قیمت دی اس ۷ کراس بک در بازار آزاد مشخص شد

دی اس و پیوند مجدد آن با هنر
پس از خروج تعداد محدودی دی اس ۷ کراس بک از گمرک و شماره گذاری شدن آن ها، برخی دلالان و سرمایه گذاران آگهی های فروش این کراس اوور لوکس را در فضای مجازی منتشر کردند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بر اساس شنیده ها و گفته ی برخی منابع، در نهایت کمتر از ۶۰ دستگاه دی اس ۷ کراس بک بخت این را پیدا می کنند تا در خیابان ها و جاده های ایران تردد کنند. این در حالی است که چند صد نفر برای خرید این کراس اوور لوکس فرانسوی نام نویسی کرده بودند و حال به خاطر مشکلات گمرک و عدم اجازه ی ورود به خودروهای جدید، امکان تحویل خودروی مورد نظر خود را ندارند.
در شرایط فعلی با توجه به بهای تمام شده ی دی اس ۷ کراس بک برای مالکان، دلالان و نمایشگاه داران قیمتی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را برای این خودرو انتخاب کرده اند و طرح های معاوضه ی آن را با خودروهای لوکس دیگر را به مشتریان خود پیشنهاد می دهند. اما در کنار رکود شدید بازار خودرو، آنچه که باعث معامله ی سخت دی اس ۷ کراس بک می شود، نامشخص بودن آینده ی آن در بازار ایران است. زیرا اگر قرار باشد که حداکثر ۶۰ دستگاه از این خودرو در جاده های کشور حضور داشته باشد، در صورتی هم که خدمات پس از فروشش قابل قبول باشد، اما به خاطر حضور محدود آن و ناآشنا بودن نشان تجاری اش، احتمال دارد تا با گذر زمان بیشتر از امروز خرید و فروش آن دشوار شود.
دی اس و پیوند مجدد آن با هنر
با این حال دی اس ۷ کراس بک به خاطر سبک طراحی، متریال به کار رفته در آن، وجود برخی امکانات و جزئیات در رده ی کراس اوورهای لوکس بازار ایران قرار می گیرد. این خودرو به پیشرانه ای مشابه به اکثر محصولات دی اس در ایران و پژو ۲۰۰۸، ۵۰۸ و سیتروئن C3 مجهز است که از حجم موتور ۱٫۶ لیتری، ۱۶۵ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۰ تا ۲۴۵ نیوتن متر بهره برداری می کند. توان این پیشرانه از طریق جعبه دنده ی ۶ سرعته ی اتوماتیک آیسین به چرخ های جلوی دی اس ۷ کراس بک می رسد.
وجود امکاناتی نظیر سقف پانارومیک، شش کیسه ی هوای ۱۰ نقطه ای، چراغ های جلوی هوشمند با طرح سلطنتی دی اس، کروزکنترل هوشمند، محدودکننده ی سرعت، تنظیم ۸ حالته ی نوع رانندگی، ترمز پارک برقی، استارت دکمه ای، ساعت تاشوی آنالوگ، پشت آمپر تمام دیجیتال، رادار خطی و نقطه کور، دوربین دید در شب، سیستم تهویه سه گانه، درب صندوق برقی، دنده ی پشت فرمان، ماساژور صندلی راننده، دوربین ۳۶۰ درجه و… باعث شده تا دی اس ۷ کراس بک در جایگاه یک خودروی لوکس قرار بگیرد.
دی اس و پیوند مجدد آن با هنر
البته که محبوبیت این خودرو در بازار جهانی و پذیرش آن به عنوان یک خودروی خاص و لوکس، به خاطر داشتن امکاناتی ویژه تر است که با توجه به حضور قطعات تحت لیسانس آمریکایی و اسرائیلی، امکان سفارش گذاری آن ها برای نسخه های بازار ایران وجود ندارد. به عنوان مثال دی اس ۷ کراس بک در نسخه های فول آپشن بازار اروپا به امکاناتی نظیر رانندگی خودکار سطح ۳، تشخیص موجودات زنده و واکنش نسبت به آن، تنظیم ارتفاع، تغییر اتوماتیک نحوه ی عملکرد سیستم تعلیق پس از تشخیص سطح جاده از جانب خودرو و قابلیت شخصی سازی خودرو در ساخت مجهز است. از سویی می توان دی اس ۷ کراس بک را با پیشرانه ها و قدرت های مختلف سفارش گذاری کرد که توان ۱۳۰ تا ۲۲۵ اسب بخار را از طریق جعبه دنده ی جدید ۸ سرعته ی جدید گروه PSA به چرخ های این خودرو می رساند.

شما می توانید ویدیوی تست و بررسی دی اس ۷ کراس بک در فرانسه توسط گروه مستند اسب بخار را با کلیک بر روی لینک مشاهده نمایید.

عکس ها: عرفان حمیدی

پایگاه خبری اسب بخار

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.