شورولت کوروت C8 معرفی شد + ویژگی های فنی

شورولت کوروت C8
نخستین بار در سال ۲۰۱۶ بود که نمونه اولیه «شورولت کوروت C8» موتور وسط با پوشش استتاری دیده شد. اکنون پس از گذشت ۳ سال، این خودرو سرانجام معرفی شده است. شورولت کوروت C8 نتیجه تلاش ۵۰ ساله مسئولان کمپانی برای ساخت کوروت موتور وسط است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

شورولت کوروت C8
نخستین بار بیش از پنج دهه قبل، «زورا آرکوس دونتوف» پدر شورولت کوروت، پیشنهاد ساخت یک کوروت موتور وسط را به کمپانی «جنرال موتورز» ارائه کرد و پروتوتایپ XP-819 را ساخت. اکنون پس از گذشت پنج دهه، این پرسش پیش می آید که آیا شورولت کوروت C8 ارزش این صبر طولانی را داشته یا خیر؟
شورولت کوروت C8
با نگاهی به ویژگی های فنی و قیمتی کم تر از ۶۰ هزار دلار، پاسخ این پرسش می تواند مثبت باشد. براساس ویژگی های منتشرشده، شورولت کوروت C8 از پیشرانه ۶.۲ لیتری تولیدشده بر پایه پیشرانه LT-1 کوروت C7 بهره می برد. با درنظر گرفتن پکیج Z51، قدرت پیشرانه تنفس طبیعی که LT2 نام دارد، به ۴۹۵ اسب بخار می رسد.
شورولت کوروت C8
انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۸ دنده دو کلاچه اتوماتیک جدید به چرخ های عقب انجام می گیرد. امکان تعویض دستی دنده با استفاده از پدال شیفترها هم وجود دارد، اما جعبه دنده دستی در فهرست سفارش مشتریان دیده نمی شود.
شورولت کوروت C8
شایعاتی مبنی بر معرفی پیشرانه های جدید DOHC با حجمی بین ۴.۲ تا ۵.۵ لیتر شامل میل لنگ Flat Plane و با قابلیت کار کردن تا دورهای بالا و پیشرانه تویین توربو هم به گوش می رسد. شورولت کوروت چهار چرخ محرک با پیشرانه هیبریدی هم از دیگر شایعه های منتشر شده است.
شورولت کوروت C8
با وجود قدرت ۴۹۵ اسب بخاری پیشرانه مدل پایه ای، شایعاتی مبنی بر قدرتی بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ اسب بخار برای مدل های رده بالا نیز به گوش می رسد. قدرت مدل هیبریدی چهار چرخ در صورت معرفی، به بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار خواهد رسید.
شورولت کوروت C8
چندی پیش کمپانی «شورولت» اعلام کرد نسل جدید کوروت، نام استینگری را خواهد داشت. افزون بر این، کمپانی شورولت ماه ها پیش نام زورا را به نام خود ثبت کرد تا شاید برای مدل رده بالای کوروت از آن استفاده کند. طراحی نمای جلوی کوروت C8، تا حدودی به مدل C7 شباهت دارد.


در قسمت جلو شاهد چراغ های LED کشیده هستیم و در سپر جلو، ورودی های هوای عظیمی به کار گرفته شده است. اسکوپ های هوای کنار گلگیرها هم از طراحی خودروی مفهومی CERV III دهه ۸۰ میلادی الهام گرفته شده است. در نمای عقب خودرو شاهد طراحی جدیدی هستیم؛ چراغ های کشیده، خروجی های اگزوز دوگانه مستطیلی و بال عقب جدید.
شورولت کوروت C8
در کابین، با طراحی بسیار متفاوت با مدل های سنتی شورولت کوروت رو به رو هستیم و اکنون عقربه های آنالوگ، جای خود را به یک نمایشگر جدید داده اند. فضای بین راننده و سرنشین کناری با پنل بلند نصب شده در قسمت میانی از هم جدا می شوند و راننده یک فضای اختصاصی را در اختیار دارد.
شورولت کوروت C8
در قسمت میانی، نمایشگر سیستم سرگرمی و در کنار آن، نمایشگر اطلاعات فنی خودرو قرار گرفته است. پنل نصب شده بین راننده و سرنشین کناری هم شامل تمامی دکمه های مورد نیاز اعم از سیستم سرگرمی و شیشه ها می شود.
شورولت کوروت C8
پکیج Z51 که پیش تر به آن اشاره شد، شامل ترمزهای بزرگ تر، سیستم خنک کاری و سیستم اگزوز جدید می شود که ۵ اسب بخار هم به قدرت پیشرانه اضافه می کند. در بحث فرمان پذیری، کوروت C8 در تمامی چرخ ها از کویل اوور بهره می برد.
شورولت کوروت C8
فرمان برقی خودرو در بهبود فرمان پذیری در پیچ ها تأثیر مثبت خواهد داشت. همانند کوروت C7، سیستم کنترل مغناطیسی زیربندی هم درنظر گرفته شده که در ۶ حالت مختلف تنظیم می شود. در میان این حالت ها، حالتی با نام Z mode وجود دارد که به راننده اجازه ثبت تنظیمات دلخواه را می دهد.
شورولت کوروت C8
سیستم دیجیتالی در شورولت کوروت C8 به پیشرفته ترین حد خود رسیده و اکنون امکان دریافت به روزرسانی نرم افزاری با استفاده از ابر اطلاعاتی وجود دارد. با وجود قیمتی نزدیک به ۶۰ هزار دلار، شورولت کوروت استینگری ۲۰۲۰ با پکیج Z51، در مدت زمانی کم تر از ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد.

این شتاب گیری خارق العاده برای خودروی اسپرتی با قیمت ۶۰ هزار دلار، اتفاقی بی نظیر محسوب می شود. در جریان مراسم معرفی شورولت کوروت C8، فیلمی از کوروت کانورتیبل هم نمایش داده شده است. قیمت دقیق مدل های مختلف هنوز مشخص نیست و احتمال دارد تولید این خودرو از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شود و در سال ۲۰۲۰ به بازار معرفی خواهد شد.

پایگاه خبری اسب بخار
نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی
منبع: Motor1

۴ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.