خودروهای بی وای دی با چه قیمتی در بازار آزاد معامله می شوند؟

آغاز پیش فروش دو محصول بی وای دی از جانب کارمانیا-آبان 97
با آغاز دور جدید رکورد در بازار خودروی کشور، محصولات بی وای دی هم از این قضیه مستثنی نبودند و امروز می بینیم که بی وای دی S6 و بی وای دی F3 دنده ای با قیمتی کمتر از ماه های گذشته در نمایشگاه های تهران خرید و فروش می شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بی وای دی S6 که روزی قیمتی فراتر از ۲۲۰ میلیون تومان را در بازار آزاد تجربه می کرد، در شرایط فعلی با قیمتی کمتر از ۲۰۵ میلیون تومان برای فروش گذاشته می شود و در واقعیت معامله های آن در بازه ی ۱۹۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان ثبت شده اند. با وجود این افت قیمت در بازار، همچنان شاهد هستیم که نسبت قیمتی میان بی وای دی S6 و سایر رقبا همچنان برقرار است که این کراس اوور بزرگ چینی با حدود ۲ تا ۲٫۸ درصد بهای بیشتری را نسبت به جک S5، هایما S7 و… تجربه می کند. بر اساس پیگیری های انجام شده، شرکت خودروسازی کارمانیا همچنان بی وای دی S6 را با قیمت قبل در اختیار مشتریان خود می گذارد. البته که در تحویل این خودرو تاخیرهایی نیز وجود دارد.
بی وای دی F3 دنده ای نیز که با قیمتی کمتر از ۶۷ میلیون تومان در اختیار مشتریان قرار گرفته است، امروز افت قیمتی را در بازار آزاد تجربه کرده و با بهایی حدود ۹۶ تا ۱۰۰ میلیون تومان معامله می شود. البته که برخی دلالان قیمتی فراتر از ۱۱۰ میلیون تومان را برای F3 دنده ای تعیین می کنند. اما واقعیت این است که در شرایط فعلی خریداران، حاضر هستند که بهایی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان را برای این سدان دنده ای بپردازند. در مورد بی وای دی F3 دنده ای شاهد هستیم که نسبت قیمتی این سدان اقتصادی با خودروهایی چون دنا پلاس، برلیانس H330 دنده ای و… رعایت شده و با کاهش قیمت رقبا نیست، قیمت این خودروی بی وای دی هم کاهش پیدا کرده است.
خودروسازی کارمانیا در شرایط فعلی سعی دارد که تحویل بی وای دی S6 را انجام دهد و بتواند تعهدات خود در خصوص بی وای دی S7 را به مرحله ی تولید و تحویل برساند. یکی از نکات جالب بازار خودروی کشور این است که با وجود نامشخص بودن زمان تحویل بی وای دی S7، برخی افراد حواله های این کراس اوور لوکس چینی را برای فروش می گذارند و از سویی برخی مشتریان هم به سراغ آن ها می روند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.