داخلی سازی رنو تندر 90 توسط سایپا در رسانه های خارجی خبرساز شد!

رنو تندر 90 سایپا

به تازگی وب سایت خبری معتبر “Carscoops” در یکی از مطالب خود به بررسی تولید «رنو تندر ۹۰» توسط «سایپا» پرداخته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

از زمان انتخاب «دونالد ترامپ» به عنوان رییس جمهوری آمریکا و وضع تحریم های جدید علیه ایران، کم تر پیش آمده اخبار حوزه خودروسازی کشورمان در رسانه های خارجی خبرساز شود. اکنون وب سایت خبری کار اسکوپس در گزارشی به بررسی تولید مجدد رنو تندر ۹۰ توسط سایپا پرداخته است. به گزارش Carscoops، از زمان خروج خودروسازان خارجی در سال ۲۰۱۶ به منظور جلوگیری از تحریم های آمریکا علیه آن ها، اخبار چندانی از صنعت خودرو در ایران به گوش نمی رسد.

رنو تندر 90 سایپا

 گروه «پژو – سیتروئن» و «رنو» زمانی اکثر سهم بازار خودروسازی ایران را در اختیار داشتند، کشوری که بیش از ۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد. با این وجود، شرکای ایرانی پس از خروج آن ها از بازار کشورشان، در جست‌وجوی راهی برای پر کردن جای خالی شرکای خارجی بوده اند. سال گذشته میلادی، گروه خودروسازی «ایران خودرو» اعلام کرده بود که بدون حضور «پژو»، روند تولید سدان ۳۰۱ را ادامه خواهد داد.

رنو تندر 90 سایپا

اکنون، یکی دیگر از شرکت های خودروسازی بومی، برنامه ای مشابه را برای نسل اول «داچیا لوگان» در سر دارد. شرکت سایپا، به عنوان دومین خودروساز بزرگ ایران، قصد دارد نسخه ایرانیزه شده از داچیا لوگان را به بازار عرضه کند. این در حالی است که شرکت رنو دو سال پیش تحت فشارهای دولت آمریکا بازار ایران را ترک کرده بود. به گفته «جواد سلیمانی»، مدیرعامل وقت سایپا، رنو تندر ۹۰ با داخلی سازی ۸۵ درصدی توسط سایپا به بازار عرضه خواهد شد. نسل اول داچیا لوگان در ایران تاکنون با نام های رنو L90، رنو تندر ۹۰ و پارس تندر به فروش رسیده است. به گفته مدیرعامل سایپا :

 «پیش از این قطعاتی همچون موتور، گیربکس و برخی قطعات دیگر این خودرو کاملاً وارداتی بوده است و برای تأمین این قطعات وابستگی کامل داشتیم، اما اکنون با تغییراتی که بر روی آن ها اعمال شده، موفق به نصب شان بر روی خودرو شده ایم و امکان تولید انبوه آن فراهم شده است، ضمن این که، داخلی سازی قطعات این خودرو از ۵۵ درصد به ۸۵ درصد افزایش پیدا کرده است.»

رنو تندر 90 سایپا

وی افزود:

«تولیدات قبلی خودروی رنو تندر ۹۰ با استاندارد‌های کنونی کشور همخوانی ندارد و با استاندارد‌های ۶۵گانه انطباق داشت، به همین دلیل مجبور شدیم تغییراتی عمده بر روی این خودرو انجام دهیم تا امکان دریافت استانداردهای ۸۵گانه را داشته باشد.»

شرکت سایپا قصد دارد محصول جدید خود را با نام P90 به بازار عرضه کند.

پایگاه خبری اسب بخار

ارشیا شیخ الاسلامی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.