تأیید تولید کراس اوور جدید و تمام برقی تویوتا

کراس اوور تمام الکتریکی تویوتا

کمپانی ژاپنی «تویوتا» عرضه کراس اوور تمام الکتریکی و جدید خود را در سال آینده تأیید کرد و به زودی جزییات بیش تری از این خودرو منتشر خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

چندی پیش اعلام شد که تویوتا با همکاری «سوبارو» طراحی پلتفرم خودروهای تمام الکتریکی را پیش می برد و حالا اعلام شده که اولین محصول تویوتا بر مبنای این پلتفرم مشترک یک کراس اوور تمام الکتریکی خواهد بود. کمپانی تویوتا یک طرح کلی از شاسی بلند الکتریکی خود منتشر کرده است که جزییاتی را در اختیار ما قرار می دهد. به نظر می رسد از این پس باید منتظر محصولات جدیدی بر مبنای این پلتفرم موسوم به “e-TNGA” باشیم.

محصول جدید تویوتا از نظر ابعاد هم‌رده «راو۴» قرار می گیرد، البته فاصله محوری در این کراس اوور برقی بیش تر خواهد بود. تویوتا قصد دارد فروش جهانی و نامحدود برای این خودرو داشته باشد و فروش این کراس اوور برقی محدودیت بازار نخواهد داشت. در ابتدا تولید این خودرو در ژاپن آغاز می شود و از آن جا به بازارهای هدف صادر خواهد شد. البته پیش از تولید انتظار می رود در ماه های جاری معرفی رسمی این خودرو انجام شود.

کراس اوور تمام الکتریکی تویوتا

پلتفرم جدید تویوتا یک پلتفرم تطبیق پذیر و منعطف است و این یعنی مدل های مختلفی بر مبنای این پلتفرم ساخته خواهند شد که فعلاً ۶ مدل تأیید شده است. در این پلتفرم فضای قابل قبولی برای پکیج باتری ها در کف در نظر گرفته شده است تا باتری ها با ظرفیت های مختلف در این فضا قرار گیرند. همچنین وجود دو موتور الکتریکی در دو محور در طراحی ها در نظر گرفته شده است تا خودروهای تحت پوشش این پلتفرم در نسخه های تمام چرخ محرک هم به تولید برسند.

حتماً بخوانید: عملکرد فاجعه بار تویوتا RAV4 پلاگین هیبریدی در تست موس + ویدیو

باقی مدل هایی که بر مبنای پلتفرم e-TNGA ساخته می شوند یک کراس اوور کامپکت، یک شاسی بلند بزرگ، یک سدان و یک مینی ون خواهند بود. برای اولین محصول که یک کراس اوور تمام الکتریکی است، خودرویی با نشان سوبارو هم در نظر گرفته شده است که براساس اطلاعات موجود، این خودرو «اِوولتیس» نام دارد.

براساس آن چه مدیران تویوتا گفته اند، در این کراس اوور برقی شاهد نسل جدید باتری های تویوتا خواهیم بود که راندمان و کارآمدی بیش تری دارند. همچنین کمپانی ادعا دارد محصولاتی که بر مبنای پلتفرم e_TNGA ساخته می شوند علاوه بر برقی بودن، کیفیت بالای سواری را خواهند داشت، همچنین طراحی های ظاهری این خودروها هم زیبا خواهند بود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.