امکانات جایگزین و جدید؛ راه حلی برای کسب رضایت مشتریان

پژو 207i سقف شیشه ای
در روزهایی که به خاطر مشکلات تحریم و یا توزیع نامناسب قطعات خودروها در خطوط تولید، حضور برخی امکانات همیشگی بر روی برخی محصولات داخلی کم رنگ شده و نارضایتی مشتریان را به همراه داشته است، می بینیم که اضافه شدن سقف شیشه ای به پژو ۲۰۷i تا حدی رضایت نسبی را ایجاد کرده و ایران خودرو توانسته تا دوباره در زمانی کوتاه، تمام ظرفیت فروش خود را تکمیل کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

روز گذشته، گروه صنعتی ایران خودرو پیش فروش پژو ۲۰۷i پانوراما (سقف شیشه ای) را برای تحویل در تابستان و پاییز ۹۹ انجام داد و دیدیم که دوباره در زمانی بسیار کوتاه به خاطر استقبال بیش از حد مشتریان، تمام ظرفیت نسخه های اتوماتیک و دنده ای این خودرو تکمیل شد. با اینکه امکاناتی نظیر رینگ آلومینیومی، کروز کنترل (تنها از روی نسخه دنده ای حذف شده است) و ترمز دیسکی عقب حذف شده است، اما گویا حضور سقف شیشه ای برای مشتریان ۲۰۷i جذاب بوده و با کمترین توجه نسبت به نبود برخی امکانات قبلی، اقدام به ثبت نام این خودرو کرده اند.
چندی پیش هم ایران خودرو با وجود حذف کیسه های هوای جانبی، سانروف، آنتن کوسه ای و… از روی دنا پلاس توانست تا با معرفی نسخه اتوماتیک ۶ سرعته این خودرو، تعداد قابل توجهی از این سدان ملی اتوماتیک را برای تحویل در سال آینده پیش فروش کند.
لذا می توان نتیجه گرفت که مشتریان واقعی و یا بهتر بگوییم، آن دسته از افراد که نقدینگی برای خرید خودرو دارند با وجود حذف برخی امکانات به نسبت خوب گذشته و اضافه شدن تعدادی آپشن جدید همچنان سطح استقبال خود را از طرح های پیش فروش خودروسازان حفظ کرده اند. حال سوال اینجاست که آیا در زمان مقرر برای تحویل خودرو، امکان عرضه خودروهای ثبت نامی با مشخصات ذکر شده وجود دارد و شرکتی مانند ایران خودرو می تواند سقف شیشه ای پژو ۲۰۷i و جعبه دنده اتوماتیک دنا پلاس را با تیراژ بالا به خط تولید خود اضافه کند؟


برخی کارشناسان معتقد هستند که در شرایط فعلی، برخی قطعات وارداتی خودروهای داخلی به خاطر مشکلات تحریم و یا تامین به خاطر بهای ارزی آنچنان در خطوط مونتاژ خودروسازانی چون ایران خودرو یافت نمی شوند. برای همین این شرکت ها سعی دارند تا هرچه زودتر پروژه داخلی سازی قطعات خودروهای مونتاژی را سریعتر پیش ببرند و از سویی آن دسته از بخش هایی که قابلیت داخلی سازی آن ها به طور کامل در کشور وجود دارد را هر چه زودتر به بازار معرفی کنند. در مورد برخی قطعات با فناوری بالا مانند جعبه دنده اتوماتیک دنا پلاس هم که قطعا جز بخش های وارداتی این خودرو به حساب می آید، گویا راه حل هایی برای حضور این بخش مهم با تیراژ بالا ایجاد شده است.

مدیران 777 مدیران 777

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.