توقف رشد خودرویی های بورس تهران (۳۱ تیرماه ۹۹)

بورس خودرو

داد و ستدهای امروز در گروه خودرو و قطعات بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که نه تنها شاهد رشدهای بالا مانند دیروز نبود، بلکه در غیاب نمادهای شاخص ساز با افت بیش تر نمادهای حاضر مواجه شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش «پایگاه خبری اسب بخار» در روزی که نمادهای شاخص ساز خودرویی های بورس اوراق بهادار تهران، «ایران خودرو» و «سایپا»، از سوی ناظر بازار متوقف بودند، این گروه روز خوبی را سپری نکرد و تعداد نمادهایی که منفی شدند نسبت به روز گذشته بیش تر بود.

مدیران 777 مدیران 777

در غیاب نمادهای «خودرو»، «خساپا»، «خبهمن»، «خمهر»، «خاذین»، «خاور»، «خرینگ»، «خکار»، «خلنت»، «خکاو» و «خکرمان»، که از سوی ناظر بازار متوقف شده اند، ۱ میلیارد و ۶۹۰ میلیون سهم در ۳۷۶ هزار نوبت و به ارزش ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در این گروه داد و ستد صورت گرفت.

همچنین فعالان بازار در این گروه ۸۰۸ میلیون سهم «خگستر» را، که با رشد روزانه ۴٫۸۹ درصدی همراه شده بود، در ۱۰ هزار نوبت و به ارزش ۸۱۵ میلیارد تومان خرید و فروش کردند. این میزان برای «خپارس» با رشد روزانه ۳٫۱۶ درصد ۱۵۷ میلیون سهم به ارزش ۴۳۸ میلیارد بود که در ۲۱ نوبت به دست آمد.

«ختوقا» ۱٫۷۶، «ورنا» ۳٫۸۴، «خشرق» ۳٫۷۵، «خزر» ۳٫۷۲، «خنصیر» ۴٫۷، «ختراک» ۴٫۹۷، «خچرخش» ۲٫۹، «خکمک» ۳٫۹۳ و «خمحور» ۳٫۶۶، از جمله نمادهایی بودند که با رشد همراه شدند.

در همین حال، «خمحرکه» و «خزامیا»، برخلاف دیروز، امروز نه تنها با رشد همراه نشدند بلکه شاهد افت ارزش روزانه سهام خود شدند. این دو نماد، که دیروز را با رشدهای بالا به پایان رسانده بودند، طی داد و ستدهای امروز به ترتیب با ۳٫۱۶- و ۱٫۱۳- افت همراه شدند.

همچنین نمادهای «خاهن» ۴٫۸-، «خریخت» ۲٫۳۶-، «خوساز» ۲٫۰۸-، «ختور» ۴٫۹۹-، «خفنر» ۴-، «خموتور» ۳٫۱۶-، «خدیزل» ۲٫۶۵-، از دیگر نمادهایی بودند که در این گروه با افت روزانه ارزش سهام خودکار را به پایان رساندند.

براساس این گزارش، شاخص کل بورس در ساعات ابتدای معاملات امروز (سه شنبه)، مانند روز گذشته که بیش از ۵۹ هزار واحد صعود کرده بود، صعودی بود و به محدوده ۱ میلیون و ۹۲۰ هزار واحد هم رسید اما در ساعات پایانی معاملات با کاهش مواجه شد و درنهایت، بیش از ۹ هزار واحد کاهش یافت.

معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۹۷۸۵ واحد کاهش، رقم ۱ میلیون و ۹۱۵ هزار واحد را ثبت کرد.

معامله گران امروز ۲ میلیون معامله به ارزش ۱۹۷ هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال انجام دادند و پالایش نفت تهران و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت و در مقابل پالایش نفت اصفهان گسترش نفت و گاز پارسیان سین. نفت و گاز و پتروشیمی، تأمین معدنی و صنعتی گل گهر و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.