سکوت ۵ ساله سیبا موتور با چهار محصول شکست

بیوک علیمرادلو
بیوک علیمرادلو

سرانجام با معرفی سه محصول سنگین و ورود به بازار کشنده تک محور فاوجی ۶ – ۴۶۰، سکوت ۵ ساله سیبا موتور با چهار محصول شکست.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، سیبا موتور امروز (شنبه، ۱۸ آذر ۱۴۰۲) طی مراسمی علاوه بر معرفی کشنده فاوجی۷-۵۵۰ (FAWJ7- 550) کمپرسی فاو جی ۶ -۴۶۰ (FAW J6-460) و کشنده جفت محور فاو جی ۶ -۴۶۰ (FAWJ6-460) رسماً ورود به بازار کشنده تک محور فاو جی ۶ – ۴۶۰ (FAW J6 – 460) را اعلام کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

محور فعالیت های گروه بهمن

مدیرعامل گروه بهمن در این مراسم با اشاره به این که فعالیت های گروه بهمن برای توسعه کشور است تأکید کرد: «به مشتریان تجاری اطمینان می دهم که این شرکت بهترین‌ها را برای آن ها عرضه می کند.»

بیوک علیمرادلو گفت: «به طور رسمی اعلام می‌کنم که توانستیم کامیون تک محور J6-460 را به مرحله تولید برسانیم‌ و FAW J7 را که مدت‌ها منتظر آن بودیم به زودی عرصه خواهد شد.»

وی با اشاره به تلاش‌های بهمن در خصوص نقش این شرکت در حمل و نقل کشور گفت: «فعالیت ما با هدف توسعه و رونق کشور انجام می شود و بخش خصوصی در یک اقتصاد رونق یافته می‌تواند رشد کند‌.»

مدیرعامل گروه بهمن همچنین با اشاره به همگامی گروه بهمن با تحولات روز صنعت خودروی دنیا گفت: «تلاش می‌کنیم نسبت به تحولات صنعت خودرو در دنیا عقب نمانیم و به همین دلیل برنامه جدی برای خودروهای برقی داریم. ما ایستاده‌ایم و کشور را به جلو می‌بریم.»

سیبا موتور شریک انحصاری FAW در ایران

مدیرعامل سیبا موتور نیز در در ادامه این مراسم گفت: «سیبا موتور تنها تولیدکننده محصولات FAW در ایران است و سیبا موتور قصد دارد تنوع و کیفیت محصولات خود را افزایش دهد و در آینده سبد کاملی از محصولات FAW به بازار عرضه می‌شود.»

بهزاد حق بر ادامه داد: «ما از پلتفرم ۴۲۰ به ۴۶۰ رفتیم و سه محصول کشنده و کمپرسی و همین طور j7 که یک نسل بالاتر از j6 است را معرفی می‌کنیم.»

وی اضافه کرد: «سیبا موتور در سال ۱۳۸۳ تأسیس شده و در سال ۱۳۹۱ رسماً اولین محصول خود را با نام سیبا در تبریز اغاز به کار کرد. از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ محصولات با ۴۲۰ اسب بخار ارائه شد. در طول این سال‌ها سبد کاملی داشتیم
امسال با توجه به انتظار مشتریان پلتفرم را به ۴۶۰ اسب بخار ارتقا دادیم.»

مدیرعامل سیبا موتور اضافه کرد: «آمارها در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که سیبا موتور ۳۳ درصد بازار را در اختیار داشته است، اما به دلیل تحریم‌ها بخشی از این بازار را از دست دادیم اما در سه سال اخیر، بخشی از سهم از دست رفته بازار را پس گرفته‌ایم.»

حق بر تصریح کرد: «سیبا موتور بالاتر از استانداردهای وزارت صمت تولید می‌کند و در حوزه فروش رتبه یک کشوری را به دست آورده‌ایم.»

کاهش امتیاز منفی نشان از بهبود روند خدمات رسانی شرکت سیبا دارد‌، بنابراین گزارش فروش کشنده تک محور جی ۶- ۴۶۰ از فردا (۱۹ آذر ۱۴۰۳) در نمایندگی های سیبا موتور آغاز خواهد شد. همچنین عرضه سه محصول دیگر در نیمه اول سال آینده انجام خواهد شد.

آشنایی با سیبا موتور

شرکت سیبا موتور در ابتدا با نام کاردان امین در سال ۸۳ تأسیس شد و در سال ۸۶ به شرکت سیبا موتور تغییر نام داد. در سال ۹۱ با توجه به توافق های انجام شده، ۵۱ درصد سهام این شرکت به گروه خودروسازی بهمن و ۴۹ درصد آن نیز به تراکتورسازی ایران واگذار گردید.

این شرکت همکاری خود با شرکت FAW را با تولید محصول کامیون جفت محور j6 در سال ۹۱ آغاز کرد که اولین محصول شرکت سیبا موتور محسوب می شود. در همین سال محصول دیگر این شرکت با نام کامیون کشنده تک محور j6 عرضه شد. همچنین در سال ۹۳ محصول دیگری از برند FAW تولید شد که کمپرسی CA3250 است. در ادامه تولیدات این شرکت، کامیونت ۶ تُن تایگر V در سال ۹۴ به محصولات این مجموعه افزوده شد و در سال ۹۶ نیز تولید محصول دیگری چون کامیونت ۸ تُن تایگر V آغاز شد.

این شرکت دارای رتبه برتر در میان تولیدکنندگان و ارائه کنندگان خدمات پس از فـروش خـودروهای تجاری بـه تأیید سـازمان بازرسی استاندارد کشور ISQI است. این شرکت با مشارکت و همکاری هلدینگ چینی به نام شرکت FAW اقدام به تولید محصولات این شرکت از جمله کشنده هـای تک و جفت محـور، شاسی کامیون و کامیونت ۶ تن FAW نموده است.

۴.۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.