سرانجام اسپید تیل آمد + ویدیو

سرانجام اسپید تیل آمد

مدیران 777 مدیران 777

” مک لارن ” در حال تاج گذاری دوباره در ثبت بیشینه سرعت است. باور ندارید ” اسپید تیل ” را ببینید. خودرویی با ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت سرعت و بهایی در حدود ۲٫۲۴۰٫۰۰۰ دلار که بی شک می تواند دوران جدیدی را برای خودروساز بریتانیایی رقم زند. اسپید تیل به عنوان جانشین رسمی مک لارن F1 مدل ۱۹۹۰ آمده است تا خودرو هایی همچون بوگاتی شیرون را مورد هدف قرار دهد. اگرچه بوگاتی ۱٫۵۰۰ اسب بخار قدرت آزاد می کند اما مک لارن نیز با ایده های آیرودینامیکی جدید پا به میدان گذاشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

همچون فولکس واگن XL1، بدنه فیبر کربنی اسپید تیل بدون کم ترین تلاشی هوا را می شکافد. ساختار بدنه به اصطلاح قطره اشک این خودرو افزون بر ویژگی های آیرودینامیکی، نشاط و مدرنیته را نیز به رخ می کشاند. به عنوان نمونه چرخ های جلو از پوشش استاتیکی استفاده می کنند که کانال ورود هوا را به سیستم خنک کننده موتور ایجاد می کنند. همچنین اسپید تیل آینه های کناری سنتی را کنار گذاشته است و از دو دوربین جمع شونده برای ایجاد میدان دید کناری، استفاده می کند.

از ویژگی های دینامیکی قابل توجه در این هایپر کار، امکان انتخاب حالت “سرعت” است که با فعال سازی آن، دوربین های کناری در درهای خودرو جذب می شوند و ارتفاع خودرو از کف زمین به اندازه ۱٫۴ اینچ ( ۳۵ میلی متر) پایین می آید. بالچه متحرک قرار گرفته در قسمت عقب، به اسپید تیل کمک می کند در سرعت های بالا، پایدارتر عمل کند.
پیشرانه هیبریدی اسپید تیل قادر به تولید ۱٫۰۳۵ اسب بخار است. واضح اگر بگوییم، اسپید تیل می تواند از حالت سکون تا ۲۹۹ کیلومتر بر ساعت را در عرض ۱۲٫۸ ثانیه بپیماید. یعنی ۲٫۷ ثانیه سریع تر از مک لارن P1 با ۹۰۳ اسب بخار قدرت. مک لارن هیچ توضیحی از شناسنامه این موتور ارائه نداده است اما می توان حدس زد این همان پیشرانه ۴٫۰ لیتری V8 تویین توربویی باشد که در جریان نمایشگاه سنا روی P1 الکتریکی به نمایش درآمد. اسپید تیل از تایرهای حرفه ای P-Zero پیرلی برخوردار است که چسبندگی این خودرو به زمین را چند برابر می کند. همچون مک لارن F1 در قدیم، اسپید تیل نیز موقعیت قرارگیری راننده را وسط در نظر گرفته است تا با ساختار قطره اشکی بدنه، بیش تر هماهنگ باشد. اما نکته جالب درباره چیدمان کابین آن، امکان نشستن دو سرنشین در دو طرف راننده است. با این حال، محفظه های قرار دادن بار نیز در جلو و عقب خودرو تعبیه شده اند.

طراحی داخلی اسپید تیل را می توان انقلابی در طراحی های کابین دانست. شیشه های الکتروکرومیک در این خودرو نصب شده اند تا میزان نور ورودی به اتاق، کنترل شود. مک لارن اسپید تیل به واقع خودرویی تاریخ ساز است که ویژگی های فنی حیرت انگیزی در خود دارد. منحصر به فرد بودن، اصلی ترین ویژگی این سوپر خودرو است که تاکنون مشابه آن را ندیده بودیم. نقطه غم انگیز ماجرا این جاست که مک لارن قصد دارد تنها ۱۰۶ دستگاه از این محصول را به تولید برساند و نکته عجیب تر آن که تمام این ۱۰۶ دستگاه، حتا پیش از دیده شدن چهره رسمی اسپید تیل، پیش خرید شده اند. به نظر می رسد خوش شانس ترین متقاضیان اسپید تیل، از ابتدای ۲۰۲۰ بتوانند سوار بر خودروی خود شوند.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.