بایک X25 دیار خودرو با چه قیمتی وارد بازار می شود؟

دیار خودرو با بایک X25 به چرخه ی تولید بازگشت
شرکت دیار خودرو که چند وقتی از فضای تولید خودرو دور بوده است، به تازگی مونتاژ بایک X25 را بدون سر و صدا آغاز کرده و حال برنامه دارد تا در هفته های جاری این کراس اوور کوچک را به بازار خودروی کشور عرضه کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تولید آزمایشی بایک X25 با ظرفیت تولید ۵ دستگاه در روز در گلپایگان آغاز شده و قرار است در آینده ی نزدیک به ۱۰ دستگاه در روز هم برسد. شنیده ها حاکی از آن است که باید برنامه ی تولید محصولی دیگر را تا دو ماه آینده در خط تولید دیار خودرو دارد. در صورت اخذ مجوزهای در زمان مناسب، این خودروساز چینی تا پایان سال ۹۷، سه محصول مختلف را با تیراژ کلی ۳۰ دستگاه در روز در ایران تولید می کند.
بایک X25 یک کراس اوور کوچک و شاید از نگاه بسیاری یک خودروی شبه کراس اوور است. در برخی معرفی های رسمی X25، نسخه ی کراس بایک سابرینا معرفی می شود. این خودرو به پیشرانه ی ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که حدود ۱۱۴ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۸ نیوتون متر تولید کند. این خودرو در بازار چین با دو جعبه دنده ی ۵ سرعته ی دستی و ۴ سرعته ی اتوماتیک عرضه می شود. نسخه فول آپشن این خودرو می تواند امکاناتی نظیر ۶ کیسه ی هوای ۱۰ نقطه ای، کروزکنترل، فرمان کمکی برقی، سیستم استارت استاپ اتوماتیک، سیستم تهویه الکتریکی، مانیتور، کامپیوتر سفر، سانروف، چراغ روشنایی روز و… را دارد.
به گفته ی کمپانی بایک مهندسی این خودرو با همکاری کمپانی ساب انجام شده و جعبه دنده ی ۴ سرعته اتوماتیک X25 را کمپانی آیسین ژاپن تولید می کند.


با توجه به ابعاد این خودرو، می توان گفت که بایک X25 در رده محصولاتی چون چانگان CS35، جک S3 و ام وی ام X22 به بازار عرضه می شود. حتی می توان آن را تا حدی رقیب خودروهایی چون رنو ساندرو استپ وی و برلیانس H320 کراس دانست.
آن طور که از برخی شنیده ها مشخص است، دیار خودرو برنامه دارد تا X25 را در نسخه های دنده ای و اتوماتیک به بازار کشور عرضه کند. همچنین قرار است که در روزهای آتی معرفی رسمی این خودروی کراس اوور کوچک انجام شود و شرایط فروش و قیمت نهایی آن در اختیار رسانه ها و مشتریان قرار گیرد. این روزها اگر با شرکت دیار خودرو تماس بگیرید و شرایط فروش بایک X25 را جویا شوید، به شما می گویند که از هفته ی آینده می توانید به این اطلاعات دسترسی دقیق داشته باشید. همچنین قیمتی حدود ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان را برای بایک X25 اعلام می کنند.

مدیران 777 مدیران 777

با توجه به اعتبار نشان بایک در بازار چین، احتمال دارد که X25 بتواند در بازار ایران موفق شود. البته که این موفقیت نیاز به نیمه ای قوی دارد تا بتواند بایک X25 را در بازار ایران جای بیاندازد. با توجه به سابقه ی دیار خودرو، نمی توان آنچنان امیدوار بود که این خودروی بایک در ایران موفق شود. اما اگر رویکرد فروش و بازاریابی این شرکت گلپایگانی تغییر کرده باشد، می توان امید این را داد که بالاخره محصولی از بایک در بازار ایران موفق می شود.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.