اولین سدان نیو با رنج مسافت 900 کیلومتر معرفی خواهد شد

نیو ET7

به تازگی کمپانی چینی “NIO” پک باتری های جدید خود را معرفی کرده است، اما در کنار این معرفی مشخص شد که اولین سدان این کمپانی با رنج مسافت بالا به بازار خواهد آمد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

نخستین بار، سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه شانگهای بود که نشان NIO از کانسپت سدان جدید خود با نام “ET” پرده برداشت. در آن زمان این سدان توجه بسیاری را به خود جلب کرد و طراحی زیبا و مدرن این خودرو بسیار تحسین شد. اکنون پس از ۲ سال به نظر می رسد در سال جدید میلادی نسخه تولیدی این سدان را خواهیم دید که به باتری های جدید کمپانی مجهز شده است و رنج مسافت بی نظیری را ارائه می دهد.

نیو ET7

هنوز مشخص نیست که نسخه تولیدی چه قدر به کانسپت ارائه شده شباهت دارد، اما آن چه تاکنون مشخص شده این است که احتمالاً نام این خودرو «نیو ET7» خواهد بود و در کلاس سدان های متوسط کوپه قرار می گیرد. از آن جا که تولیدکننده این خودرو نیو است باید انتظار مجموعه بالایی از تکنولوژی در این خودرو را داشته باشیم. از جمله امکانات جدیدی که احتمالاً در این خودرو خواهیم داشت، نسل جدید سیستم خودران کمپانی NIO است که کیفیت بالاتری را نسبت به نسل پیشین ارائه می دهد.

پس از این که سدان جدید نیو به بازار آید، رقیب مستقیمی برای «تسلا مدل ۳»، «اکسپنگ P7»، «پلستار ۲» و «بی وای دی هان» خواهد شد. با توجه به سیستم قیمت گذاری‌ای که نیو برای محصولاتش در نظر می گیرد، احتمالاً سدان جدید این کمپانی در رده قیمتی پلستار ۲ قرار خواهد گرفت و این یعنی نیو ET7 گران تر از تسلا مدل ۳ و اکسپنگ P7 خواهد بود. مهم ترین ویژگی‌ای که نیو ET7 را از دیگر محصولات نیو و رقیبان متمایز می کند، مجهز بودن این خودرو به سری جدید باتری های این کمپانی است که بسیار قدرتمند است.

مشخصات باتری های جدید نیو

نیو ET7

باتری جدید نیو توان ۱۵۰ کیلووات ساعتی دارد و قرار است در سدان جدید کمپانی این باتری ها را داشته باشیم. این یعنی توان باتری های جدید نیو در این خودرو حدود سه برابر خودرویی مثل تسلا مدل ۳ در نسخه استاندارد است. حتا در خودرویی مثل “Xpeng P7” توان ۸۱ کیلوواتی را داریم که باعث می شود این خودرو با هر بار شارژ، مسافت ۷۰۶ کیلومتر را بپیماید و حالا سدان جدید نیو حتا از این خودرو هم قوی تر عمل می کند. با توجه به این که با پکیج باتری های ۱۵۰ کیلوواتی در ET7 طرف هستیم، پس وزن این باتری ها هم بالاتر خواهد بود اما با وجود این وزن بالا، رنج مسافت ۹۰۰ کیلومتری برای این خودرو تخمین زده می شود که در کلاس خودش بی نظیر است.

نسل جدید سیستم خودران و ایستگاه تعویض باتری

نیو ET7

همان طور که گفته شد، در خودروی جدید نیو نسل جدید سیستم خودران این کمپانی را داریم که با دقت بالاتری عمل می کند. همچنین جایگاه های این کمپانی برای تعویض سریع باتری ها در نظر گرفته شده است، اما باید دید این طرح تا چه اندازه برای این شرکت هزینه‌بر است و برای مشتری تا چه میزان به صرفه خواهد بود. آن چه مشخص است این که نیو قصد دارد سال ۲۰۲۱ را بسیار قدرتمند ادامه دهد و احتمالاً در ماه های آینده مثل سال گذشته رکوردهای فروش برای این نشان باز هم جابه‌جا خواهد شد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

سدان جدید نیو با چه نامی و بر مبنای چه خودرویی ساخته می شود؟

سدان جدید نیو با نام ET7 ساخته می شود. این خودرو بر مبنای کانسپت نیو با نام ET ساخته خواهد شد.

چه چیز ET7 را از دیگر رقبا متمایز می کند؟

افزون بر سطح بالای تکنولوژی، آن چه ET7 را از دیگر رقبا متمایز می کند باتری قدرتمند این خودروست.

مشخصات باتری نیو ET7 چیست؟

نیو ET7 به پکیج باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی مجهز است. با این توان تخمین زده می شود که با هر بار شارژ کامل باتری های این خودرو بتوان مسافت ۹۰۰ کیلومتری را پیمود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.