مالکان تسلا خودروهای خود را هک می کنند!

هک تسلا

اطلاعات منتشرشده از خودروهای «تسلا» نشان می دهد که برخی از صاحبان این خودروها برای ارتقای فنی خودروی خود سیستم آن را هک می کنند.

مدیران 777 مدیران 777

یکی از مزایای خودروی مدرنی همچون تسلا این است که بسیاری از نرم افزارهای نصب شده روی این خودروها همانند آن چه در دستگاه های هوشمند می بینیم، قابل به روزرسانی هستند. به تازگی تسلا نرم افزار تهویه خودروهای خود را به روزرسانی کرده که در نسخه جدید این نرم افزار برخی از ایرادهای آن رفع شده و عملکرد آن بهبود پیدا کرده است. این به روزرسانی برای سیستم های فنی هم قابل اجراست. برای مثال، صاحبان مدل ۳ تسلا با پرداخت ۲۰۰۰ دلار به این کمپانی می توانند سیستم شتاب گیری این خودرو را تقویت کنند. با به روزرسانی‌ای که کمپانی بر نرم افزارهای پیشرانه برقی تسلا مدل ۳ انجام می دهند، حدود ۵۰ اسب بخار به مجموع قدرت این خودرو اضافه شده و شتاب گیری صفر تا ۱۰۰ تنها در ۳٫۹ ثانیه انجام می شود. این به روزرسانی به نظر جذاب است، اما آیا تمام تسلاسواران برای ارتقای فنی خودروی خود این مبلغ را می پردازند؟ جواب ساده است خیر!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
هک تسلا

اوایل تابستان خبرهایی منتشر شد که یک کمپانی با نام “Ingenext”، قطعه ای را می فروشد که با اتصال آن به تسلا می توانید ارتقای فنی را داشته باشید و این قطعه، نصف قیمت به روزرسانی های کمپانی به فروش می رسد. با اتصال این قطعه به کامپیوتر تسلا تمام بهروزرسانی های فنی و ارتقای قدرت در دسترس قرار می گیرد و حتا می توانید حالت دریفت را روی نسخه استاندارد تسلای خود داشته باشید.

حتماً بخوانید: دادگاهی شدن شرکت تسلا به علت اشکال در عملکرد کیسه هوا

حالا کمپانی تسلا به دنبال آن است تا از این هک جلوگیری کند. بنا به اخبار منتشرشده تعدادی از رانندگانی که این قطعه هک کننده را خریداری و استفاده کرده اند به تازگی اخطاری را در سیستم خودروی خود دریافت کرده اند که اعلام می کند به روزرسانی نامناسبی را در خودروی خود داشته اند و احتمال خسارت احتمالی و یا از کار افتادن خودروی آن ها وجود دارد.

هک تسلا

تا به حال هیچ کدام از کسانی که هک Ingenext را خریداری کرده اند، هیچ گونه خسارتی را نداشته اند و خودروهای آن ها به خوبی کار می کند. همچنین مالک و بنیان گذار کمپانی سازنده این هک اعلام کرده است که با به روزرسانی های انجام شده توسط تسلا، این قطعه کارایی نخواهد داشت و اگر به روزرسانی آخر در خودروی تسلا انجام شده باشد این هک قابل اجرا نیست.

حال کمپانی Ingenext به مشتریان خود اعلام کرده است که خودروی خود را به روزرسانی نکنند تا بتوانند از این هک استفاده کنند. اکنون باید دید تکلیف مشتریانی که این قطعه هک کننده را خریداری کرده اند چیست؟ آیا آن ها هیچ وقت نمی توانند خودروی خود را با به روزرسانی های کمپانی تسلا آپدیت کنند؟ این کمپانی اعلام کرده که به زودی اصلاحاتی را انجام خواهد داد تا بتوان با هک جدیدی به روزرسانی های کمپانی را هم انجام داد. حالا باید دید جنگ این دو کمپانی تا چه زمان ادامه پیدا می کند و آیا تسلا می تواند برای همیشه جلوی این هک های فنی را بگیرد یا خیر.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.