تحویل اولین سری از کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل به مشتریان 

تحویل کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل
تحویل کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل

کم تر از ۴ ماه پس از رونمایی، اولین سری از کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل به مشتریان تحویل داده شد.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، کشنده شک موتو X5000 در جریان نمایشگاه خودروی اصفهان در اوایل آذرماه سال جاری به طور رسمی رونمایی شد و با توجه به وعده تحویل ۹۰ روزه، امروز طی مراسمی اولین سری در محل کارخانه این شرکت در خمین تحویل داده شد. 

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
تحویل کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل

به گفته مدیر بازاریابی آرین دیزل، تا پایان سال به طور مرتب تحویل ها ادامه خواهد داشت. مابقی نیز با توجه به تحویل ۹۰ روزه در اوایل سال آینده سر موعد به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

به گفته محبتی ضیایی، سال آینده علاوه بر ادامه اولید کشنده x5000، چهار محصول دیگر نیز به خانواده شک موتو افزوده خواهد شد.

تحویل کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل

وی ادامه داد: «کامیون جفت محور باری و کمپرسی و کامیون تک محور باری کمپرسی به خانواده شک موتو اضافه خواهند شد. ضمن این که، کامیونت ۱۲ تن جک نیز به سبد محصولات آرین دیزل اضافه خواهد شد.»

مدیر بازاریابی آرین دیزل همچنین اضافه کرد: «در مجموع، سال آینده تولید ۶ هزار دستگاه محصولات کار و تجاری را در دستور کار قرار داده است. از این تعداد، ۲هزار دستگاه به محصولات شک موتو و ۴ هزار دستگاه به برند جک اختصاص دارند.»

آشنایی با مشخصات فنی شک موتو X5000

تحویل کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل
تحویل کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل

این کشنده به پیشرانه ۱۳ لیتری دیزلی مجهز است که آرایش ۶ سیلندر خطی دارد و ۲۴ سوپاپی است. فناوری توربوشارژ را برای قدرت بیش تر در این پیشرانه داریم و خنک کاری این پیشرانه با آب انجام می شود. پیشرانه استفاده شده در این خودرو کامینز ISZ520 است و مجهز به سیستم کاهش آلایندگی SCR شده است. موتور ۱۳ لیتری در این خودرو توان تولید نهایت قدرت ۵۲۰ اسب بخار (در دور ۱,۹۰۰ rpm) و نهایت گشتاور ۱,۳۰۰ نیوتن متر (در دور ۱,۱۰۰ تا ۱,۳۰۰ rpm) را دارد. این بیش ترین قدرت و گشتاوری است که در یک کشنده چینی در ایران دیده ایم و باعث می شود کشنده شک موتو X5000 متمایز از دیگر کشنده های چینی باشد. قدرت از طریق جعبه دنده تولید FAST با مدل F16JZ24 به چرخ ها منتقل می شود. این گیربکس از نوع اتوماتیک و با سیستم تعویض دنده هوشمند است و تعداد ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب را در آن می بینیم. صفحه کلاچ این کشنده از نوع تک صفحه ای خشک با دیافراگم فنری است و قطر آن میلی متر است.

تحویل کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل
تحویل کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل

ترمزهای جلو و عقب در این کشنده دیسکی هستند و مجهز به دو مدار مستقل پنوماتیک می شوند. سوپاپ ها و سیستم ترمز این کشنده ساخت شرکت WABCO هستند و مخازن ذخیره باد آن ها از جنس آلومینیوم ساخته شده اند. حداکثر ظرفیت بار مجاز محور جلو ۷.۵ تن و محور عقب ۱۳ تن است. سیستم تعلیق جلوی این شکنده متشکل از فنر پارابولیک به همراه کمک فنرهای هیدرولیک است و در عقب، سیستم تعلیق بادی با چهار بالن هوا را داریم که قابلیت مدیریت هوشمند تنظیم ارتفاع را هم دارد. سیستم فرمان کشنده شک موتو X5000 از نوع ساچمه گردان هیدرولیکی است و سیستم برق را ۲ باتری ۱۲ ولتی با ظرفیت ۱۸۰ آمپر ساعت تشکیل می دهد. دو مخزن آلومینیومی با ظرفیت ۳۰۰ و ۷۰۰ لیتر مخزن سوخت این خودرو را تشکیل داده اند. در کنار قدرت و گشتاور بالا، امکانات کاملی هم برای آن در نظر گرفته شده است. برای کشنده شک موتو X5000 امکانات خوبی نظیر کولر درجا، بخاری درجا، کروز کنترل، بالابر هیدرولیکی و الکترونیکی کابین، قفل مرکزی، آینه های کناری با تنظیمات برقی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور و فناوری ال ای دی چراغ ها، سنسور باران، صفحه نمایش ۱۰ اینچی سیستم مالتی مدیا، سیستم مانیتورینگ نقاط کور با دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، خروجی برق ۲۲۰ ولت و… در نظر گرفته شده است.

۳.۷ امتیاز از ۱۰ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.