قیمت قطعات یدکی کیا اپتیما در بازار چه قدر است؟

قیمت قطعات اپتیما
قیمت قطعات اپتیما

در این مقاله نگاهی به قیمت قطعات یدکی کیا اپتیما در بازار لوازم خودرو انداخته ایم.

مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

اپتیما به جرئت، محبوب ترین سدان ساخت کمپانی کیا موتورز در ایران و بسیاری از نقاط جهان است. اپتیما که برادرزاده هیوندای سوناتا هم به حساب می آید، در طول سال های گذشته همواره به شکل موازی با سوناتا روی خط تولید قرار داشته و همزمان با آن، نسل عوض کرده است. با وجود این که، اپتیما به طور کلی چند سال دیرتر از سوناتا به بازارهای جهانی آمد، اما در برخی نسل ها گوی رقابت را از همزاد خود ربوده و حتا پرفروش تر از آن ظاهر شده است. داستان موفقیت اپتیما در ایران هم از اتاق JF آن آغاز شد. اتاقی که مدل های قبل از فیس لیفتش در تعدادی محدود پا به خیابان های ما گذاشتند، اما با معرفی نسخه فیس لیفت شده، روز به روز حضور پررنگ تری در بازار کشورمان یافت. نسل بعدی اپتیما هم که اکثراً در نسخه های GT-Line وارد ایران شد، مسیر موفقیت و محبوبیت این سدان کره ای سگمنت D را استمرار بخشید. با وجود توقف واردات خودرو به کشور، اپتیما هنوز هم محبوب دل بسیاری از خانواده ها و جوانان است و همچنان در بازار خریدار دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
قیمت قطعات اپتیما
قیمت قطعات اپتیما

قیمت قطعات فنی کیا اپتیما

بررسی قیمت قطعات یدکی کیا اپتیما در بخش قطعات فنی را از کمک فنرهای جلو آغاز می کنیم. کمک فنرهای جلوی اپتیما در هر سمت راست یا چپ، اگر از برند جنیون باشند، بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارند. کمک فنرهای اپتیما از برندهای کره ای دیگر هم به قیمت های متفاوت در بازار یافت می شوند. کمک فنرهای عقب اپتیما، با مبلغی بسیار جزئی، ارزان تر هستند و از نوع اصلی کره ای، با بودجه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی قابل خریداری هستند. تلسکوپی چراغ شوی کیا اپتیما را در دو نوع متفرقه و جنیون در بازار می توان پیدا کرد. مدل های متفرقه هم اگرچه به ظاهر، ساخت کره جنوبی هستند، اما تقریباً یک چهارم محصول جنیون قیمت دارند. تلسکوپی چراغ شوی اپتیما در هر سمت چپ یا راست، از نوع متفرقه کم تر از ۴۰۰ هزار تومان و از نوع جنیون، بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می ارزد. سینی زیر موتور کیا اپتیما از نوع اصلی کره ای، با بودجه ای بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار تومان قابل خریداری است. لنت ترمز جلوی اپتیما با مارک جنیون، قیمت بالایی دارد و تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت داده می شود. البته لنت ترمز برای اپتیما با برند ژاپنی ELIG هم عرضه شده که کمی بیش تر از ۸۰۰ هزار تومان است. در بخش قطعات جلوبندی اپتیما، طَبَق این خودرو در سمت چپ یا راست، با برند جنیون، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. طبق اپتیما در برند کره ای DOOHAP نیز قابل تهیه است که تنها ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد. سیبک طبق کیا اپتیما نیز در چند مارک کره ای مختلف و در بازه قیمتی ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان پیدا می شود.

