تجربه سفر با پیکاپ یوآز از زبان یک جهانگرد

تجربه سفر با پیکاپ یوآز
تجربه سفر با پیکاپ یوآز

 بالا رفتن تب آفرود و پیکاپ سواری در سال های اخیر باعث شده است که خودروسازان نیز نگاه ویژه ای به کلاس داشته باشند. اما ممنوعیت واردات و تحریم ها باعث شده است که اکثر خودروهای صفر کیلومتر بر پایه خودروهای چینی تولید و عرضه شوند.در این میان سروش دیزل توانسته با ارائه یک خودروی روسی به رقابت با چینی های پر قدرت بازار رفته است. آمار نشان می دهد که اسقبال عموم از این خودرو بسیار خوب بوده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به بیان دیگر پیکاپ یوآز را می توان آن تنها پیکاپ غیر چینی بازار دانست که صفر کیلومتر آن در وجود دارد .این پیکاپ سرزمین تزارها از جمله خودروهایی به شمار می آید که توانسته طی مدت زمانی که بازار آمده است سهم خوبی برای خود مهیا کند. این خودرو با اینکه کمتر از ۲ است که به بازار ایران آمده است. اما علاوه بر کسب سهم خوب و مناسب توانسته است نظر بسیاری از حرفه های آفرود را نیز به خود جلب کند.

تجربه سفر با پیکاپ یوآز
تجربه سفر با یوآز

البته این یک بخش از ماجراست و بخش دیگرش به تجربه حرفه ای مرتبط می شود.در واقع این افراد هستند که می دانند برای چه منظوری یک خودرو را انتخاب می کنند و به راحتی متوجه می شوند که آیا این خودرو توان پاسخ دهی به خواسته های آنان را دارد؟ در این خصوص نظر یک جهانگرد را جویا شده ایم که با خودروهایی بسیاری به سفر رفته است.او اخیرا نیز از یک سفر ۴۷ روزه با پیکاپ سروش دیزل بازگشته است. این بوم گرد در خصوص اینکه چرا برای این سفر پیکاپ یوآز را انتخاب کرده است می گوید: علاوه بر مشخصات فنی و مطالعه تحلیل ها و تست های فنی این خودرو، فضاى مناسب جهت حمل بار در سفر هاى طولانى، عدم ایجاد ارتفاع زیاد به هنگام نصب چادر و قابلیت پارک در پارکینگ استاندارد از جمله دلایلی انتخاب این پیکاب برای این سفر بوده است.

تجربه سفر با پیکاپ یوآز
تجربه سفر با یوآز

وی با اشاره به اینکه حتما برای آفرود باید خودرو را بر اساس اصول حرفه ای تجهیز کرد، در خصوص هزینه تجهیز این پیکاپ می افزاید: برای اینکه این خودرو از نظر من مهیا سفر شود،  حدود ٣٠٠ میلیون تومان برای  رینگ و لاستیک،یخچال،اینورتر،کمپرسور،کیت کمک فنر،کنوپى،چادر سقفى هزینه شده است.

تجربه سفر با پیکاپ یوآز
تجربه سفر با یوآز

این جهانگرد این خودرو را برای افراد آماتور نیز مناسب دانسته می گوید: این پیکاپ با توجه به اینکه از یک سو صفر کیلومتر بوده و سرپا است.بنابراین تسلط بر امور فنی خودرو چندان لزومی ندارد.از سوی دیگر کیفیت آن باعث می شود که آماتور ها با مشکلات آنچنانی مواجه نشوند.با این حال اگر با یک فرد حرفه ای همراه شوند،می توانند از علاوه بر کسب تجربه از لذت آفرود با این محصول نیز بیشتر بهره ببرند.

تجربه سفر با پیکاپ یوآز
تجربه سفر با یوآز

وی درباره اینکه این خودرو برای کدام تمام مسیرهای آفرود مناسب است تاکید می کند: بدون اغراق می توان بگویم این پیکاپ برای تمام مسیرها خوب و مناسب است و امتحان خود را پس داده است.

این جهانگرد همچنین در خصوص سفر ۴۷ روزه خود با پیکاپ یوآز توضیح می دهد: در این سفر که با کشتی به امارات رفته و باقی مسیر یعنی از امارات تا کل عمان را با همین خودرو طی کردیم و با هیچ مشکلی نیز که مرتبط به پیکاپ یوآز باشد مواجه نشدیم.

تجربه سفر با پیکاپ یوآز
تجربه سفر با پیکاپ یوآز

وی همچنین در خصوص اینکه جذابیت این خودرو در چیست با اشاره به میزان سوخت ترکیبی آن معادل ۱۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بیان می کند:این خودرو به رقم اینکه بسیار مستحکم و قوی است بسیار ساده و خاص است و به اصطلاح نخراشیده نیست.بلکه به رغم اینکه یک خودروی آفرود است ،طراحی مناسبی دارد و از نظر بصری می توان با آن ارتباط برقرار کرد.

وی ادامه میدهد البته قطعات پلاستیکی چندان مطلوب نیست ولی قطعاتی فلزی آن به شدت و فوق العاده مستحکم هست.

تجربه سفر با پیکاپ یوآز
تجربه سفر با پیکاپ یوآز

او در خصوص لذت رانندگی با این پیکاپ توضیح می دهد:هر خودرو همانطور که مشخصات خاص خودرو را دارد تجربه خاص خود را نیز منتقل می کند.از سوی دیگر بستگی به نوع نگاه و انتخاب افراد دارد.در واقع برخی افراد به صورت مقایسه ای به این نوع محصولات نگاه می کنند.به بیان دیگر اگر کسی که بنز کلاس اس سوار شده و می شود،شاید در خصوص این خودرو دیدگاه خاص خود را داشته باشد و اگر کسی که محصولات داخلی سوار شده باشد،شاید لذت بسیار خاصی را تجربه کند.با این حال آنچه که می توانم بیان کنم این نکته است که پیکاپ یوآز می تواند نظر بسیاری از آفرودهای حرفه ای را به خود جلب کند.

تجربه سفر با پیکاپ یوآز
تجربه سفر با پیکاپ یوآز

* در گفت وگوی فوق بخشی از تجربه آرش آروین در سفر با پیکاپ یواز بررسی شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.