رکورد طولانی ترین دریفت خودروهای الکتریکی توسط پورشه تایکان ثبت شد

پورشه تایکان الکتریکی

«پورشه تایکان»، به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای الکتریکی اسپرت در جهان، به تازگی موفق به ثبت رکوردی جدید شده است.

مدیران 777 مدیران 777

این روزها، بازار ثبت رکوردهای مختلف در دنیای خودروها بسیار داغ است. پس از ثبت رکوردی جدید برای خودروهای تولیدی توسط «مرسدس بنز AMG GT بلک سریز» در پیست نوربرگ رینگ، این بار نوبت به «پورشه» رسیده تا با افتخار آفرینی خود در دنیای خودروها سر و صدا راه بیاندازد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
پورشه تایکان الکتریکی

این شرکت به تازگی موفق شده با سوپراسپرت الکتریکی تایکان، رکوردی تازه برای مسافت دریفت خودروهای الکتریکی ثبت نماید. به طور دقیق تر، شرکت پورشه چندی پیش با دعوت از مسئولان و متخصصان رکوردگیری کتاب «گینِس» در مرکز “Experience Center” در پیست هاکنهایم رینگ، نمایش دریفت تایکان را در مسیری دایره ای و لغزنده به شعاع ۲۰۰ متر برگزار کرد. «دنیس رترا» به عنوان راننده تیم پورشه توانست با سپری کردن ۲۱۰ دور در خلاف جهت عقربه های ساعت در این مسیر، در مجموع، مسافت ۴۲.۱۷۱ کیلومتر را با نسخه RWD (انتقال قدرت به چرخ های عقب) تایکان طی کرد.

پورشه تایکان الکتریکی

نمایش دریفت پورشه تایکان در مدت زمان ۵۵ دقیقه و با میانگین سرعت ۴۶ کیلومتر بر ساعت انجام شد. به گفته رترا، نگه داشتن خودرو در حالت دریفت آن هم به مدت یک ساعت، بسیار خسته کننده بوده است. در زمان نمایش، مسیر پیست دایره ای شکل دائماً در حالت مرطوب نگه داشته شد، اما میزان چسبندگی در طول مسیر یکنواخت نبوده و میزان بالایی از تمرکز را می طلبیده است.

پورشه تایکان الکتریکی

به منظور ثبت دقیق رکورد در کتاب گینس، از سنسورهای مختلفی اعم از GPS استفاده شده است تا مسافت طی شده دقیق باشد. دوربینی نیز روی سقف خودرو تعبیه شده بود تا کل زمان رکوردگیری به صورت تصویری نیز ثبت شود. شاید رکورد دریفت پورشه تایکان در دنیای خودروهای الکتریکی خارق العاده به نظر برسد، اما در مقایسه با رکورد ۳۷۴.۱۷ کیلومتری ثبت شده توسط «ب ام و M5» در سال ۲۰۱۸، رقمی ناچیز به شمار می رود. «ب ام و» با رانندگی «جان شوارتز» و با پنج بار سوخت گیری در حالت دریفت موفق به ثبت این رکورد شده بود. اکنون یکی از مشکلات پیش روی خودروهای الکتریکی برای شکستن رکورد ب ام و M5، خالی شدن ظرفیت شارژ باتری خودروست.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.