موج سواری دولت با خودروهای میلیاردی و گرانی دلار

مالیات خودروهای میلیاردی
مالیات خودروهای میلیاردی

با ابلاغ بخشنامه جدید دریافت مالیات از خودروهای میلیاردی به نظر می رسد قرار است از هر فرصتی برای افزایش درآمد به طرز احسن استفاده شود. در واقع، بازار به جای رفع مشکل، شاهد موج سواری دولت با خودروهای میلیاردی و گرانی دلار شده است.

مدیران 777 مدیران 777

 به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، اخیراً رئیس کل سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای به ادارات کل این سازمان نحوه رسیدگی به اعتراض های مالکان خودرو‌های گران قیمت که مشمول مالیات بر خودرو‌های لوکس شده اند را ابلاغ کرده است. بر اساس این بخشنامه، مطابق بند «ش» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۰، مالکان خودرو‌های بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند که می‌توانند در صورت اعتراض به مالیات متعلقه، به هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی مراجعه کنند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

این مسئله باعث می شود از یک سو، خودروسازان برای این نوع محصولات تا حد امکان قیمت هایی کم تر از یک میلیارد تعیین کنند، اما در عین حال، باعث خواهد شد بازار با توجه به تقاضاهای موجود به خصوص در بخش خودروهای پرطرف‌دار قیمت ها را به بالای یک میلیارد پرتاب کند. در واقع، این نوع قیمت گذاری و افزایش قیمت خودرو و لوکس شدن به دلیل افزایش قیمت دلار است.

۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.