بررسی لامبورگینی هوراکان STO

لامبورگینی هوراکان STO

شرکت «لامبورگینی» به تازگی از نسخه جدید «هوراکان» با نام “STO” رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

اولین بار در ماه مارس بود که لامبورگینی فرآیند آزمایش های جاده ای نسخه ای خاص از هوراکان را آغاز کرد. اکنون این خودرو با نام کامل هوراکان Super Trofeo Omologata یا STO رونمایی شده است.

مدیران 777 مدیران 777
لامبورگینی هوراکان STO

 این خودرو به عنوان نسخه خیابانی خودروی مسابقه ای “Squadra Corse” لامبورگینی معرفی شده است. هوراکان STO را می توان به عنوان جانشین مستقیم «هوراکان پرفورمانته» در نظر گرفت که بالاتر از نسخه EVO قرار می گیرد. با نصب قطعات فیبرکربنی در بیش از ۷۵ درصد از بدنه، وزن نسخه STO نسبت به هوراکان پرفورمانته ۴۳ کیلوگرم کاهش یافته است. وزن شیشه جلو به تنهایی ۲۰ کیلوگرم کاهش یافته است. رینگ های ۲۰ اینچی منیزمی قرارگرفته در لاستیک های Bridgestone Potenza نیز در کاهش وزن خودرو تأثیر بسزایی دارند.

لامبورگینی هوراکان STO

 در مجموع، با تغییرات صورت گرفته، وزن هوراکان STO تنها به ۱.۳۳۹ کیلوگرم می رسد که با یک خودروی کامپکت ۳ سیلندر اروپایی برابری می کند. از نظر طراحی، کاپوت، سپر و گلگیرها به صورت یکپارچه طراحی شده اند که از سوپراسپرت افسانه ای «میورا» و ابرخودروی «سستو المنتو» الهام گرفته است.

لامبورگینی هوراکان STO

در قسمت عقب، شاهد قرارگیری سپر عریضی هستیم که اکنون می توانند لاستیک های بزرگ تری را در خود جای دهند. در دو سمت سپر دو خروجی هوا طراحی شده است تا به همراه دیفیوزر زیر سپر، آیرودینامیک بهتری را به خودرو هدیه دهند. به طور دقیق تر، با در نظر گرفتن باله عقب تنظیم شونده و اسکوپ هوای روی سقف، بهره وری آیرودینامیکی هوراکان STO نسبت به پرفورمانته ۳۷ درصد و نیروی داون فورس تولیدی به میزان ۵۳ درصد افزایش یافته است.

لامبورگینی هوراکان STO

ویژگی های فنی لامبورگینی هوراکان STO

قدرت تولیدی پیشرانه در لامبورگینی هوراکان STO نسبت به نسخه پرفورمانته و EVO بدون تغییر باقی مانده است. پیشرانه ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر این خودرو ۶۳۰ اسب بخار قدرت تولید می کند، اما به طور جالبی، گشتاور پیشرانه از ۶۰۰ نیوتن متر به ۵۶۵ نیوتن متر کاهش یافته است. لامبورگینی سیستم ترمزگیری هوراکان STO را نیز به روزرسانی کرده است. در سیستم ترمز از دیسک های CCM-R برمبو استفاده شده است که به سبک خودروهای مسابقه ای فرمول ۱ طراحی شده اند.

لامبورگینی هوراکان STO

این دیسک ها از نظر تبادل حرارتی، مقاومت تنش و قدرت بازداری بهبود یافته اند. مهندسان لامبورگینی به طور انحصاری برای هوراکان STO سه حالت رانندگی را درنظر گرفته اند. این سه حالت شامل حالت رانندگی شهری STO، حالت مسابقه ای تروفی و حالت بارانی (Rain) می شوند. در بحث شتاب و سرعت گیری، لامبورگینی هوراکان یکی از جذاب ترین سوپراسپرت های حال حاضر جهان به شمار می رود.

لامبورگینی هوراکان STO

لامبورگینی هوراکان STO در مدت زمانی نزدیک به ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در ۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. بیشینه سرعت این خودرو نیز در ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است. در بحث ترمزگیری نیز مسافت لازم برای توقف از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به حالت سکون به ۳۰ متر می رسد.

کابین

لامبورگینی هوراکان STO

در کابین خودرو شاهد به کارگیری گسترده از فیبرکربن و پوشش آن هستیم که در قاب صندلی ها، کف پایی ها، کمربند چهار نقطه ای و دستگیره دیده می شوند. افزون بر پوشش فیبرکربنی، کابین خودرو به پوشش آلکانتارا نیز مزین شده است. در نمونه مورد بحث، از دوخت فیروزه ای رنگ استفاده شده که جلوه چشم نوازی به کابین بخشیده است. به گفته لامبورگینی، بدنه و کابین خودرو با انتخاب رنگ های نامحدودی قابل سفارش هستند.

قیمت

لامبورگینی هوراکان STO

لامبورگینی هوراکان STO در ایالات متحد آمریکا با قیمت پایه ای ۳۲۷.۸۳۸ دلار قابل سفارش است. در مقایسه با هوراکان EVO با قیمت پایه ای ۲۰۸.۵۷۱ دلاری، نسخه STO بسیار گران قیمت به شمار می رود. به منظور مقایسه، هوراکان پرفورمانته نیز در سال ۲۰۱۷ با قیمت پایه ای ۲۷۴.۳۹۰ دلار به بازار عرضه شده بود. به گفته لامبورگینی، عرضه STO از بهار آینده وارد بازار خواهد شد.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1

لامبورگینی هوراکان STO چه قدر قدرت دارد؟

قدرت تولیدی پیشرانه در لامبورگینی هوراکان STO نسبت به نسخه پرفورمانته و EVO بدون تغییر باقی مانده است. پیشرانه ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر این خودرو ۶۳۰ اسب بخار قدرت تولید می کند، اما به طور جالبی، گشتاور پیشرانه از ۶۰۰ نیوتن متر به ۵۶۵ نیوتن متر کاهش یافته است.

شتاب گیری لامبورگینی هوراکان STO چگونه است؟

لامبورگینی هوراکان STO در مدت زمانی نزدیک به ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در ۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. بیشینه سرعت این خودرو نیز در ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

لامبورگینی هوراکان STO چه قدر قیمت دارد؟

لامبورگینی هوراکان STO در ایالات متحد آمریکا با قیمت پایه ای ۳۲۷.۸۳۸ دلار قابل سفارش است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.