ری را به بازار نیامده، اسیر دلالی شد

تست درایو ری را
تست درایو ری را

خودروی ری را، محصول جدید ایران خودرو، هنوز وارد بازار نشده، وارد بازار دلالان شده و فروش حواله آن در پلتفرم‌های مختلف آغاز شده است.

آریزو 8 آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، ری را پیش از این که عرضه شود، توسط برخی دلالان وارد پلتفرم‌های فروش شده بود و اکنون هم که در طرح قرعه‌کشی ایران خودرو عرضه شده، تعداد قابل توجهی از حواله‌های آن در حال فروش است.

بررسی پلتفرم‌های خرید و فروش خودرو نشان از آن دارد که حواله ری را از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در این بین باید نکته‌ای مهم را مورد توجه قرار داد که عرضه محدود ری را موجب شده که دلالان برای خودرویی که هنوز زمان تحویل مشخصی ندارد، دندان تیز کنند.

علاوه براین باید یادآور شد که قیمت بازار آزاد کراس اوور ملی ایران خودرو هنوز مشخص نشده و با وضعیت عرضه این خودرو می‌توان پیش‌بینی کرد که دلالان برای آن قیمت‌های نجومی در نظر بگیرند.

این در حالی است که خرید و فروش حواله از نظر قانونی مورد تایید مراجع مربوط نیست و از این رو نمی‌توان نرخ‌های کنونی را مشخص کننده نرخ بازار ری را دانست و توصیه می‌شود که مردم برای خرید این خودرو، خرید حواله را در نظر نگیرند.

سیستم معیوب فروش خودرو در سال‌های گذشته در حالی که از وضعیت کمبود عرضه تغذیه می‌شود، موجب شده که خودروهای فروخته شده توسط شرکت‌ها، سریعا وارد بازار دلالی شود و شاهد آنیم که قیمت کارخانه با نرخ‌های موجود در بازار به شدت اختلاف داشته باشند؛ چرا که برای بیش از ۲ میلیون متقاضی تنها ۱۱۷ هزار دستگاه خودرو در نظر گرفته شده که بخش قابل توجهی از این خودروها به متقاضیان خاص می‌رسد و تنها تعداد اندکی برای خریداران عادی وجود دارد.

بر این اساس عجیب نیست که با وجود این تقاضای چشمگیر و چنین عرضه اندکی، شاهد مواردی چون حواله فروشی و دلالی برای خودروهای عرضه شده در قرعه کشی ایران خودرو باشیم و تا زمانی که طرف عرضه با تقاضا همخوانی نداشته باشد، این بساط ادامه خواهد داشت.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.