با ارزان ترین نسخه «رنو تلیسمان» در ایران آشنا شوید + قیمت

رنو تلیسمان E2
«رنو تلیسمان» خودرویی در رده سدان های نیمه لوکس است و با اصالت فرانسوی و ساخت کره جنوبی از سال ۱۳۹۵ پا به بازار ایران گذاشته است. در حال حاضر می توان نمونه های مختلف رنو تلیسمان را با مدل های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در بازار کشور یافت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

آن چه امروز عموم مردم از رنو تلیسمان می دانند، این است که این خودروی فرانسوی یک سدان فول آپشن است و شرکت «نگین خودرو» آن را با تیپ E3 به بازار کشور عرضه کرده است. اما افرادی که نگاه دقیق تری به بازار خودرو دارند، می دانند رنو تلیسمان E3 با مدل ۲۰۱۶ و نیمه اول ۲۰۱۷، یک قطعه مهم را نسبت به نمونه های نیمه دوم ۲۰۱۷ به بعد کم دارد. آن قطعه دوربین پشت آینه میانی است که کار رادار و اسکن جاده را بر عهده دارد. با آغاز سال ۱۳۹۶، سفارش گذاری های «رنو پارس» و «نگین خودرو» برای تلیسمان تغییر کرد و از میانه تابستان همان سال، این سدان نیمه لوکس فرانسوی با یک آپشن بیش تر در اختیار مشتریان قرار گرفت. اما تیپ بندی این خودرو تغییر نکرد و شرکت عرضه کننده همچنان رنو تلیسمان را با تیپ E3 در اختیار مشتریان می گذاشت.
دوربین پشت آینه میانی رنو تلیسمان این قابلیت را به نمونه های بازار ایران داد که به صورت رسمی، نور بالای اتوماتیک بر روی شان فعال شود. کمی بعد هم نمایندگی های نگین خودرو و برخی مراکز خدمات خودرو به وسیله به روزرسانی کامپیوتر و نرم افزار رنو تلیسمان، آپشن های تابلوخوان و رادار خطی را برای نمونه دارای این قطعه فعال کردند.
این مسئله را شرح دادیم تا بگوییم با وجود حضور دو نسخه از رنو تلیسمان E3 در بازار ایران، نمونه ای دیگر از این سدان فرانسوی در بازار کشور وجود دارد که اکثر مشتریان بازار خودرو با آن آشنایی ندارند. این نمونه رنو تلیسمان E2 و یا نیمه فول است که به صورت رسمی توسط نگین خودرو به بازار کشور آمده و پس از ناموفق بودن این نسخه در مرحله فروش اولیه، سفارش گذاری آن نیز متوقف شد.
بر اساس اطلاعات موجود کم تر از ۱۰۰ دستگاه رنو تلیسمان E2 در بازار کشور یافت می شود که مدل هایشان به سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ باز می گردد. جالب است بدانید که تمام رنو تلیسمان های E2 نیز از نظر امکانات در یک سطح قرار ندارند و تفاوت هایی میان نمونه های کارکرده آن ها دیده می شود.
با این حال باید بگوییم از نظر فنی، رنو تلیسمان E2 تفاوتی با نمونه E3 ندارد و هر دو خودرو به پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوی ۱۹۰ اسب بخاری با گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر مجهز هستند که جعبه دنده ۷ دنده اتوماتیک دوکلاچه مسئولیت انتقال قدرت را به چرخ های جلو در این خودروها دارد. در بحث ظاهری شاید سخت باشد تا در نگاه اول متوجه شویم که تلیسمان موردنظر نمونه E2 است یا E3؟ برای فهم این مسئله باید به رینگ ها و کاسه چراغ جلوی این خودرو دقت کنیم. رنو تلیسمان E2 خلاف نمونه E3 فاقد رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچ تراش خورده بوده و از رینگ آلومینیومی ساده و کوچک تر در آن استفاده شده است. همچنین کاسه چراغ جلوی E2، فاقد فن آوری LED است بنابراین از عدسی ساده در چراغ ها استفاده شده و به راحتی می توان این نکته را متوجه شد. از سویی برخی نمونه های تلیسمان E2 فاقد سقف پانورامیک هستند و سقف ساده فلزی در آن ها دیده می شود. نبود نمایشگر عمودی معروف رنو در این نسخه هم از اصلی ترین تفاوت های کابین E2 و E3 به حساب می آید و در تلیسمان E2، از نمایش گر لمسی کوچک و افقی استفاده شده است.

