تسلا نسخه هاچ بک مدل ۳ را می سازد

تسلا نسخه هاچ بک مدل 3 را می سازد

به تازگی گزارش هایی از کمپانی «تسلا» منتشر شده که روایت می کند این کمپانی در حال طراحی و ساخت خودرویی برقی در کلاس هاچ بک است که براساس مدل ۳ ساخته می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پیش تر اعلام شده بود که سیاست های تولید در کمپانی تسلا به سمت ساخت خودروهایی می رود که قیمت به صرفه تری داشته باشند و بازار بیش تری را برای این کمپانی به ارمغان بیاورند. گویا یکی از پروژه های این کمپانی ساخت خودرویی هاچ بک بر پایه تسلا مدل ۳ است و قرار است این خودرو در خط تولید تسلا، در نزدیکی آلمان، تولید شود و بازار هدف در نظر گرفته شده برای این هاچ بک برقی، بازار اروپاست. بازار اروپا در سال های اخیر نشان داده که کلاس هاچ بک یکی از کلاس های جذاب در این قاره است و تسلا مدل ۳ هاچ بک برای رویارویی با «فولکس واگن آی دی ۳» به این بازار می آید.

هنوز مشخص نیست که این مدل چه زمان به بازار می آید، اما رونمایی از این خودرو به این زودی ها نخواهد بود، چراکه تسلا هنوز درگیر تولید و عرضه مدل های سایبرتراک و رودستر است و شیوع ویروس کرونا به شدت این کمپانی را مثل دیگر خودروسازان از برنامه های خود عقب انداخته است، اما برای رقابت با «فولکس واگن» و دست یابی به فروش این کلاس احتمالاً این اتفاق به زودی خواهد افتاد.

حتماً بخوانید: مالکان تسلا خودروهای خود را هک می کنند!

همان طور که گفته شد رقیب مستقیم هاچ بک تسلا مدل آی دی ۳ از کمپانی فولکس واگن است. همچنین این خودرو می تواند با خودروهای برقی کوچک تر که تولید شده اند و یا در دست تولید اند رقابت کند. قیمت خودرو در اروپا در بازار فروش خودرو بسیار مؤثر است و از آن جا که تسلا برنامه تولید این خودرو را در خط تولید اروپای خود پیش می برد، بعید نیست قیمت پایین تر از آی دی ۳ را در این محصول ببینیم. همچنین به تازگی تسلا در ساخت شاسی و بدنه از دستگاه جدید ریخته گری بزرگ آلومینیوم استفاده می کند که علاوه بر ساده سازی فرآیند ساخت، هزینه ها را هم در خط تولید این کمپانی کاهش داده است.

با توجه به این که تسلا مدل ۳ از عملکرد فنی بالایی برخوردار است، به نظر نمی رسد تسلا همان مشخصات را در نسخه هاچ بک به کار برد و شاید پیشرانه ضعیف تری برای این خودرو انتخاب شود. هنوز نام این مدل هاچ بک تسلا مشخص نیست، اما دور از ذهن نیست که کمپانی نام مدل ۲ را برای این هاچ بک برقی انتخاب کند.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.