اضافه شدن چهار محصول جدید به خانوداه شک موتو

محصول جدید شک موتو
محصول جدید شک موتو

مدیرعامل آرین دیزل با اشاره به این که در سال جاری چهار محصول دیگر به خانواده شک موتو اضافه خواهد شد گفت: «سال ۱۴۰۱ را می توان سال تثبیت کامیون های تولید جک نامید. ضمن این که، توسعه پرتفو و تکمیل شدن سبد محصولات آرین دیزل نیز همچنان ادامه خواهد داشت.»

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، سعید محمودی، با بیان این که تا سال ۱۳۹۹ محصولات جک را وارد می کردیم، ادامه داد: «اما از سال ۱۴۰۰ براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تولید اولین سری از محصولات جک در ایران را آغاز کردیم.»

این فعال بخش خصوصی خودروسازی اضافه کرد: «این روند در کنار افزایش تولید باعث شد در سال ۱۴۰۱ این محصولات با همان کیفیت خودروهای وارداتی محصول خوش‌نام جک به نام محصولات تولیدی آرین پارس موتور در بازار جا بیافتد و تثبیت شود.»

وی افزود: «ضمن این که، توانستیم برخی محصولات مانند کامیونت ۹ تن جک را، که پیش تر جزو خودروهای وارداتی نبود، به تولید برسانیم. این محصول هم با توجه به مطالعات انجام شده، کیفیت و نیازی که بازار داشت توانست به سرعت جایگاه خوبی در بازار پیدا کند.»

مدیرعامل آرین دیزل با بیان این که ایجاد و توسعه پرتفوی محصول یکی دیگر از تصمیمات بزرگ شرکت در سال ۱۴۰۱ بود، تصریح کرد: «تا پیش از این، بیش تر روی لایتراک، یا اصطلاحاً LCV، متمرکز بودیم و در بخش خودروهای سنگین ورود نکرده بودیم، اما تصمیم بر این شد که در این بخش نیز فعالیت کنیم. نتیجه این تصمیم سرنوشت‌ساز، اضافه‌کردن محصول استراتژیک شک موتو X5000 برای ورود به بازار بود. استقبال بازار و تقاضایی که پیش از ورود برای این خودرو ایجاد شد، نشان داد این تصمیم و انتخاب محصول به درستی انجام شده است.»

محمودی گفت: «خوشبختانه این محصول با توجه به کیفیت و مشخصاتی که دارد به سرعت شناخته شد و اولین سری نیز پیش از آغاز سال جدید تحویل مشتریان شد.»

وی افزود: «البته همان طور که اشاره کردم، این محصول ماه ها پیش از تحویل شناخته شد. با این حال، تلاش کردیم محصولی انتخاب کنیم که متمایز و قوی باشد. اسپک خوب داشته باشد. در واقع، معتقد بوده و هستیم، کسی که از محصولات آرین دیزل استفاده می کند، راحتی کار و استفاده را باید برایش به ارمغان بیاوریم.»

مدیرعامل آرین دیزل با تأکید بر این که شرکت در خلال معرفی، تولید و تحویل شک موتو X5000، برنامه ریزی برای تولید محصولات جدید در سال جاری را  انجام و در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: «براساس این برنامه ریزی ها در سال جاری چهار محصول دیگر به خانواده شک موتو اضافه خواهد شد.»

محمودی تأکید کرد: «این محصولات شامل تک و جفت محور باری و کمپرسی برند شک‌موتو هستند. به بیان دیگر، با این چهار محصول در کنار کشنده X5000، شک موتو پنج محصول عرضه خواهد کرد. ضمن این که، براساس برنامه ریزی ها تلاش می کنیم بتوانیم این محصولات را در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ عرضه کنیم.»

این فعال بخش خصوصی خودروسازی در ادامه درباره چالش‌هایی که به عنوان یک تولیدکننده در سال ۱۴۰۱ با آن مواجه بوده اند، توضیح داد: «چالش که جزئی از تولید است، اما بیش تر، چالش‌های قانونی و الزامات استاندارد شماره‌گذاری بودند. چون در سال‌های گذشته مجوز استاندارد و محیط زیست را سالیانه می‌توانستیم اخذ کنیم، اما در سال ۱۴۰۱ این مجوزها محدود شدند، یعنی مدت اعتبار مجوز استاندارد یک ماهه و مجوز محیط زیست سه ماهه شدند. به عبارت دیگر، باید هر ماه برای اخذ مجوز، استانداردها را پاس می کردیم.»

وی ادامه داد: «به همین دلیل، شماره گذاری در ۱۰ روز کاری اول هر ماه متوقف می شد. در واقع، فقط به دلیل تمدید مجوزهای استاندارد از ۳۰ روز، ۱۰ روز آن را از دست می دهیم. مشکل دیگری که در سال گذشته با آن دست و پنجه نرم  کردیم، بحث  گواهی اسقاط بود. این الزام قانونی در عمل به یک چالش تبدیل شد. در واقع، تأمین و تهیه این گواهی ها و افزایش قیمت آن به تنهایی تبدیل به یک دغدغه و چالش جدی شده بود. گذشته از کمیاب شدن، قیمت آن به شدت افزایش یافته بود، به نحوی که، از حدود ۷ میلیون تومان در ابتدای سال ۱۴۰۱، اواخر سال به ۶۰ میلیون تومان بالغ شد.»

مدیر عامل آرین دیزل اضافه کرد: «بنابراین یک مسئله تأمین گواهی اسقاط بود. مشکل دیگر پس از تهیه و پرداخت وجه این بود که یک ماه و نیم تا دو ماه طول می کشید تا این گواهی‌ها به دست تولید کننده برسد. برای همین دو- سه ماه به دلیل عدم تأمین گواهی اسقاط برای  شماره‌گذاری مسئله داشتم. محمودی تصریح کرد: «در این شرایط ستاد سوخت از وزارت راه منفک و مدیریت آن به وزارت صمت سپرده شد. این جابه‌جایی باعث شد رویه ها نیز تغییر کند و یکی دو ماه نیز درگیر این مسائل بودیم.»

وی افزود: «با این حال، با تصویب قانون جدید و پرداخت وجه با ضریب ۱.۵ درصد از مبلغ خودرو به صندوق ملی محیط زیست، دیگر به تهیه و ارائه گواهی اسقاط نیازی نخواهد بود. البته امیدوارم این قانون پایدار باشد تا در سال جاری حداقل رویه شماره‌گذاری خودروها دچار وقفه نشود.»

مدیرعامل آرین دیزل همچنین با اشاره به نوسان نرخ ارز تأکید کرد: «سال گذشته حدود دو ماه امکان دریافت ارز و حواله ارز وجود نداشت، اما اواخر سال با راه اندازی سیستم هایی که به تالارهای اول و دوم معروف شده اند یک مقدار کار تسهیل شد.»

محمودی در پایان تأکید کرد: «به رغم  چالش ها و مسائل پیش روی تولید، تمام سعی و تلاش‌مان این است با افزایش تولید و عرضه محصولات باکیفیت بتوانیم نیاز بازار را به بهترین شکل برطرف کنید. بنابراین هر چه شرایط تولید تسهیل شود، بر میزان فعالیت تولیدکنندگان نیز بیش تر خواهد شد.»

۳ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.