به گونه ای که، دریچه های تهویه کابین که با پرینت سه بعدی ساخته می شوند، از جنس فیبرکربن هستند. دستگیره های درها هم از آلومینیوم جامد ساخته شده اند. فیبرکربن را در جاهای دیگری از کابین این هایپرکار هم می توان یافت. از جمله بدنه صندلی ها که برای روکش آن ها هم چرم آلکانترا را برگزیده اند. اگرچه هیچ صحبتی در خصوص قیمت رسمی این خودرو مطرح نیست، اما به راحتی می توان فرض کرد که برچسبی نجومی بر روی آن می زنند. قطع به یقین باید گفت که از اونتادور SVJ رودستر ۵۷۳.۹۹۶ دلاری گران تر خواهد بود!

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.