از نظر امکانات مختلف رنو تلیسمان E2، نمونه پایه ویژگی های زیر را داراست:

فرمان کمکی برقی
۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای
آینه های تاشوی برقی
دوربین عقب
سنسور پارک ۳۶۰ درجه
صفحه آمپر و اطلاعات خودروی عقربه ای آنالوگ
سنسور باد لاستیک
سنسور نور و باران
نمایش گر لمسی کوچک و افقی
سامانه مولتی سنس و تنظیم حالت رانندگی
ترمز پارک برقی
سیستم کنترل شروع حرکت
سیستم استارت استاپ هوشمند
کروزکنترل و محدودکننده سرعت
تریم داخلی چرم و پارچه
صندلی های جلو دستی
سیستم تهویه دو کاناله اتوماتیک
بلوتوث و iPod
استارت سوییچی

در کنار وجود این نسخه از تلیسمان با نام E2، نسخه ای دیگر از این خودرو در بازار کشور دیده می شود که تا حدی کامل تر از این نمونه است. اما شرکت نگین خودرو این نسخه را هم با نام E2 عرضه کرده است. امکانات این نمونه از رنو تلیسمان E2 تاحدی کامل تر از نسخه ساده است و تجهیزات بیش تری دارد:
پرده های دستی شیشه های عقب
سقف پانورامیک
استارت دکمه ای
صفحه پشت فرمان تمام دیجیتال



وجود این سطح از امکانات در نسخه های مختلف رنو تلیسمان E2 در حالی است که در نمونه E3 این سدان فرانسوی، امکانات زیر افزون بر موارد دیگر دیده می شود:

تریم داخلی چرم به شیوه سِری اینیشیال
رینگ آلومینیومی تراش خورده
رادار نقطه کور
نور بالای اتوماتیک
فن آوری LED چراغ های جلو
گرم کن صندلی های جلو و عقب
سردکن صندلی های جلو
ماساژور صندلی های جلو
صندلی های برقی جلو با حافظه راننده
نمایش گر عمودی بزرگ
بازشوی درِ صندوق با سنسور حرکتی
سامانه پارک هوشمند و خروج از پارک
هدآپ
رادار خطی (سفارشی)
تابلوخوان (سفارشی)
سنسور خواب و هوشیاری (سفارشی)


قیمت رنو تلیسمان E2 چگونه است؟

در سال ۱۳۹۵، آن زمانی که نگین خودرو برای نخستین بار فروش رنو تلیسمان E2 و E3 را انجام داد، نمونه E2 این خودرو حدود ۱۰ درصد ارزان تر از E3 به دست خریداران رسید. اما با گذشت زمان و عدم استقبال کافی از تلیسمان E2، فاصله قیمتی میان این نمونه با تلیسمان E3 در بازار آزاد افزایش پیدا کرد. در حال حاضر با توجه به رکود موجود در بازار خودروی کشور، می توان رنو تلیسمان E2 کارکرده مدل ۲۰۱۶ و یا ۲۰۱۷ را با سطح امکاناتی کامل تر (سقف پانورامیک، استارت دکمه ای و…) حدود ۲۵ درصد ارزان تر از نمونه های مشابه E3 خریداری کرد.


اگر به آگهی های خرید و فروش رنو تلیسمان در فضای مجازی دقت کنید، به ندرت با نمونه های E2 این خودرو رو به رو می شوید و دلیل این مسئله، واردات محدود این تیپ از تلیسمان بوده است. با این وجود در شرایط کنونی، رنو تلیسمان E2 بدون رنگ و با کارکرد کم تر از ۷۰ هزار کیلومتر، قیمت گذاری ۴۸۰ تا ۶۱۰ میلیون تومان را در بازار تجربه می کند. البته نمایشگاه داران و فعالان بازار خودرو معتقدند اگر فروشندگان این خودرو به دنبال خریداران و مصرف کنندگان واقعی باشند، باید قیمت های مدنظرشان را کاهش دهند و حاضر به معامله این خودرو با قیمتی در محدوده ۴۳۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان باشند.


شما مخاطبان اسب بخار می تواید برای آشنایی بیشتر با این خودرو، ویدیوی تست و بررسی رنو تلیسمان و ویدیوی شتاب رنو تلیسمان را کلیک بر روی لینک ها تماشا نمایید.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.