ایرادهای پژو 207

ایرادهای پژو 207
ایرادهای پژو ۲۰۷

در دو دهه گذشته، محصولات و مدل های مختلفی از کمپانی خودروسازی پژو در ایران عرضه شده است، در این میان، پژو ۲۰۷i یا همان ۲۰۶+، به علت چهره جوان پسند و اسپرت، در بازار ایران بسیار در فروش موفق بوده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در واقع، پژو ۲۰۷i یا ۲۰۶+ نسخه به‌روز یا تقویت شده پژو ۲۰۶ معروف در ایران است که به جای پیشرانه tu3 از پیشرانه tu5 در این خودرو استفاده شده است، علاوه بر این، به‌روزرسانی های ظاهری در طراحی کلی این خودرو باعث جذابیت دوچندان شده است و در واقع، تکمیل کننده نسخه قبلی خود است، اما پژو ۲۰۷ با توجه به این که از جمله خودروهای اقتصادی کمپانی پژو است و از طرفی، چندین سال است توسط گروه خودروسازی ایران خودرو تولید می شود، از معایب و مشکلات شایعی که در بخش های فنی و ظاهری برخودار است که در این مقاله قصد بررسی آن ها را داریم.

مشکلات جعبه دنده یا گیربکس پژو ۲۰۷

ایرادهای پژو 207
ایرادهای پژو ۲۰۷

اولین بخش از پژو ۲۰۷ که می توان از معایب این خودرو دانست، گیربکس آن است، موتور tu5 پژو ۲۰۷ با توان خروجی ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور، با دو نوع گیربکس دستی و اتومات عرضه شده است. پژو ۲۰۷ دستی در بخش گیربکس بسیار هماهنگ با پیشرانه خود عمل می کند، اما در مدل اتومات این خودرو مشکلات بسیار و آزاردهنده از سوی مشتریان گزارش شده است.

گیربکس اتومات پژو ۲۰۷ با نام AL4 در مقایسه با جعبه‌دنده‌های خودروهای به‌روزتر، عملکرد ضعیف‌تر و کندتری دارد، در ساخت و مونتاژ این گیربکس از مواد اولیه خوب و مرغوب استفاده نشده است و همچنین گیربکس ۴ سرعته پژو ۲۰۷ در بخش خنک کاری بسیار مشکل دارد و هنگامی که حرارتش بالا می رود از عملکرد مفید آن بسیار کاسته می شود.

بیشتر بخوانید: پژو ۲۰۷ بانوان + ویدیو

هنگامی که قصد جا زدن دنده عقب را داشته باشید، صداهای آزاردهنده از گیربکس خودرو به گوش می رسد یا در اصطلاح، ضربه های بدی به گیربکس وارد می کند. البته در بخش تیپ ترونیک یا تعویض دنده دسته این گیربکس هم تاخیر بسیار در تعویض دنده های یک و دو مشهود است که بسیار از شتاب اولیه خودرو می کاهد. گزارش های خرابی و ایراد از گیربکس AL4 پژو ۲۰۷ تا حدی زیاد بود که ایران خودرو مجبور به عرضه گیربکس جدید بر روی ۲۰۷ MC شد. این بار، ایران خودرو به سراغ گیربکس شش سرعته خودکار ساخت DAE چین، که مشترک در دنا و تارا هم استفاده‌شده و عملکرد نسبتاً دقیق، نرم و روانی دارد، رفته است.

فضای کم سرنشینان و مواد به کاررفته نامرغوب در کابین ۲۰۷

ایرادهای پژو 207

مورد بعدی، که بسیار از سوی مشتریان پژو ۲۰۷ گزارش شده است، فضای بسیار کم داخل کابین این خودروست، به گونه ای که، اگر صندلی های راننده و شاگرد برای قد حدود ۱۷۵ سانتی متر تنظیم شود، سرنشینان عقب به سختی امکان نشستن در ردیف عقب را دارند و به طور کلی، خشکی سیستم تعلیق این خودرو و فضای کابین بسیار کوچک، شرایطی را به وجود آورده است که در استفاده شهری کار را سخت کرده باشد چه رسد به مسافت های طولانی یا مسافرت.

همچنین مواد به کاررفته در داشبورد، ستون ها و پلاستیک به کاررفته در کابین این خودرو به حدی بی کیفیت هستند که پس از مدت کوتاهی استفاده به سر و صدا می افتند یا حتا دچار شکستگی یا دررفتگی خارها می شوند. البته لازم به ذکر است، این مشکل در تمامی محصولات ایرانی اعم از سایپا و ایران خودرو مشترک است، فقط در برخی خودروها بیش تر و در برخی کم تر مشهود است.

خرابی و نقص در آپشن های پژو ۲۰۷i

ایرادهای پژو 207

پژو ۲۰۷ ایران خودرو از جمله  مدل هایی است که به ندرت با آپشن های رفاهی اندک عرضه می شود، از طرفی، وجود این آپشن پژو ۲۰۷ را به خودرویی نسبتاً خوب و به‌روز تبدیل کرده است، اما این نکته تا جایی صدق می کند که این آپشن ها دچار اشکال یا خرابی نشوند، زیرا در صورت بروز اشکال، به علت خدمات فنی ناقص از سوی برند خودروساز، کاربران برای رفع مشکل با شرایط سخت و دشواری روبه‌رو می شوند.

خرابی های عمده در آپشن های پژو ۲۰۷ که در اکثر مدل های این خودرو مشهود است، ابتدا خرابی در بخش سیستم مالتی مدیا یا مانیتور پژو ۲۰۷ است، که صورت خرابی شرکت سازنده به علت خدمات پس از فروش ضعیف، امکان ارائه خدمات پشتیبانی را ندارد. قسمت دوم که باز هم در اکثر محصولات ایران خودرو، که بر پایه پژو ۲۰۶ هستند، مانند پژو ۲۰۷ یا رانا پلاس با مشکل مواجه است، آپشن کروز کنترل است. این آپشن در اکثر مدل های تولیدی عملکرد ثابت و یکسانی ندارد، حتا در نمونه های صفر گاهی اوقات عمل می کند یا عمل نمی کند و در نمونه های کارکرده، بعد از مدتی به طور کامل قطع می شود.

۴.۵ امتیاز از ۱۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.