بی وای دی “چین پرو” با سبک های مختلف راهی بازارهای هدف شد


کمپانی “بی وای دی” که به تازگی سیاست های جدیدی را در تولید محصولاتش پیش گرفته، چندی است عرضه سراسری نمونه های مختلف “چین پرو” را آغاز کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

“چین” (Qin)، نام یکی از خاندان های مشهور و تاریخی کشور چین است و کمپانی بی وای دی، نام این سلسله خانوادگی را بر روی سدان معروف خود گذاشته است. در حال حاضر بی وای دی چین دومین نسل خود را تجربه می کند و در سال های گذشته، نسل اول این خودرو تنها در نمونه های پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی به بازارهای هدف عرضه می شد.
در سال ۲۰۱۸، بی وای دی همزمان با نمایشگاه خودروی پکن از محصولات جدید خود رونمایی کرد که یکی از آن ها، سدان جدید چین بود. اما در بحث نام گذاری این خودرو، بی وای دی، “چین پرو” (Qin Pro) را برای سدان معروفش انتخاب کرد و اکنون در راستای سیاست های جدید این خودروساز، بی وای دی چین پرو فروش سراسری و گسترده را در چین تجربه می کند. چین پرو در حال حاضر با سبک های فنی مختلف قابل سفارش گذاری است. شما می توانید این سدان بی وای دی را در نمونه های بنزینی، هیبریدی و تمام الکتریکی سفارش گذاری کنید. البته معروف ترین و پرفروش ترین نسخه بی وای دی چین پرو، نمونه هیبریدی یا همان پلاگین هیبرید است.
بی وای دی چین پروی بنزینی به پیشرانه ۱٫۵ لیتری مجهز است که در صورت سفارش گذاری نمونه تنفس طبیعی، ۱۰۹ اسب بخار را برای تان فراهم می سازد. این نسخه از طریق جعبه دنده ۵ دنده دستی یا ۶ دنده اتوماتیک دو کلاچه توان پیشرانه را به چرخ های جلو می رساند. نمونه قوی تر بی وای دی چین پروی بنزینی، قابلیت توربو را در پیشرانه ۱٫۵ لیتری دارد و ۱۵۴ اسب بخار را از طریق جعبه دنده های مشابه به نمونه تنفس طبیعی به چرخ های جلو می رساند.


نمونه الکتریکی سدان معروف بی وای دی به پیشرانه ای با ۱۶۳ اسب بخار مجهز است که می تواند با هر بار شارژ کامل بیش از ۵۰۰ کیلومتر مسافت را بپیماید. جالب است بدانید بی وای دی فن آوری نسل سوم خودروهای الکتریکی را در این Qin Pro EV استفاده کرده و عمر باتری های آن به مراتب بیش تر از رقیب هایش است. از سویی چین پروی تمام الکتریکی با توجه به فن آوری باتری ها، می تواند در اتصال به شارژرهای نسل جدید بی وای دی در کم تر از ۳۰ دقیقه بیش از ۷۰ درصد شارژ ذخیره کند. نمونه تمام الکتریکی این سدان، گران ترین نسخه موجود از چین پرو به حساب می آید. در حال حاضر کمپانی بی وای دی، Qin Pro EV فول آپشن را با قیمتی نزدیک به ۱۹۰ هزار یوان (حدود ۲۸ هزار دلار) به فروش می رساند که البته دولت چین، یارانه و تسهیلات قابل توجه ای را برای خرید خودروهای برقی از جمله بی وای دی چین پروی الکتریکی در نظر گرفته است.
برای بسیاری، جذاب ترین نسخه این سدان جدید بی وای دی، نمونه هیبرید PHEV است که کمپانی سازنده، آن را Qin Pro DM می نامد. DM کوتاه شده Dual Motor است که به حضور پیشرانه بنزینی در کنار پیشرانه الکتریکی اشاره دارد. چین پروی هیبریدی در کنار حضور پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوی ۱۵۴ اسب بخار، به پیشرانه الکتریکی ۱۴۷ اسب بخار (۱۱۰ کیلووات) نیز مجهز است که در نهایت ۳۰۱ اسب بخار قدرت را برای این سدان به وجود می آورد. اما بر اساس مسائل فنی در برآیند عملی، بی وای دی چین پروی هیبریدی می تواند ۲۸۵ اسب بخار قدرت را تولید نماید. این نسخه از چین پرو می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۵٫۹ ثانیه ثبت کند.
بر اساس اطلاعات موجود، کمپانی بی وای دی نسخه هیبریدی چین پرو را با قیمتی در بازه ۲۴ هزار تا ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار عرضه می کند. برای نمونه های هیبریدی و الکتریکی بی وای دی چین پرو می توان امکاناتی مانند ۸ کیسه هوای ۱۲ نقطه ای، رادار خطی و نقطه کور، سیستم پیش گیری از تصادف، کروز کنترل هوشمند، صندلی های برقی جلو، حافظه صندلی راننده، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، سنسور نور و باران، فن آوری LED چراغ ها، استارت دکمه ای، نمایش گر چرخان وسط، صفحه اطلاعات خودروی تمام دیجیتال، ترمز پارک برقی، سردکن و گرم کن صندلی های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه و… را سفارش گذاری کنید.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.