قیمت قطعات اپتیما
قیمت قطعات اپتیما

در ادامه گزارش قیمت قطعات یدکی کیا اپتیما به دیسک چرخ های این سدان وارداتی می رسیم. این دیسک ها با مارک ترکیه ای KHF به قیمت ۸۰۰ هزار تومان یافت می شوند. دیسک چرخ اپتیما را از مارک جنیون و البته از نوع ساخت چین هم می توان خریداری کرد که فراتر از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بها دارد. دیاق سپر جلوی کیا اپتیما هم با دو جنس چینی و کره ای در بازار قطعه فروشان فروخته می شود. جنس چینی که از برند HOH AUTO PART است، تقریباً ۹۰۰ هزار تومان می ارزد، اما جنس کره ای با برند جنیون، حدود دو برابر نمونه چینی فی می خورد! شُلگیر جلو اپتیما در یک سمت، بهای ۱ میلیون تومانی را به خود می بیند و محصول شرکت جنیون است. البته شلگیر از آن دسته قطعات کیا اپتیماست که یافتن نمونه چینی آن به بهای نصف نمونه اصلی در بازار، اصلاً کار سختی به شمار نمی رود. همچنین ناگفته نماند که شلگیرهای عقب اپتیما از شلگیرهای جلو تا حدودی ارزان تر هستند. سیبک فرمان اپتیما را از نوع اصلی ساخت کره، در هر سمت چپ یا راست، بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان قیمت می دهند. سینی کامل جلوی اپتیما ساخت کره، قطعه ای گران قیمت است و چیزی نزدیک به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بها دارد. شیشه شوی جلوی کیا اپتیما با برند جنیون به قیمت ۷۰۰ هزار تومانی به فروش می رسد. دیاق سپر عقب اپتیما هم از نوع جنیون تا ۳ میلیون تومان قیمت می خورد. حال آن که، تعویض فوم سپر عقب این خودرو نیز به طور جداگانه، فقط معادل با ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه برای مالک در بر دارد! فیلتر بنزین کیا اپتیما قطعه ای مصرفی است و تعویض آن با نوع اصلی، ۶۰۰ هزار تومان آب می خورد. در رابطه با سایر فیلترهای اپتیما نیز باید گفت که فیلتر روغن و فیلتر هوای اصلی آن، به ترتیب ۱۲۰ و ۳۲۰ هزار تومان قیمت دارند.            

قیمت قطعات تزیینی کیا اپتیما

گزارش قیمت قطعات یدکی کیا اپتیما زمانی جالب تر می شود که به بخش قطعات تزیینی خودرو می رسیم! همچون اکثر خودروهای وارداتی، قطعات ظاهری و بدنه اپتیما نیز قیمت هایی سرسام آور دارند و یک تصادف ساده کافی است تا مالک این خودرو را به چندین میلیون تومان خرج بیاندازد. برای شگفتی آفرینی، از چراغ های جلوی اپتیما شروع می کنیم! هر یک از چراغ های جلوی اپتیماهای پیش از فیس لیفت، از ۱۵ میلیون تومان به بالا در بازار قیمت داده می شوند. چراغ های مدل های پس از فیس لیفت گران تر هم می شوند و تا ۱۸ میلیون تومان نیز برچسب می خورند! البته ناگفته نماند که قیمت های اعلامی برای قطعات با نشان اصلی جنیون است. تکه روی گلگیر از چراغ خطر عقب اپتیما پیش از فیس لیفت، بسته به جنس و کیفیت، از ۷ تا ۹ میلیون تومان به فروش می رسد! اما همین قطعه برای اپتیماهای بعد از فیس لیفت از نوع چینی در دسترس است که قیمت معقولانه تری دارد و به حدود ۵ میلیون تومان کاهش می یابد. پوسته سپر جلوی کیا اپتیما اگر نشان جنیون را داشته باشد، به تنهایی از ۳ میلیون و ۵۰۰ تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داده می شود. اما سپر اپتیما را در نمونه های ساخت چین هم می توان به قیمت کم تر از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیدا کرد. سپر عقب اپتیما هم با مارک جنیون، همچون سپر جلو، معمولاً قیمتی بالاتر از ۴ میلیون تومان دارد. جلوپنجره کیا اپتیما از نوع اصلی، قطعه ای با بهای حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی است. آینه های کناری کیا اپتیما، بسته به انصاف فروشندگان، از ۳ میلیون تومان به بالا عرضه می شوند! چراغ های راهنمای این آینه ها هم اگر روزی شکستند، بدانید که به تنهایی قابل تعویض اند و بهای ۵۰۰ هزار تومانی دارند.   

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

قیمت لنت ترمز کیا اپتیما در بازار چه قدر است؟

لنت ترمز جلوی اپتیما با مارک جنیون قیمت بالایی دارد و تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت داده می شود. البته لنت ترمز برای اپتیما با برند ژاپنی ELIG هم عرضه شده که کمی بیش تر از ۸۰۰ هزار تومان است.

هزینه تعویض فیلترهای کیا اپتیما چه قدر است؟

فیلتر بنزین کیا اپتیما قطعه ای مصرفی است و تعویض آن با نوع اصلی، ۶۰۰ هزار تومان آب می خورد. در رابطه با سایر فیلترهای اپتیما نیز باید گفت که فیلتر روغن و فیلتر هوای اصلی آن، به ترتیب ۱۲۰ و ۳۲۰ هزار تومان قیمت دارند.

چراغ جلوی کیا اپتیما چه قدر قیمت دارد؟

هر یک از چراغ های جلوی اپتیماهای پیش از فیس لیفت، از ۱۵ میلیون تومان به بالا در بازار قیمت داده می شوند. چراغ های مدل های پس از فیس لیفت گران تر هم می شوند و تا ۱۸ میلیون تومان نیز برچسب می خورند!

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.