انتشار پیش نمایشی از چانگان یونی V

انتشار پیش نمایشی از چانگان یونی V

کمپانی چینی «چانگان» به تازگی تصاویری از برخی جزییات طراحی مدل «یونی V» را منتشر کرده که نشان می دهد این خودرو یک کراس اوور مدرن و اسپرت خواهد بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در واقع، سری یونی یکی از سری های جدید کمپانی چانگان است که آخرین و مدرن ترین ویژگی های طراحی چانگان را در بدنه و داخل دارد. اولین محصول که از این سری رونمایی شد یونی T نام داشت که توجه بسیاری از علاقه مندان را به خود معطوف کرد. در یونی تی طراحی مدرن و جذابی را می دیدیم که در دیگر محصولات چاگان دیده نمی شد و مشخص بود که بازار هدفی که برای سری یونی در نظر گرفته شده قشر جوان جامعه است. اکنون که تصاویر بخش های مختلف بدنه یونی وی منتشر شده می بینیم که این کراس اوور شباهت های زیادی به برادر کوچک خود یعنی یونی تی دارد. همچنین آرایه های طراحی برگرفته شده از کانسپت Vision-V، که ماه گذشته در نمایشگاه پکن رونمایی شد، در یونی وی دیده می شود.

مدیران 777 مدیران 777
انتشار پیش نمایشی از چانگان یونی V

در تصاویر منتشرشده ار چانگان یونی وی می بینیم که چراغ های تمام ال ای دی جلو باریک و خشن طراحی شده اند و چراغ های عقب هم شکل اسپرتی دارند و به وسیله نوار ال ای دی به هم متصل شده اند. همانند یونی تی بال عقب به صورت کشیده و در جهت شیب سقف طراحی شده که این نوع طراحی سقف و بال، یکی از ویژگی های زیبای سری یونی چانگان است. در قسمت وسط این بال دو چراغ عمدی ترمز هم دیده می شود که در کانسپت ویژن وی هم دیده می شد.

حتماً بخوانید: COS5 کراس اوور جدید چانگان برپایه CS35

براساس گزارش های موجود در رسانه های چینی، چانگان یونی وی به همان پیشرانه ای مجهز می شود که در CS95 هم دیده می شد. یعنی پیشرانه ۲ لیتر توربو ۴ سیلندر که توان تولید حداکثر ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ ها از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک دوکلاچه صورت می گیرد. براساس گزارش های منتشرشده از کمپانی چانگان، عرضه این محصول در سه ماه نخست ۲۰۲۱ صورت می گیرد و این بدان معناست که احتمالاً رونمایی رسمی از این خودرو در ماه آینده انجام شود.

با دقت به عملکرد امروز خودروسازان چینی متوجه می شویم تمام برندهای این کشور مثل برندهای مطرح این صنعت به سمت خودروهایی لوکس تر رفته اند. «گریت وال» با نشان “WEY”، «جیلی» با نشان “Lynk & Co”  و «چری» با نشان «اکسید» به دنبال دستیابی به بخشی از بازار هستند که قبلاً در آن حضور نداشتند، یعنی بازار خودروهای لوکس و مدرن تر. سری یونی چانگان هم در این رده خودروها قرار می گیرد و باید دید چانگان و دیگر خودروسازان چینی چه قدر می توانند در این رده موفق باشند.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.