برای اولین بار با نسخه جدید «سایپا کوییک» آشنا شوید + تصاویر

بررسی سایپا کوییک در خیابان های تهران
به تازگی منابع خبری به خبرنگار پایگاه خبری «اسب بخار» اطلاع داده اند که سایپا در تدارک معرفی نسخه جدید و متفاوت کوییک است. گویا قرار است تا در کنار تولید کوییک معمولی در سایپا و کوییک آر در پارس خودرو، نسخه ای دیگر از هاچ بک کراس در این گروه خودروسازی تولید شود.

مدیران 777 مدیران 777

به عبارت ساده تر می توان گفت که در آینده نزدیک کوییک با سه تیپ ظاهری در بازار حضور خواهد داشت و قطعا در بحث برخی امکانات نسبت به هم متفاوت می شوند. چندی پیش سایپا با انتشار تصاویر بازدید وزیر دفاع از مرکز تحقیقات این شرکت، ناخواسته عکس نه چندان واضحی را از کابین کوییک فیس لیفت منتشر کرد. حال تصویر جدیدی در اختیار پایگاه خبری اسب بخار قرار گرفته که نشان می دهد، کوییک فیس لیفت در بخش سپرها با تغییرات ساختاری همراه شده است.
آن طور که مشخص است، کوییک جدید با تغییر در بخش طراحی سپر و جلو پنجره رونمایی خواهد شد. البته که تصویر مورد بحث مربوط به نمونه پروتوتایپ (نسخه اولیه) کوییک فیس لیفت است و برای همین از متریال مخطوط طراحی اولیه در ساخت آن استفاده شده است. همچنین منابع خبری می گویند که در کنار تغییر کلی کابین و جلو پنجره و سپر جلو، سپر عقب هم با تغییر همراه خواهد شد و باعث می شود تا کوییک فیس لیفت در نمای پشت هم متفاوت از کوییک معمولی و کوییک آر باشد. همچنین احتمال دارد که نسخه نهایی کوییک جدید با گرافیک متفاوت کاسه چراغ به بازار بیاید.
سایپا کوییک فیس لیفت
بر اساس اطلاعات جدید، گویا در زمان قرارداد رنو و سایپا (در دوره برجام) اجازه بهره برداری از نقشه های مهندسی نسل جدید رنو سیمبل (داچیا لوگان) به مرکز تحقیقات سایپا داده شده است. پس از امکان استفاده قانونی از قواعد ساختاری سیمبل، گروه سایپا با در نظرگیری سازه کوییک، داشبورد سیمبل را برای هاچ بک کراس فیس لیفت خود در نظر گرفت. حال شاهد هستیم که کوییک فیس لیفت با داشبورد کاملا برابر با رنو سیمبل همراه شده است. همچنین در کنار تغییر داشبورد، رودری ها، جلو آمپر و کنسول میانی این خودرو هم تغییر پیدا کرده و در آینده نزدیک، نسخه سوم کوییک با تغییرات اساسی در بخش کابین به بازار معرفی می شود.
داچیا لوگان


سایپا کوییک به عنوان اولین خودروی ایرانی شناخته می شود که توانسته استاندارد جهانی تصادف با عابر پیاده را به خاطر ساختار متفاوت بخش جلوی خودرو، به دست آورد. حال اطلاعات جدید حاکی از آن است که کوییک فیس لیفت در بحث ایمنی کلی با ارتقا در چند بخش همراه شده و در آینده به عنوان ایمن ترین عضو خانواده X200 سایپا شناخته خواهد شد.
در بخش فنی تغییر خاصی برای کوییک فاز ۳ در نظر گرفته نشده است. اما پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن متر این خودرو با استاندارد جدید یورو ۵ طراحی شده و قطعا کوییک فیس لیفت با سطح استاندارد آلایندگی جدید به بازار عرضه می شود.
گویا هنوز سطح امکانات رفاهی و ایمنی کوییک فیس لیفت به تایید نهایی نرسیده است. اما منابع خبری می گویند که سایپا شدیدا دنبال داخلی سازی برخی امکانات رفاهی و مورد پسند مشتریان است و به احتمال زیاد، کوییک فیس لیفت با امکانات داخلی سازی شده بیشتری نسبت به کوییک آر و کوییک دنده ای به دست مشتریان خواهد رسید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در نظر داشته باشید کمپانی «مورزا» به عنوان تولید کننده کوییک در آفریقای جنوبی، اعلام کرده بود که این هاچ بک کراس را با فیس لیفت جدیدی معرفی خواهد کرد.
مورزا پریم 8

شما مخاطبان اسب بخار می توانید برای آشنایی بیشتر با این خودرو، ویدیوی تست و بررسی کوییک اتوماتیک و ویدیوی شتاب سایپا کوییک را با کلیک بر روی لینک تماشا نمایید.


آلبوم تصاویر نسخه های مختلف سایپا کوییک:


پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.