با چری نیم میلیارد تومانی آشنا شوید!

با چری نیم میلیارد تومانی آشنا شوید!
سال گذشته در چنین روزهایی بهای نیم میلیارد تومانی فولکس واگن تیگوان برایمان دور از تصور بود و حال در سال ۹۸، باید منتظر حضور کراس اوور جدید چری با قیمتی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان باشیم!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

چری در سال ۲۰۱۸ همزمان با نمایشگاه بین المللی خودروی پکن، رونمایی رسمی تیگو ۸ را برگزار کرد و از همان روزها، تولید انبوه بزرگترین کراس اوور این نشان چینی نیز آغاز شد. حال بعد از یک سال، چری تیگو ۸ فیس لیفت و به روز شده با مدل ۲۰۱۹ به نمایشگاه خودروی شانگهای آمده و تحولی به نسبت عظیم را با خود به همراه آورده است.
در سال ۱۳۹۷ که چری تیگو ۸ اولیه پیش روی خبرنگاران ایرانی در نمایشگاه پکن رونمایی شد، قرار بود که این خودرو در سال گذشته وارد جاده های ایران و خط تولید مدیران خودرو شود. همچنین برخی حواشی خبر از این می داد که جدیدترین کراس اوور چری پا به سومین نمایشگاه خودروی تهران می گذارد و حداقل در سال گذشته، معرفی اولیه آن به مشتریان ایرانی انجام می شود. اما شاهد بودیم که مشکلات تحریم تنها اجازه رسیدن آریزو ۶ را به خط تولید مدیران خودرو داد. حال بعد از یکسال خبرها حاکی از آن است که گویا بالاخره نوبت به چری تیگو ۸ رسیده و مدیران خودرو برنامه دارد تا این کراس اوور بزرگ را در نسخه ۲۰۱۹ وارد خط تولید خود در ارگ تجاری بم کند.
چری تیگو ۸ مدل ۲۰۱۸، در سال گذشته با پیشرانه دو لیتری تنفس طبیهی ۱۳۷ اسب بخار و ۱٫۵ لیتری توربو ۱۴۷ تا ۱۵۵ اسب بخار به بازارهای هدف معرفی شد. نمونه فول آپشن تیگو ۸ با پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو ۱۴۷ اسب بخار و جعبه دنده ۶ سرعته DCT، قیمتی حدود ۱۴۳ هزار یوان و یا ۲۱ هزار دلار را داشت و حال به گفته مدیران چری، نمونه جدید و فیس لیفت این خودرو تفاوت آنچنانی در بحث قیمت با نمونه قبلی ندارد. البته این صحبت برای نسخه ۱٫۵ لیتری فیس لیفت ۲۰۱۸ مطرح است و بدیهی است که پیشرانه جدید چری، قیمت تیگو ۸ مدل ۲۰۱۹ را افزایش خواهد دارد.
با چری نیم میلیارد تومانی آشنا شوید!
کمپانی چری از سال ۲۰۱۶ برنامه جدی را برای معرفی پیشرانه های جدید در دستور کار خود قرار داد و حال در سال ۲۰۱۹ می بینیم که تیگو ۸ فیس لیفت با پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور نیز رونمایی شده است. در اصل مشتریان چری تیگو ۸ مدل ۲۰۱۹ می توانند این کراس اوور چینی را در کنار پیشرانه های قبلی، با موتور جدید و جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک سفارش گذاری کنند که به مراتب در بحث قدرت و شتاب، قابلیت های بیشتری را برای کراس اوور بزرگ فراهم می سازد.
در کنار ارتقای فنی تیگو ۸ فیس لیفت نسبت به نمونه سال گذشته، شاهد هستیم که کابین این خودرو کاملا تغییر کرده و اصول نوین چری نیز در آن دیده می شود. تنظیمات دوگانه سیستم تهویه به صورت لمسی، نمایشگر بیرون از داشبورد، صفحه نمایش جدید پشت فرمان، ارتقای ارگونومی کابین و.. از جمله تغییرات خوب در چری تیگو ۸ جدید به حساب می آید.
حال بر اساس اطلاعات موجود، به احتمال زیاد نمونه ۱٫۵ لیتری توربو فول آپشن چری تیگو ۸ مدل ۲۰۱۹ قیمتی حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ دلار را خواهد داشت و نسخه ۱٫۶ لیتری توربو نیز با بهایی در محدود ۲۴ هزار دلار راهی بازارهای هدف می شود. لذا در شرایطی که مدیران خودرو، چری تیگو ۷ آپشنال حدود ۲۰ هزار دلاری را با قیمت ۳۹۳ میلیون تومان عرضه می کند و شنیده ها خبر از قیمت حدود ۴۱۰ میلیون تومانی را در آینده نزدیک برای این خودرو می دهند؛ می توان پیش بینی کرد که در صورت عرضه چری تیگو ۸ فیس لیفت در بازار ایران، قیمتی فراتر از ۴۵۰ میلیون تومان برای این کراس اوور جدید انتخاب شود. برخی از کارشناسان معتقد هستند که مدیران ارشد مدیران خودرو و چری برنامه دارند تا تیگو ۸ را به بازار رقابت با خودروهایی چون هیوندای سانتافه و کیا سورنتو بفرستند و از نبود امکان واردات آن ها نهایت استفاده را داشته باشند. برای همین احتمال آن وجود دارد که نمون ۱۹۷ اسب بخار تیگو ۸ با قیمتی فراتر از ۵۰۰ میلیون تومان به خط تولید مدیران خودرو بیاید!
با چری نیم میلیارد تومانی آشنا شوید!
قطعا با نگاهی به تصاویر چری تیگو ۸ فیس لیفت و از سویی بررسی بازخورد و محتوای رسانه های حاضر در تست درایو جهانی این کراس اوور چینی، می توان به این نکته پی برد که چری در سال ۲۰۱۹ تغییراتی مثبت را برای محصولات جدید خود رقم زده و هر روز با سرعتی بیشتر به سمت ارتقای فنی و کیفی پیش می رود. تیگو ۸ فیس لیفت هم نشانه همین موضوع است که کمپانی چری در عرض یکسال، نمونه ای کاملتر و قویتر از نسخه قبلی خودروی جدیدش را معرفی می کند و در قالب یک تغییر ظاهری، ارتقای فنی قابل توجهی را برای تیگو ۸ در نظر می گیرد.


