داچیا داستر برای پاپ فرانسیس / ماجرای کراس اوور اقتصادی رنو برای ایرانیان

داچیا داستر
به تازگی یک داچیا داستر (Dacia Duster) توسط گروه «رنو» به پاپ فرانسیس اهدا شده است. داستر دومین نسل خود را در بازار جهانی تجربه می کند و به عنوان یکی از پرفروش ترین کراس اوورهای اقتصادی جهان شناخته می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خودروی پاپ با حضور مدیر‌عامل داچیا، «کریستف دریدی» (Christophe Dridi) و مدیرکل رنو در ایتالیا، «خاویر مارتینت» (Xavier Martinet) به واتیکان تحویل داده شد. همکاری پاپ فرانسیس و برند داچیا را از قبل به خاطر داریم؛ وقتی در سال ۲۰۱۶ برای بازدید از ارمنستان، پاپ می خواست از خودروی لوگان (Logan) استفاده کند.

سقف شیشه ای قابل جابه جایی و تریم پایین آمده
این داستر که موتور انتخابی برای آن اعلام نشده، توسط بخش اصلی داچیا با همکاری روموتورینگا (Romuturingia) به طور ویژه برای پدر مقدس ساخته شده است. رنگ خودرو سفید است و با فضای داخلی پوشیده از پارچه بژ رنگ، به تجهیزات خاص برای نیازهای پاپ مجهز شده است. فضای داخلی طرح پنج صندلی را حفظ می کند و جایی که پاپ در آن قرار می گیرد مجهز به سقف پانورامای شیشه ای و قابل جا‌به جایی است. برای این قابلیت، از دستگیره های داخلی بازطراحی شده استفاده گردیده و برای تسهیل دسترسی آسان ۳۰ میلی متر پایین آمده است. در آخر هم هر دو گلگیر جلو مجهز به جایی برای قرارگیری پرچم واتیکان هستند.


نگاهی به داستر جدید
داستر به عنوان کراس اوور اقتصادی گروه رنو شناخته می شود و در برخی بازارها با نشان داچیا و در بازارهای دیگر با نشان نیسان و رنو عرضه می شود. البته که نسل جدید داستر، هنوز با نسخه اختصاصی نیسان معرفی نشده است. داستر جدید نیز مانند نمونه قبلی با پیشرانه های مختلف دیزلی و بنزینی معرفی شده و مشتریان می توانند این کراس اوور اروپایی را با جعبه دنده دستی و اتوماتیک سفارش دهند. این امکان برای خریداران وجود دارد تا نمونه های بنزینی داستر نسل دوم را به صورت دو دیفرانسیل و AWD تحویل بگیرند. این کراس اوور اقتصادی با توجه به قیمتش امکانات قابل قبولی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. نمونه فول آپشن رنو داستر (داچیا داستر) به رادار نقطه کور، چهار کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه ای، گرمکن صندلی های جلو، نمایشگر لمسی، شیب سنج دیجیتال، سنسور نور و باران، فرمان کمکی برقی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل سرعت و حرکت در سراشیبی، قابلیت انتقال قدرت به چهار چرخ با ضریب ثابت، قابلیت انتخاب حالت تک دیفرانسیل جلو، سیستم انتقال قدرت اتوماتیک CVT ایکس ترونیک یا جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک، سامانه استارت استاپ هوشمند، چراغ روشنایی روز، کامپیوتر سفر و… مجهز است. اما با وجود امکانات ایمنی مناسب در داستر جدید، شاهد هستیم که موسسه Euro Ncap در آخرین بررسی خود سه ستاره ایمنی را به سازه این محصول گروه رنو داده است.

پیش از آغاز تحریم ها قرار بود تا داستر جدید در نمونه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل و با نشان رنو در کارخانه جدید این کمپانی اروپایی در ایران تولید شود. همچنین با توجه به برنامه ریزی های این نشان فرانسوی، در سال ۲۰۱۸ کراس اوور کوپه ای بر مبنای پلتفرم داستر ویژه بازار ایران و خاورمیانه طراحی می شد و برای اولین بار در کشور به تولید می رسید. بر اساس اطلاعات موجود این کراس اوور کوپه و دو دیفرانسیل، «رنو آذر» نام داشته و پس از آغاز تحریم ها و عدم امکان همکاری رنو با ایران، این محصول در خط تولید روسیه این خودروساز اروپایی به تولید رسیده و حال نام «آرکانا» را برای آن انتخاب شده است.


گالری تصاویر داستر جدید:

گالری تصاویر رنو آرکانا (رنو آذر):

لاله شیخ زاده
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.