سورپرایز شایان دیزل در نمایشگاه خودرو اصفهان

شایان دیزل در نمایشگاه خودرو اصفهان
شایان دیزل در نمایشگاه خودرو اصفهان

شایان دیزل پس از معرفی و عرضه دافران H7، قرار است علاقه‌مندان به خودروهای کار و تجاری را با رونمایی از اولین کامیونت برقی ایران سورپرایز کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، شایان دیزل به رغم این که جزء تازه‌واردان تولید خودروهای کار و تجاری به شمار می آید، توانسته است با استفاده از تجربه مدیران و سرمایه گذاران این شرکت در بخش خودروهای کار و تجاری، جایگاه مناسبی برای خود در این بازار به دست بیاورد.

این شرکت اولین گام را با عرضه کشنده دافران H7 برداشته است، محصولی که چینی است، اما نمی توان مشابه آن را در چین خریداری کرد، چراکه شایان دیزل با توجه به شناخت بازار و گروه هدف، این محصول را به صورت سفارشی از شرکت مادر خریداری کرده است.

گام های بلند شایان دیزل با دافران

به بیان دیگر، سرمایه گذاران و مالکان شرکت به دلیل سال ها تجربه و شناخت نقاط ضعف و قوت خودروهای سنگین محصول را به صورت کاملاً سفارشی برای تولید آماده کرده اند. به عنوان مثال، گیربکس ZF، سیستم ترمز وبکو و سیستم سوخت‌رسان بوش در نمونه تولیدی در چین نبود و به سفارش شایان دیزل از آن ها استفاده کردند.

در واقع، چنگ لانگ به سفارش شایان دیزل با شرکت هایی مانند ZF، وبکو، دانا و بوش وارد مذاکره شد، زیرا شایان دیزل محصول را با مشخصات مورد نظر خود سفارش گذاری کرده بود. در واقع، شرکت چینی با توجه به سفارش شایان دیزل و این محصول مشخصاً با شرکتی مانند ZF و سایر شرکت های معتبر جهانی وارد مذاکره و همکاری شد.

وجه تمایز با محصولی سفارشی

در همین حال، مدیران شایان دیزل می گویند: «طی مدت زمانی که از عرضه دافران H7 می گذرد، این محصول توانسته است سهم بازار مناسبی به دست بیاورد، ضمن این که، سفارشی شدن این محصول به یک وجه تمایز و ابزار رقابت بدل شده است. خوشبختانه موتور و گیربکس از نظر توان و خروجی با هم خوب هماهنگ هستند. در نتیجه، یکی از نقاطی که می‌تواند ما از سایر رقبا را متمایز کند، این است که توان موتور و خروجی گیربکس دافران با هم هماهنگ است.»

اولین کامیونت برقی

در همین حال، با توجه به شناخت بازار و نیازها و خلاءهای موجود، این شرکت می خواهد در هفدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان اولین کامیونت برقی ایران را رونمایی و معرفی کند. این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که طی ماه های اخیر حرکت های جدید و پرشتابی به سوی برقی سازی و استفاده از خودروهای برقی در کشور آغاز شده است. در این فضا، شایان دیزل در بخش خودروهای تجاری به حوزه برقی سازی ورود کرده است و می خواهد اولین خودروی تجاری را در هفدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان رونمایی کند. البته هنوز اطلاعات زیادی از این خودرو در دست نیست، اما براساس شنیده ها، این کامیونت ۶ تن تمام برقی، با یک بار شارژ و حداکثر بار می تواند ۲۵۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

۳.۷ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.