حضور شایان دیزل در نمایشگاه های خودرو کرمانشاه و زاهدان

شایان دیزل در نمایشگاه کرمانشاه و زاهدان
شایان دیزل در نمایشگاه کرمانشاه و زاهدان

شایان دیزل در ادامه برنامه ای که برای معرفی محصولات خود در نظر گرفته است، این بار در نمایشگاه های خودرو کرمانشاه و زاهدان، که از ۷ تا ۱۰ آذر برگزار می شود، حضور خواهد داشت.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، شایان دیزل پس از مشارکت در نمایشگاه خودروی اصفهان و معرفی سبد محصولاتش، در نمایشگاه تحول صنعت خودرو هم، که طی روزهای ۲۳ تا ۲۶ آذر برگزار شد، حضور پیدا کرد. این شرکت از اولین کامیونت تمام برقی ایران در نمایشگاه اصفهان رونمایی کرد و در ادامه، این محصول را با توجه به ماهیت دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو به معرض دید مقامات و همچنین مردم درآورد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

حالا این شرکت قصد دارد برای معرفی هر چه بهتر محصولات خود در دو نمایشگاه خودرو کرمانشاه و زاهدان نیز، که از ۷ تا ۱۰ آذرماه برگزار می شود، حاضر شود.

این مشارکت از دو جهت حائز اهمیت به شمار می رود.از یک سو با توجه به برنامه هایی که شایان دیزل دارد ، شناخت هر چه بیشتر این تولید کننده و آشنایی با محصولاتی که در حال حاضر دارد می تواند زمینه را برای درک و لمس آنها فراهم کند. از سوی دیگر موقعیت مکانی و جغرافیایی دو شهر زاهدان و کرمانشاه نیز می تواند در گسترش ضریب نفوذ و سهم بازار شایان دیزل تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

هر دو شهر در مسیر ترانزیت شرق و غرب کشور قرار دارند.حمل و نقل درون و برون مرزی در این مناطق زیاد است.در همین حال اولین محصول شایان دیزل،دافران H7  یک خودروی سفارشی است که در همین یکی دو ساله اخیر نیز توانسته است سهم مناسبی از بازار داشته باشد.

بنابراین حضور در این رویدادهای خودرویی می تواند عامل موثری در شناخت هر چه بیشتر شایان دیزل در آن سوی مرزها نیز باشد. البته در حال حاضر دافران H7  در مسیرهایی مانند ترکیه ، روسیه و عراق هم تردد دارد. اما حضور دراین گونه نمایشگاه ها و شناخت گروه هدف و مصرف کنندگان محصولات کار و تجاری و افزایش میزان استفاده از آنها در این مناطق می تواند سرعت نفوذ شایان دیزل را بیشترکند.

ضمن اینکه باید در نظر داشت که دافران H7  اولین خودروی سنگینی بود که توانست استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کند. بنابراین به نظر می رسد همین عامل می توان روند حضور در مسیرهای ترانزیی را سریع تر و پر تعداد تر کند.

دافران H7 اولین محصول شایان دیزل

دافران H7 موتور ۱۲ لیتری، ۶ سیلندر و توربو شارژ دافران H7 به صورت خطی و تحت لیسانس کامینز طراحی شده است و می تواند در دور ۱۹۰۰ RPM توان ۴۸۰ اسب بخاری و در دور ۱۳۰۰ RPM گشتاور ۲۲۳۰ نیوتن متری را در اختیار گیربکس AMT شرکت ZF قرار دهد. از تکنولوژی های به کاررفته در موتور این خودرو می توان به سیستم تزریق سوخت پرفشار Common Rail، انژکتور پیزو الکتریکی، ECU طراحی شده توسط شرکت بوش آلمان اشاره کرد.

همچنین در این خودرو از گیربکس ۱۲ سرعته شرکت ZF استفاده شده است که از شرکت های معروف گیربکس سازی آلمانی محسوب می شود. گیربکس به کاررفته در این خودرو از سری ترکسون (Traxon) است. در این گیربکس برای شروع حرکت از مبدل گشتاور استفاده نشده است، اما شروع به حرکت در آن به نرمی صورت می گیرد و خبری از تقه های سنگین نیست. علاوه بر ویژگی های گفته شده، در این گیربکس از اینتاردر پنج‌مرحله ای نیز استفاده شده است.

مشخصات فنی در کنار خدمات پس از فروش مناسبی که در اختیار مشتریانش قرار داده است، باعث شد شایان دیزل در مدت کوتاهی بتواند به یکی از بازیگران بازار خودروهای کار و تجاری بخش خصوصی بدل شود.

اولین کامیونت برقی ایران

کامیونت شایان دیزل، اولین خودروی کار و تجاری برقی بازار ایران محسوب می شود که با توجه به ویژگی هایش قادر است به راحتی در جابه‌جایی های درون شهری به کمک ناوگان حمل و نقل کشور بیاید. نکته مهم در مورد به‌کارگیری کامیونت برقی دافران این است که تولید آلایندگی های ناشی از سوخت های فسیلی در آن صفر است و به همین دلیل می توان از آن در شهرهای شلوغ و آلوده استفاده کرد تا شاید کمی از نرخ تولید آلودگی ها کم شود.

اولین کامیونت تمام برقی بازار ایران از یک موتور الکتریکی ۱۵۵ اسب بخاری بهره می برد که می تواند ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور آنی را به محور عقب منتقل کند. پکیج باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی لیتیومی ساخت شرکت CATL این خودرو به دو قسمت تقسیم شده و در دو طرف شاسی قرار گرفته است. این پکیج باتری با فرآیند شارژ سریع می تواند از ۲۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت را در عرض ۱.۵ ساعت شارژ کند، که این زمان برای یک باتری با این حجم و ظرفیت قابل قبول است. گارانتی پکیج باتری کامیونت برقی دافران نیز به گفته شرکت، ۵ سال خواهد بود.

شرکت شایان دیزل علاوه بر کامیونت برقی خود در نمایشگاه اصفهان، سه محصول دیگر را نیز در معرض نمایش گذاشت؛ ۲ محصول کشنده H7 جدید و کشنده دماغه دار T7L از اهمیت بیش تری برخوردار بودند. موتور کشنده H7 جدید نسبت به H7 قدیمی، ۱۰۰ اسب بخار توان بیش تری تولید می کند و گشتاورش هم از ۱۸۰۰ به ۲۲۵۰ نیوتن متر رسیده است. کشنده دماغه دار T7L هم با توجه به امکانات بسیار ویژه ای مانند سرویس بهداشتی، آشپزخانه، دو تخت خواب و…، حالا ایمن ترین و مجهزترین کشنده دماغه دار معرفی‌شده در ایران است که در صورت پلاک شدن می تواند با استقبال خوبی از طرف رانندگان روبه‌رو شود.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.