با بی کیفیت ترین خودروها در هر رده آشنا شوید

با بی کیفیت ترین خودروها در هر رده آشنا شوید
بر اساس بررسی های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در دی ماه سال جاری خودروهای تولید شده در کشور با کیفیت دو تا چهار ستاره در اختیار مشتریان قرار گرفته اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بدهی است که در رتبه بندی ISQI، برخی خودروها جایگاه بالاتری را در هر رده دارند و از سویی برخی دیگر به عنوان کم کیفیت ترین محصولات هر رده شناخته شده اند.
بر اساس گزارش کیفی دی ماه ۱۳۹۷، تمام خودروهای تولید شده در سطح یک، چهار ستاره ی کیفی را دریافت کرده اند. بر اساس رتبه بندی کیفی این خودروهای چهار ستاره سطح یک، به ترتیب پژو ۲۰۰۸، مزدا ۳ و سوزوکی گرندویتارا در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.
اما در سطح قیمتی دوم خودروهای تولید شده با چهار، سه و دو ستاره حضور دارند. اما نکته مهم این است که تنها خودروی دو ستاره ی این سطح قیمتی ام وی ام X33S است و سایر خودروهای در این سطح با سه و چهار ستاره ی کیفی تولید شده اند. بنابراین در دومین رده قیمتی ISQI، ام وی ام X33S کیفیت کمتری نسبت به سایر خودروها دارد.
در سطح قیمتی سوم اتفافی مانند سطح دوم رخ داده و اکثر خودروها با کیفیت سه و چهار ستاره حضور دارند. اما لیفان X60 اتوماتیک در میان رقبای قیمتی تنها دو ستاره ی کیفی را دارد و به عبارت ساده، از کمترین کیفیت در این سطح قیمتی برخوردار است.
در سطح قیمتی چهارم، بیشترین خودروهای تولیدی بازار کشور وجود دارند که بخش قابل توجهی از آن ها به سه و چهار ستاره ی کیفی دست پیدا کرده اند. اما از ۲۳ خودروی سطح قیمتی چهارم، ۸ خودرو با دو ستاره ی کیفی تولید شده اند. بر اساس گزارش ISQI، ام وی ام ۳۱۵h بالاترین کیفیت را میان دو ستاره های سطح چهار دارد و تیبای تولید شده در سایپا-سیتروئن (سایپا کاشان) بی کیفیتترین خودروی این بخش است. در نهایت باید گفت که خودروهای دو ستاره ی سطح قیمتی چهارم بر اساس کیفیت به این شکل چیدمان می شوند:
۱- ام وی ام ۳۱۵
۲- سورن ایران خودرو تبریز
۳- پژو پارس ایران خودرو کرمانشاه
۴- سمند ایران خودرو تبریز
۵- پژو ۴۰۵ ایران خودرو خراسان
۶- تیبا ۲ سایپا تهران
۷- ساینا سایپا سیتروئن
۸- تیبا سایپا سیتروئن

در سطح قیمتی پنجم تمام خودروها با دو ستاره ی کیفی تولید شده اند و سایپا ۱۱۱ در این گروه کمترین کیفیت را به خود اختصاص داده است.
با بی کیفیت ترین خودروها در هر رده آشنا شوید

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.