با این وجود هر چقدر چری تیگو ۸ را خودرویی به روز و با کیفیت بدانیم، نمی توان منکر آن شد که مشتریان ایرانی به شدت قدرت خرید خود را از دست داده اند و آنچنان استقبال خوبی از محصولات جدید با قیمت های بالا نمی کنند. حضور خودروهایی چون دامای X7، هاوال H9، کوپا T210، چری آریزو ۶، ام جی RX5 و… در ماه های گذشته با بهایی در بازه ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان نشان داده که تعداد کمی از خریداران خودرو در این محدوده های قیمتی، محصولات چینی را انتخاب می کنند. حال با توجه به سیاست های مدیران خودرو که همیشه با قیمت گذاری در بیشترین حالت ممکن همراه است، چگونه می توان توقع داشت که چری تیگو ۸ با بهایی فراتر از ۲۲ هزار دلار در بازار ایران فروش بالایی را تجربه کند و از سویی صرفه اقتصادی مونتاژ را برای مدیران خودرو چری به همراه داشته باشد؟ باید در ماه های آینده منتظر باشیم و ببینیم که سیاست های این دو شریک تجاری به کدام سمت حرکت می کند و آیا بالاخره چری تیگو ۸ پا به بازار ایران می گذارد یا خیر؟

پایگاه خبری اسب بخار
منبع تصاویر: دنده ۶ – Povozcar

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.