نمایشگاه خودرو تهران؛ درآمد زایی بجای دستاورد

به تازگی بیلبورد هایی در سطح شهر تهران اکران شده است که خبر از برگزاری نمایشگاه خودرو در شهر آفتاب در بهمن ماه دارند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، پس از چند بار تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه خودروی شهر آفتاب و برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری برگزاری نمایشگاه های خودرو سراسر کشور و سعی در واگذاری نمایشگاه به کنسرسیومی از پیش تعیین شده، حال در جدید ترین اخبار، شاهد اکران بیلبورد های اتو اکسپو تهران و واگذاری این نمایشگاه به کانون ایران نوین هستیم که در نوع خود اتفاقی عجیب است.

اتو اکسپو تهران :

در بیلبورد های اکران شده، از نمایشگاه خودرو تهران با عنوان اتو اکسپو تهران یاد شده و در توضحات تکمیلی، این رویداد را نمایشگاه خودرو، فناوری های نوین و صنایع وابسته نامیده اند. بر طبق این بیلبورد و اطلاعات بدست آمده، نمایشگاه بین المللی خودرو تهران توسط “کانون ایران نوین” برگزار می شود.

این برگزاری تحت شرایط مزایده به کانون ایران نوین رسیده است. حال آنکه ۵ دوره ی گذشته توسط یک شرکت دیگر و با کیفیتی مطلوب برگزار شده بود.

برگزاری نمایشگاه مهمی همچون نمایشگاه خودرو تهران توسط یک تیم تبلیغاتی که صرفا عمده تمرکزش بر بیلبورد های شهری است و تجربه آنچنانی در برگزاری چنین رویداد هایی ندارد، در نوع خود بسیار عجیب بوده و جای ابهام و سوال دارد. کانون ایران نوین حتی در پرزنت خود آورده است که تنها ۲۰ عنوان نمایشگاه در دو دهه گذشته برگزار کرده است که همین امر گویای بسیاری از موارد بوده و بر ابهامات، بیش از پیش دامن می زند. به نظر می رسد مسئولین ذی ربط پس از مشاهده شور و اشتیاق عموم مردم در نمایشگاه خودروی سال گذشته بواسطه خلا ایجاد شده در سال هایی که نمایشگاه تهران برگزار نمی شد، اکنون آنچنان که باید و شاید به فکر ارائه دستاورد و تحولات صنعت خودرو در اکسپو تهران نیستند و جنبه درآمد زایی این نمایشگاه برایشان ارجحیت بیشتری دارد.

برگزاری نمایشگاه تهران به دست یک کانون تبلیغاتی درحالیکه نمایشگاه تحول و دستاورد های صنعت خودرو در روز های آتی در تهران برگزار خواهد شد و محصولات وارداتی نیز یک بار در نمایشگاه “روایت خدمت” به نمایش عمومی درآمده اند، قطعا بیش از هر مورد دیگری، بحث درآمدزایی کلان را با خود به همراه دارد.

علاوه بر موارد بالا، با عنایت بر اینکه سازمان توسعه تجارت هنوز مجوز برگزاری نمایشگاه را نداده است، این اکسپو دارای ایرادات قانونی نیز می تواتد باشد. هرچند که روابط عمومی شهر آفتاب در این باره افزود، مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب نیازی به مجوز سازمان توسعه تجارت نداشته و خود برای برگزاری نمایشگاه های گوناگون در این مرکز به اشکال مختلف نظیر اجاره، مزایده و…، دارای مجوز های لازم است.

۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.