خودروی استتار شده “بی وای دی” در خیابان های تهران

خودروی استتار شده بی وای دی در خیابان های تهران
پس از انتشار تصاویر خودروی شاسی بلند استتار شده جدید، مخاطبان اسب بخار تصاویر دیگری را از این خودرو ارسال کرده اند که حاکی از ادامه دار بودن تست آن دارد. بر اساس الگوهای بدنه، می توان به راحتی حدس زد که خودروی استتار شده مربوط به کمپانی بی وای دی چین است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بر اساس تصاویر منتشر شده و اطلاعات به دست آمده از مخاطبان اسب بخار، خودروی جدید بی وای دی در غرب تهران روایت شده و در حال حرکت بوده است. آن طور که از الگوی چراغ های عقب و جلو مشخص است، این شاسی بلند یا بهتر بگوییم کراس اوور بی وای دی ارتباطی به S7 ندارد و گویا تنها به خاطر شباهت نمای جانبی، برخی این خودرو را با بی وای دی S7 اشتباه گرفته اند.
در میان محصولات بی وای دی، سه کراس اوور بزرگ دیده می شوند که از نظر پلتفرم، اجزای بدنه و الگوی ظاهری شباهت زیادی به هم دارند. بی وای دی S6، S7 و تانگ نسل اول هر سه از پلتفرم لکسوس RX بهره می برند و تانگ اولیه را می توان کاملترین نسخه از این خانواده بی وای دی دانست. با توجه به شناختی که از S6 و S7 وجود دارد، بدیهی است که خودروی استتار شده جدید متفاوت از این دو کراس اوور بوده و به خاطر الگوی طراحی کاسه چراغ ها می توان گفت که به بی وای دی تانگ نزدیکتر است.
وجود دو درب باک در زیر پوشش استتار یکی دیگر از مدارک مشهودی است که نشان می دهد، این خودرو بی وای دی تانگ است. زیرا تانگ یک کراس اوور پلاگین هیبرید است که قابلیت شارژ باتری هایش را با برق شهری دارد. همچنین در گزارش قبلی که خبرنگار پایگاه خبری اسب بخار تصاویر اولیه این خودروی استتار شده جدید را تهیه کرده بود، شواهدی از قدرت بالای این خودرو روایت نموده بود. به گفته خبرنگار ما، خودروی استتار شده بی وای دی در زمان شتاب گیری بسیار سریع عمل می کرد و از سویی در ترافیک ها بدون صدا موتور حرکت خود را ادامه می داد. مشاهده چنین نکاتی توسط خبرنگار اسب بخار در کنار مدارک موجود حاکی از آن است که به احتمال بسیار قوی، خودروهای استتار شده جدید ایران بی وای دی تانگ نسل اول است.
حال سوال اینجاست که چرا نسل اول تانگ با پوشش استتاری وارد ایران شده است؟ آیا قرار است که قویترین خودروی تجاری هیبریدی در آینده نزدیک وارد بازار ایران شود؟
برخی کارشناسان حوزه خودرو معتقد هستند که حضور نسل اول بی وای دی تانگ در ایران برای انجام تست های فنی دور از ذهن نیست. زیرا نسل جدید این خودرو به تازگی وارد خیابان های چین شده و هنوز در برخی مناطق چین و سایر نقاط جهان، فروش نسخه DM آن آغاز نشده است. از سویی به خاطر پایه مهندسی و فنی ثابت اکثر خودروهای هیبریدی بعید نیست که بی وای دی مانند میتسوبیشی با بررسی نمونه های اولیه خودروی خود در ایران، به دنبال کسب نتایج مطلوب است. زیرا میتسوبیشی هم قبل از عرضه اوتلندر PHEV ابتدا نمونه هایی از فاز اول و قبل فیس لیفت این خودرو را به ایران آورد و پس از مثبت بودن نتیجه تست ها، نمونه فیس لیفت و جدیدتر را در کشور عرضه نمود.

تصاویر بی وای دی تانگ نسل اول:



تصاویر بی وای دی تانگ استتار شده در تهران:

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.