حضور جیلی GC6 اکسلنت کم آپشن در بازار؛ مشتریان دقت کنند!

جیلی GC6 اکسلنت ارزش خرید دارد؟
شرکت خودروسازان بم اواخر سال گذشته، نسخه ی فیس لیفت و آپشنال جیلی GC6 را به بازار خودرو معرفی کرد که در آن زمان قیمتی کمتر از ۶۰ میلیون تومان را داشت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو که بعدها جیلی GC6 اکسلنت نام گرفت، از نظر ظاهر به مراتب به روزتر از جیلی GC6 الیت (نسخه ی قدیمی) بود و امکاناتی نظیر سیستم تهویه الکتریکی با نمایشگر مجزا، نمایشگر ۸ اینچی به روزتر، تنظیمات جدید سیستم صوتی از روی فرمان، دوربین دنده عقب، سانروف و… به نسخه ی جدید این خودروی چینی اضافه شده بود.
اما حال بر اساس نسخه های موجود جیلی GC6 اکسلنت در بازار شاهد هستیم که عمده ی این خودروها بدون کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان عرضه شده اند. جالب است که برخی از نمونه های این خودرو، به چنین آپشنی مجهز هستند و حتی جیلی GC6 الیت نیز این قابلیت را بر روی فرمان خود دارد و به عبارت ساده از روی نسخه ی به روزتر برای بازار ایران حذف شده است!
از سویی دیگر، با وجود اینکه جیلی GC6 اکسلنت به صورت رسمی و طبق کاتالوگ به نمایشگر چندکاره، بلوتوث و دوربین عقب مجهز است، اما گویا بخشی از این خودروها نیز بدون این آپشن ها در اختیار مشتریان قرار گرفته اند. در نهایت باید بگوییم که امروز برای خرید جیلی GC6 اکسلنت دو تیپ آپشنی در بازار دیده می شود. نمونه ی ساده که بر خلاف داشتن ظاهر فیس لیفت، تریم داخلی دو رنگ، سانروف و دی لایت LED فاقد مانیتور، دوربین دنده عقب و بلوتوث است و نمونه ی کاملتر که چنین امکاناتی بر روی آن نصب شده است.


لذا پیشنهاد می شود که اگر قصد خرید این سدان چینی را دارید، حتما قبل از عقد قرارداد با دلالان و فروشندگان از سطح امکاناتی آن اطمینان حاصل کنید. البته نمایندگی های خودروسازان بم اعلام می کنند که عدم نصب مانیتور و دوربین دنده عقب، به خاطر مشکل تامین این قطعه به وجود آمده و در حال حاضر این خطای تولید حل شده است. لذا اگر مالکان این خودروها که فاقد چنین امکاناتی هستند، برای دریافت خدمات به نمایندگی های مجاز مراجعه کنند، بر اساس قرارداد، مانیتور چندکاره و لوازم جانبی آن به صورت رایگان بر روی خودرویشان نصب می شود.
اما به هر حال بهتر است که شما به عنوان مشتری در شرایط فعلی بازار خرید مطمئنی را داشته باشید و حتی اگر قرار است که برخی نمایندگی ها، نمونه ی فاقد مانیتور و دوربین عقب را به شما بفروشند، از تامین این قطعه به صورت رایگان در سرویس های آتی اطمینان حاصل نمایید. زیرا بر اساس عرف بازار، خرید و نصب نمایشگر ۸ اینچی برای جیلی GC6 اکسلنت هزینه ای فراتر از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را برای شما خواهد داشت.
با توجه به رویکرد جدید خودروسازان بم که با حدف آپشن از جیلی GC6 اکسلنت همراه شده است، بازار آپشن فروشان و برخی نمایندگی های این شرکت داغتر از گذشته شده و امروز می توانید با هزینه ی حدود دو میلیون تومان، امکاناتی نظیر کروز کنترل فابریک، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، بلوتوث روی فرمان و… را به این خودرو اضافه نمایید.
در حال حاضر برای خرید جیلی GC6 اکسلنت با مانیتور و دوربین دنده عقب به بودجه ای حدود ۹۵ تا ۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار خودروی کشور نیاز است. این درحالی است که خودروسازان بم بهای رسمی ۱۲۵ میلیون تومان را برای این سدان چینی اقتصادی اعلام می کند.


شما مخاطبان می توانید برای آشنایی بیشتر با این خودرو، ویدیوی تست و بررسی جیلی GC6 و ویدیوی معرفی جیلی GC6 اکسلنت را با کلیک بر روی لینک ها تماشا نمایید.


آلبوم تصاویر جیلی GC6 اکسلنت فول آپشن:

پایگاه خبری اسب بخار
تصاویر آلبوم: عرفان حمیدی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.