دنا پلاس را با چه قیمتی در بورس معامله کنیم ؟

دنا پلاس دنده ای را با چه قیمتی معامله کنیم ؟
دنا پلاس دنده ای را با چه قیمتی معامله کنیم ؟

روز یکشنبه ۲۵ دی ماه دنا پلاس دنده ای وارد بورس کالا می‌شود و قیمت پایه این خودرو ۱۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است. حال برخی متقاضیان این پرسش را دارند که خرید دنا پلاس دنده دستی از بورس کالا با چه قیمتی به صرفه است؟

مدیران 777 مدیران 777

بر اساس آگهی‌های فروش خودرو قیمت فعلی دنـا پلاس موجود در بازار ۶۳۰ تا ۶۵۰ مـیلیون تومان است . اما دنا پلاس عرضه شـده در بورس کالا فاقد رینگ آلومینیومی بوده و ترمز عقب آن از نوع کاسه ای است. به همین دلیل می توان قیمت این خودرو را ۶۰۰ میلیون در نظر گرفت .

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

این خودرو‌ها ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ تحویل خریداران خواهد شد. یعنی پول خریداران این خودرو ۲ ماه نزد شرکت می‌ماند. در واقع خریداران باید خواب ۲ ماهه پول را در نظر بگیرند. مبنای محاسبه خواب پول براساس سود بانکی است. (می توانید به روش خودتان خواب پول را حساب کنید)

متقاضیان خرید این خودرو باید تا ساعت ۱۷ روز شنبه ۲۴ دی ماه معادل ۱۰۰ درصد قیمت پایه را یعنی ۱۸۹.۵۰۰.۰۰۰ تومان را در حساب وکالتی خود واریز کنند.

متقاضیان خرید این خودرو در بورس کالا باید توجه داشته باشند که در پایان معامله و در صورت خرید خودرو باید ۱۳ درصد مالیات برمبنای قیمت نهایی فروش و همچنین مبلغ ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار تومان را به عنوان هزینه های جانبی شامل شماره گذاری، بیمه، عوارض و … بپردازند. حتماً قبل از ثبت سفارش، قیمت نهایی خودرو را محاسبه کنید تا قیمت خریداری شده کمتر از قیمت بازار باشد.

مشخصات دنا پلاس دنده ای کد ۷۰۳۲۲

دنا پلاس دنده ای قابل عرضه در بورس کالا به پیشرانه ۱.۶۵ لیتری EF7 مجهز است که ۱۱۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این خودروی ملی از نوع ۵ سرعته دستی است و امکاناتی مانند صندلی های برقی جلو، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز، فرمان هیدرولیک، ترمز ABS و EBD، آینه های تاشو برقی، دو کیسه هوا، تهویه اتوماتیک و… در آن دیده می شود. توجه داشته باشید که دنا پلاس دنده ای ایران خودرو برای بورس کالا فاقد رینگ آلومینیومی بوده و با رینگ فولادی و قالپاق به مشتریان تحویل داده می شود. همچنین ترمزهای عقب این خودرو از نوع کاسه ای است و دیگر ترمز دیسکی برای محور عقب دنا پلاس قابل عرضه در بورس کالا استفاده نمی شود.

نکات مهم در عرضه دنا پلاس

بر اساس قوانین جدید عرضه خودرو در بورس کالا، تنها افرادی می توانند نسبت به خرید خودرو در این بستر اقدام کنند که از سال ۱۳۹۸ تا امروز هیچگونه خرید خودرویی را از خودروسازان خصوصی و دولتی نداشته اند.

خریداران باید ۱۸ سال تمام را داشته باشند.

بالاخره دنا پلاس دنده ای در بورس کالا عرضه می شود؟

اواخر هفته گذشته ایران خودرو به درخواست وزارت صمت، نامه لغو عرضه دنا پلاس دنده ای را به بورس کالا داد. اما بورس کالا هم اعلام کرد که امکان لغو این عرضه وجود ندارد و باید بر اساس زمان بندی و برنامه ریزی انجام شده، دنا پلاس دنده ای در این بستر فروش عرضه شود. اما مجدداً اعلام شد که هنوز عرضه دنا پلاس دنده ای در بورس کالا لغو نشده است، اما تصمیم گیری نهایی صبح روز شنبه انجام می شود و پس از آن اعلام می گردد که آیا فروش این خودرو در بورس کالا انجام می شود و یا به درخواست وزارت صمت و ایران خودرو، این عرضه منتفی خواهد شد؟

۳.۹ امتیاز از ۱۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.