رکورد فروش چری آریزو ۶ شکسته شد؛ زنگ خطر برای عرضه کنندگان خودروهای چینی!

معرفی و بررسی اولیه چری آریزو ۶ + ویدیو
شرکت مدیران خودرو هفته ی گذشته به صورت رسمی چری آریزو ۶ را رونمایی کرد و قیمت ۲۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را برای آن تعیین نبود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در شرایط فعلی شاهد هستیم که مدیران خودرو هیچ طرح فروش اقساطی را برای آریزو ۶ اعلام نکرده و مشتریان می توانند تنها به صورت نقدی این خودرو را خریداری نمایند. البته که بر اساس اتفاقات رخ داده در مراسم رونمایی آریزو ۶، گویا این خودرو قبل رونمایی و اعلام قیمت رسمی هم بدون سر و صدا پیش فروش شده بود و تعدادی از این چری آریزو ۶ به دست مشتریان رسیده است.
حال بعد از یک هفته از رونمایی این خودروی چینی تولید داخل و آغاز فروش رسمی آن، شاهد هستیم که رکورد فروش جدیدی برای چری آریزو ۶ ثبت شده است. مدیران خودرو که پرتیراژترین خودروساز بخش خصوصی به حساب می آید و گاهی هر نمایندگی آن در روز، بیش از ۲۰ دستگاه خودرو را به فروش می رساندند، بر اساس برخی شنیده ها در شرایط فعلی فروش کمتر از ۳۰ دستگاه را برای چری آریزو ۶ در کل کشور ثبت کرده است. البته که برخی این آمار فروش را حدود ۵۰ دستگاه اعلام می کنند. اما بر اساس همین شنیده ها، وضعیت فروش اقساطی مدیران خودرو برای محصولات چری و ام وی ام بد نبوده و امیدوار کننده است.
جالب است بدانید شرکت بهمن موتور در فروش فوری چند روز قبل خود، مزدا ۳ را با مدل ۱۳۹۸ و قیمتی کمتر از ۲۷۵ میلیون تومان عرضه کرد و بسیاری به افزایش قیمت چمشگیری این خودرو انتقاد داشتند. اما به مراتب آمار فروش مزدا ۳ در روزهای گذشته از آمار فروش چری آریزو ۶ در هفته ی گذشته بهتر بوده است.
ثبت ضعیف ترین رکورد فروش برای چری آریزو ۶ که به عنوان خودرویی جدید در بازار امروز کشور، می تواند زنگ خطر مهمی برای سایر تولیدکنندگان و عرضه کنندگان خودروهای چینی باشد. در شرایط فعلی که ارزش خرید محصولات چینی کمتر از گذشته شده و قیمت های جدید نمی تواند توجیهی برای خرید محصولات چینی چند صد میلیون تومانی داشته باشد. لذا اگر شرکتی بخواهد خودروهای چینی اش را به سبک مدیران خودرو عرضه کند و قیمت های بالایی را برای این دسته از خودروها انتخاب کند، حیات خود را نمی تواند تنها به فروش نقدی گره بزند و حتما در شرایط فعلی باید به سراغ فروش اقساطی برود. با توجه به رویکرد مشتریان بازار خودرو و افزایش قیمت های پیش آمده، احتمال آن زیاد است که روند رفتار خریداران خودروهای سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ مانند سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ باشد. به عبارت ساده، اگر عرضه کنندگان خودروهای چینی تنها فروش نقدی را در اولویت خود قرار دهند حداقل باید تا پایان سال ۱۳۹۸ منتظر تطبیق پذیری مشتریان با قیمت های جدید باشند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.