احتمال حضور «ولوو S90» در جاده های کشور

ولوو S90
با ادامه دار بودن فرایند ترخیص خودروهای مانده در گمرک، احتمال دارد که تعداد بسیاری محدودی ولوو S90 نیز موفق به دریافت پلاک ملی شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شرکت «داتیس خودرو» که در نمایشگاه خودرو تهران ۹۶، خود را به عنوان نماینده «هیکو اسپورتیو» معرفی کرده بود، در آن زمان ولوو S90 را به عنوان لوکس ترین سدان سوئدی به بازار کشور معرفی کرد. اما ممنوعیت واردات خودرو باعث شد تا هیچگاه این سدان ولوو پا به بازار کشور نگذارد. حال برخی تصاویر خبر از این می دهد که گویا ۵ دستگاه ولوو S90 در یکی از گمرک ها حضور دارد و مالکیت این خودروها به شرکت داتیس خودرو مرتبط است. همچنین برخی منابع خبری می گویند که این شرکت، چند ماه پیش قیمتی را برای فروش این ۵ دستگاه اعلام کرده بود و می خواست تا با آغاز ترخیص ولووهای S90، سریعا خودروها را به مشتریان تحویل دهد.


آن طور که از تصاویر مشخص است، تمام نمونه های واردشده از ولوو S90 جز نمونه های هیکو اسپورتیو هستند و بدیهی است که ذات اسپرت بیشتری در آن ها دیده خواهد شد. از سویی مدارک موجود خبر از این می دهند که ۴ دستگاه S90 نسخه T5 و یک دستگاه نیز T6 در گمرک خاک می خورند. اما نکته مهم این است که ولووهای S90 موجود در گمرک، در شرایط نامناسبی نگهداری شده اند و مدت زیادی را در این وضعیت سپری کرده اند. همچنین حضور تعداد انگشت شمار از این سدان لوکس سوئدی در کشور، عاملی است که در آینده نزدیک این محصول ولوو هم با خدمات پس از فروش نه چندان گسترده و شاید نامناسب رو به رو شود.
ولوو S90
اما آن طور که برخی منابع خبری می گویند، شرکت داتیس خودرو برنامه دارد تا سریعا این خودروها را ترخیص کند و گویا با توجه به شرایط روز، بهایی بیش از ۳ میلیارد تومان را برای آن ها انتخاب کرده است. این در حالی است که لیست قیمت قدیمی ولووهای S90 (مربوط به اواخر پاییز ۱۳۹۷) قیمتی کمتر از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را برای این خودروها نشان می دهد.
حال باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا ۵ دستگاه ولوو S90 بالاخره بعد از ماه ها خاک خوردن در گمرک، پا به جاده های کشور می گذارند یا خیر؟
طبق اطلاعات موجود در وبسایت رسمی ولوو و هیکو اسپورتیو، ولوو S90 نسخه T5 به پیشرانه دو لیتری توربو ۲۴۶ تا ۲۵۱ اسب بخار مجهز است و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر را تولید می کند. این قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک آیسین ژاپن به چرخ های جلوی S90 منتقل می شود و در صورت سفارش گذاری از جانب مشتری، امکان نصب سامانه دو دیفرانسیل AWD نیز بر روی این خودرو وجود دارد.
نسخه T6 ولوو S90 که تنها یک دستگاه از آن در گمرک حضور دارد، به پیشرانه دو لیتری توربو و سوپرشارژ مجهز است و ۳۱۶ اسب بخار را با گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر تولید می کند. توان این نسخه هم از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک آیسین به چرخ ها منتقل می شود و T6 تنها در نسخه دو دیفرانسیل AWD قابل سفارش گذاری است. ولوو S90 سری T6 می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۵٫۹ ثانیه ثبت نماید. این در حالی است که نسخه T5 این ویژگی حرکتی را در ۶٫۸ ثانیه دارد.


گالری تصاویر ولوو S90:

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.