افزایش قیمت های نجومی مدیران خودرو به ام وی ام هم رسید – فروردین ۹۸

با کم تر از ۱۵۰ میلیون تومان، چه خودروی اتوماتیکی می توانم بخرم؟ - بخش اول
شرکت مدیران خودرو که روز گذشته، فهرست قیمت جدید محصولات چری را اعلام نمود، حال با اعلام افزایش قیمت های ام وی ام، رفتار فرصت طلبانه مدیران چینی چری را بیشتر به نمایش گذاشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

این رویکرد مدیران خودرو در حالی است که در چند روز گذشته، فروش نقدی و فوری محصولات ام وی ام و چری با افزایش قیمت در دست انجام بود و حال این بار افزایش قیمت نامتعارفی در عرض چند روز برای خودروهای مونتاژی این شرکت اعمال شده است. از آنجایی می توان فهمید که مدیران ایرانی مدیران خودرو، امروز توان حداقلی گذشته خود را در برابر چینی ها از دست داده اند که رفتارهای خارج از منطق و سوء استفاده گرانه مدیران چینی را به مرحله اجرا می رسانند. زیرا هر فرد تازه کار در صنعت و بازار خودرو کشور می داند که قیمت محصولات تولیدی به خاطر تغییر سال ساخت در کارخانه افزایش پیدا نمی کند و یا اگر قرار باشد این اتفاق می افتد، برای کنترل افکار عمومی هیچگاه در بدو ورود محصول با سال جدید، افزایش قیمت را در نظر نمی گیرند. اما امروز می بینیم که مدیران خودرو طرح فروش و فهرست قیمت محصولات خود را با دو مدل سال اعلام کرده و مدل ۹۷ را با قیمتی کمتر از مدل ۹۸ ارزش گذاری کرده است. این رفتار در گذشته تنها توسط دلالان در بازار آزاد اتفاق می افتاده و هیچگاه خودروساز تفاوت قیمتی میان دو خودروی مشابه و با سال ساخت متفاوت، قائل نشده است.
امروز که بخش قابل توجهی از مشتریان بازار خودروی کشور به عملکرد شرکت هایی چون ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و… انتقاد دارند، هنوز این رفتار غیر منطقی و سودجویانه مدیران خودرو را در سایر خودروسازان ندیده اند. بدیهی است که در شرایط فعلی شرکت مدیران خودرو وظیفه دارد تا برای شفاف سازی رفتار خود، توضیحاتی و دلایلی را در اختیار افکار عمومی بگذارد. همچنین نهاده ای نظارتی هم باید به این مسئله بپردازند و مشخص شود که کدام بخش از بدنه صنعت خودروسازی چون وزارت صمت، سازمان حمایت و… مجوز چنین اقدامی را به مدیران خودرو داده است؟

مدیران 777 مدیران 777

افزایش قیمت های نجومی مدیران خودرو به ام وی ام هم رسید - فروردین 98
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.