بی وای دی S7 ؛ یک قدمی جاده های کشور

بی وای دی S7 ؛ یک قدمی جاده های کشور
یه تازگی شرکت خودروسازی کارمانیا به عنوان نماینده رسمی بی وای دی چین در ایران، بیلبوردهای تبلیغاتی بی وای دی S7 را در بزرگراه ها و خبابان ها نصب کرده است. آن طور که از سبک رفتار این شرکت و بخش بازاریابی آن مشخص است، گویا قرار است که در هفته های آینده کراس اوور لوکس این خودروساز به بازار ایران بیاید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کارمانیا در دومین دوره از نمایشگاه بین المللی خودروی تهران به صورت رسمی از بی وای دی S7 رونمایی کرد و در همانجا طرح پیش فروش مشارکت در تولید این کراس اوور را اعلام نمود. با گذشت چند هفته شاهد بودیم که S7 توانست به عنوان یک خودروی شاسی بلند لوکس در مرحله پیش فروش موفق ظاهر شود و از طرفی تا همین چند ماه پیش هم استقبال از آن در نمایندگی ها و طرح های فروش کارمانیا دیده می شد.
طبق وعده ی اولیه کارمانیا قرار بود که بی وای دی S7 در مرداد ۹۷ به دست مشتریان برسد. اما با خروج آمریکا از برجام و وقوع برخی مشکلات اقتصادی، شاهد آن بودیم که تخصیص ارز برای خودروسازان با مشکلات شدیدی مواجه شد. به شکلی که خودروسازان نمی توانستند قطعات محصولاتشان را به ایران بیاروند و از طرفی اجازه خرید ارز هم از بازار آزاد نداشتند. با اینکه همچنان این مشکلات در خودروسازی های کشور به شدت دیده می شود، با این حال بسیاری از خودروسازان فعال در بخش خصوصی به سراغ تامین ارز از سامانه نیما رفته اند و گویا قرار است که به جای دلار ۴۲۰۰ تومانی، دلاری با قیمت ۸ الی ۱۰ هزار تومان را به خودروسازان بدهند.
این اتفاق ها از خرداد سال جاری باعث شد تا تمام شرکت های خودرویی نتواند به تعهدات خود در موعد مقرر پاسخ دهند و در تحویل خودروهایشان با هفته ها تاخیر مواجه شدند. کارمانیا هم از این ماجرا مستثنی نبوده و حال در صدد آن است تا بتواند هر چه سریعتر تعهدات خود را پاسخ دهد. با توجه به فعالیت صفحه رسمی خودروسازی کارمانیا در اینستاگرام و برخی اخبار مرتبط با روابط عمومی این شرکت، مشخص است که بزودی بی وای دی S7 به دست مشتریان خواهد رسید. خودرویی که با حضور خود به عنوان لوکسترین محصول چینی در بازار کشور شناخته می شود و از طرفی کاملترین و قویترین خودروی تولید داخل می شود. مدیران ارشد کارمانیا اعلام کرده بودند که بی وای دی S7 با داخلی سازی بیش از ۲۰ درصد به خط تولید این شرکت در ارگ جدید بم می آید.
در زمان رونمایی از این خودرو در آذر ۱۳۹۶، اعلام شد که با توجه به دلار ۳۸۰۰ تومانی قیمت بی وای دی S7 حدود ۱۲۹ تا ۱۳۵ میلیون تومان خواهد بود. با آغاز سال ۹۷ و اعلام قیمت ۴۲۰۰ تومانی برای دلار خودروسازان، کارمانیا محدوده ی قیمتی ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان را برای بی وای دی S7 اعلام کرد. حال که بهای ارز برای خودروسازان به فراتر از ۹ هزار تومان رسیده و سایر خودروسازان خصوصی برنامه افزایش قیمت بیش از ۵۰ درصدی بهای تمام شده ی خودروهایشان را دارند، برخی رسانه ها احتمال می دهند که بی وای دی S7 هم با قیمتی فراتر از ۲۵۰ میلیون تومان به دست خریداران برسد. این اتفاق ها در حالی رخ می دهد که شرایط بازار ارز ثابت بماند و با رسیدن قیمت دلار در بازار آزاد به ۱۸ هزار تومان، تاثیری شدیدی به بازار ارز نیمایی وارد نشود.

بی وای دی S7 به موتور ٢ لیترى توربوی ٢٠۳ اسب بخار مجهز است و جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، قدرت آن را به چرخ هاى جلو منتقل می کند. امکاناتى مانند کروز کنترل، استارت دکمه اى، شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایدارى، چراغ روشنایی روز، صندلى برقى، نمایش گر بزرگ، در صندوق عقب برقى، استارت از روى سوییچ، سیستم تهویه دوگانه، تودوزى چرم، سنسور پارک جلو و عقب، آینه هاى تاشوی برقى، دوربین ٣۶٠ درجه، نمایش گر پشت آمپر TFT، سقف پانارومیک، هفت صندلی، سردکن و گرم کن صندلی های جلو، حافظه صندلی، ترمز پارک برقی، پاکسازی هوای کابین، دوربین ثبت وقایع، قطب نمای دیجیتال و… مجهز است.
با توجه به سطح امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو و از طرفی سابقه ی به نسبت خوب بی وای دی در بازار ایران، پیش بینی می شود که علاقه مندان به کراس اوورهای بزرگ و مجهز به امکانات رفاهی به نسبت زیاد، از S7 استقبال خوبی را داشته باشند. در حال حاضر قیمت حواله های بی وای دی S7 توسط دلالان برای تحویل سری اول حدود ۱۵۰ تا ۱۷۵ میلیون تومان اعلام می شود. همچنین در تحویل های ماه های مهر تا دی ۹۷ نیز بهای حواله ها از ۱۰۵ تا ۱۴۰ میلیون تومان تعیین شده است. اکثر دارندگان این حواله ها ودیعه ی ۷۰ میلیون تومانی برای ثبت نام بی وای دی S7 پرداخت کرده اند و حال سود ی بیش از ۱۰۰ درصد را برای خود در نظر گرفته اند.

برای آشنایی بیشتر با این خودرو می توانید ویدیو معرفی بی وای دی S7 را در اسب بخار تماشا کنید.

امکان بازدید از بی وای دی S7 در نمایندگی های کارمانیا


گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.